Print side | Close Window

Byggemøde i København

Udskrevet fra: Byggepladen
Kategori: Åbent område - alle(!) kan læse med her
Forum navn: Kom til byggemøde
Forum beskrivelse: Byggemøder er en god måde at mødes uformelt på. Hvis du vil afholde et møde så skriv det her. Eller se, om der er et møde i nærheden af dig.
Web-adresse: https://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=5436
Udskrevet den: 16-April-2024 kl. 22:13
Version: Web Wiz Forums 12.04 - http://www.webwizforums.com


Emne: Byggemøde i København
Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Emne: Byggemøde i København
Posteringsdato: 30-Juni-2008 kl. 10:10
Ja så sidder jeg der igen og læser om byggemødet i Tåstrup. Knald godt tiltag - og nu skal jeg også se, at komme med Men ak det går altid op i hat & briller - men der også lige det der, at hvis man tager toget er det begrænset hvor store mængder man kan have med og det samme gælder cyklen hvor man oven i hatten også kan nå, at blive våd med denne sommer.
Så var det lige, at jeg ville forhøre mig om der var andre "dovne" Kjøwenhavnere (eller alle andre der måtte have interesse heri) der kunne være interesseret i, at vi holdt byggemøde(r) i København ?? (så de dovne kunne gå eller cykle dertil).
Vores ejendom (Ribegade 8 - Sankt Jakobs gade 11) har et meget  brugbart kælderlokale med borde og stole.  Det er gratis, at låne - det kræver bare forud bestilling. Så kommer spørgsmål nr. 2, at hvis man var interesseret i byggemøde om det så skulle være her - eller man måske selv ligger inde med et kanon sted?
tjaa det var vist det


-------------
Jeppe Makwarth



Svar:
Indlæg fra: Martin.Bruun
Posteringsdato: 30-Juni-2008 kl. 10:29

Det er jo ikke nogen naturlov at byggemøder SKAL foregå i Tåstrup, vi har bare efterhånden opbygget en god relation til Medborgerhuset i Tåstrup og lokaliterne dér fungerer ganske glimrende til formålet.

 

Det er selvfølgelig rigtigt, at det er begrænset hvor meget man kan have med i et tog, men realistisk set, så er det vist de færreste deltagere til vores byggemøder, der alligevel når at bygge meget mere end et mellemstort sæt. Og det er da ikke noget problem at medbringe i et tog.

 

Og hmmm.. umiddelbart er det mit indtryk at de fleste deltagere til byggemøderne i Tåstrup kommer i bil, hvoraf måske halvdelen kommer fra udenfor storkøbenhavn.

 

Hvordan er parkeringsmulighederne derinde på Østerbro? .. Er det ikke lidt anstrengt?

 

Men prøv da at arranger et byggemøde og reserver en aften, så kan vi da prøve det af?



-------------
Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 30-Juni-2008 kl. 10:39
Parkeing er fuldstændigt umuligt
Det cykel / gåben (eller blive bragt af lillemor/far)
Jeg er godt klar over, at Tåstrup er kanon derfor er jeg da også ked af, at jeg ikke har været med endnu (det kommer en dag - det ved jeg)
Dette er måske også mere en forespørgsel ud i luften, om der er andre "skildpadder" som jeg, og vi måske kan gøre noget sammen.

Og inden jeg sætter en dato af og afprøver idéen så er det jo meget rart, at vide om der overhoved er en stemning herfor.





-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 30-Juni-2008 kl. 13:39
Netop parkeringen er ret afgørende - ellers gider Jan Beyer jo heller ikke at
dukke op og så er der godt to år til næste gang det foregår her på
djævleøen, så emnet kan nå at blive vendt en to-trehundrede gange inden
da.



Vh Ulrik

-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri


Indlæg fra: C.Straaberg
Posteringsdato: 30-Juni-2008 kl. 14:10
Ulrik, du forveksler vist Klodsfest og byggemøde 
Sidstnævnte kan foregå så tit der er nogen der vil arrangere og deltage. En hverdagsaften eller en weekenddag er fine til formålet.

- Det kan sagtens foregå hos Jeppe - det er bare at sige hvornår!

-------------
Carsten.

http://shop.straaberg.dk" rel="nofollow - køb LEGO | http://onkelcarsten.dk" rel="nofollow - Hobbybutik OnkelCarsten.dk


Indlæg fra: Nicolai.Sally
Posteringsdato: 30-Juni-2008 kl. 14:19

Hej Jeppe m.fl.,

 

Jeg er positivt indstillet overfor hygge/byggemøde indenfor voldene. Særligt motiverende synes jeg det ville være hvis vi i en mindre gruppe i nærområdet kunne enes om samarbejde målrettet om en eller anden form for tema/delprojekt som bidrag til Klådsfædstens layout.

 

Personligt er Tåstrup lidt for langt væk ift. hverdagens travle aktiviteter, så det er ikke sandsynligt at jeg vil deltage derude som det ser ud pt med tredje barn på vej...

 

Så jeg er lydhør overfor forslag sådan cirka en gang efter skolestart

 

vh nicolods



-------------
Thomas og Nicolai Sally
Livet er en skole hvor vi alle går, tit så får vi lektier for, som vi ej forstår.
Vær nu lidt konstruktiv knægt!
Bob han bygger,
til l..... går i stykker



Indlæg fra: René.Hoffmann
Posteringsdato: 30-Juni-2008 kl. 15:26

 

Hej Jeppe...

 

Jeg ved ikke, om jeg måske læser dit indlæg lidt forkert - men så ret mig...

 

De månedlige byggemøder i Tåstrup fungerer rigtig godt, så det synes jeg ikke, man skal pille ved - det ligger på faste datoer og et fast sted, så det er ved at være tradition... Hvis vi skulle skifte mellem flere steder, så ville det bare skabe forvirring og risiko for, at folk ville komme til at møde op det forkerte sted... (Hvis det var det, du mente...)

 

Men hvis du tænkte på enkelte byggemøder, så er det en kanon idé, og hvis jeg kan få det passet ind, så vil jeg gerne komme!

 

Det fede ved sådan et tiltag er, at man netop ville kunne komme til at møde dem, som man ellers ikke ser så meget, som f.eks. dig og Mr. Sally - så det ville være helt kanon... Så hvis det var det, du mente - så er det bare at gå igang...

 

Og PS... Indlægget er skrevet som min helt personlige holdning (bestyrelses-kasketten er taget af - det er meget muligt, at andre bestyrelses-medlemmer har andre holdninger  )



-------------
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"


Indlæg fra: Martin.Bruun
Posteringsdato: 30-Juni-2008 kl. 16:27

Enig med René, det ene udelukker vel ikke det andet.

 

Og kan nogle byggemøder i indre by lokke nogle andre medlemmer til end dem som plejer at komme i Tåstrup, så kan de to ting jo sagtens foregå side om side. Og så længe det ikke er samme dato, så lur mig om René er den eneste Tåstrup-stamdeltager som også kunne finde på at komme til Østerbro.

 

I øvrigt, når Jakob Bindslet har arrangeret bygge/hygge i privaten i NV så har der hurtigt været stor interesse. Så jeg tror såmænd roligt, at du kan regne med interesse for et eller flere byggemøder på Østerbro.



-------------
Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo


Indlæg fra: Sus.Warming
Posteringsdato: 01-Juli-2008 kl. 02:48

Øv - sidder og bliver helt træt af jeg/vi reciderer i Århus nu... Sikke en aktivitet i hovedstadsområdet :-)

 

Nå, men når lejligheden engang er solgt, huset fundet og LEGO-kasserne atter hentet fra opbevaringen, så må jeg prøve om der er stemning for et møde her i det Østjyske.

 

Knus herfra

Sus - (Tidligere københavner i eksil i det jyske :-)

 

 



-------------
Sus Warming

***Alt kan lade sig gøre - Det umulige tager bare lidt længere tid***


Indlæg fra: Jan.Larsen
Posteringsdato: 01-Juli-2008 kl. 03:37

Jeg er enig med Rene og Martin.

 

Jeg ville da gerne komme til sådan et møde, hvis jeg kan få det passet ind.



-------------
Jan Boddum Larsen


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 01-Juli-2008 kl. 04:03
Først: Det her har intet med Tåstrup møderne eller andet at gøre. Tåstrup møderne er et kanon godt koncept og som før nævnt så dukker jeg op en dag
Dette skulle blive nogle "private" byggemøder, hvor alle er velkommen, men hvor "målgruppen" er N Ø K V & F og som selvfølgelig ikke falder sammen med anden aktivitet fra Byggepladen.
Nicolais idé med et team der bidrager med noget til klodsfesten syntes jeg er kanon om vi så når klodsfesten 2009 vides ikke, men så når vi den i Tåstrup 2010



-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Sten.Lassen
Posteringsdato: 01-Juli-2008 kl. 04:55

Et byggemøde der kan nås på et 2-zoners klippekort lyder meget tillokkende, så du kan også regne med at jeg dukker op - hvis det passer med mine øvrige aktiviteter.

 



-------------
Sten Lassen - medlem af de 3 generationer.



At samle Lego, er ikke en klods om benet.


Indlæg fra: Joost.Haugmark
Posteringsdato: 01-Juli-2008 kl. 08:37

Det lyder ganske hyggeligt. Hvor mange kvadratmeter har I til rådighed? Bare så det er nemmere at sammenligne med alternative steder, beboerhus (vesterbro) og kulturhus (vesterbro eller valby).

 

Jeg sidder og skriver opgave det meste af juli, men lad os se hvad der sker når der kommer datoer op. Jo længere varsel jo bedre ihvertfald. 



-------------
Joost Haugmark Jensen


Indlæg fra: G.Christensen
Posteringsdato: 01-Juli-2008 kl. 08:48
Citat: Sus.Warming Sus.Warming skrev:

Øv - sidder og bliver helt træt af jeg/vi reciderer i Århus nu... Sikke en aktivitet i hovedstadsområdet :-)

 

Nå, men når lejligheden engang er solgt, huset fundet og LEGO-kasserne atter hentet fra opbevaringen, så må jeg prøve om der er stemning for et møde her i det Østjyske.

 

Knus herfra

Sus - (Tidligere københavner i eksil i det jyske :-)

 

 

 

Kommer for mit vekommende an på, hvor langt mod øst?

 



-------------
Gert Christensen

LEGO TECHNIC - Ja tak!


Indlæg fra: Niels.Bugge
Posteringsdato: 01-Juli-2008 kl. 15:02

Når jeg ikke kommer til så mange byggemøder i københavnsområdet skyldes det desværre normalt ikke transporttiden, men at jeg overhovedet ikke har tid til at deltage *suk*

Her i sommerferien skal jeg have klargjort en lejlighed og flytte her i, men på længere sigt håber jeg at deltage mere - og hvem ved, måske kan vi holde et par mikromøder på Amager? (trepersoners sofa + 4-5 kontor/spisestuestole).



-------------
Niels Bugge



Forskellen på mænd og drenge er størrelsen på deres legosamling


Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 02-Juli-2008 kl. 09:32

Citat: C.Straaberg C.Straaberg skrev:

Ulrik, du forveksler vist Klodsfest og byggemøde 
Sidstnævnte kan foregå så tit der er nogen der vil arrangere og deltage. En hverdagsaften eller en weekenddag er fine til formålet.

- Det kan sagtens foregå hos Jeppe - det er bare at sige hvornår!

 

Ups ja, det er hårdt at være newbie



-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri


Indlæg fra: Anton.Wrisberg
Posteringsdato: 03-Juli-2008 kl. 10:56
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Ups ja, det er hårdt at være newbie

Det kommer du hurtigt over Ulrik



-------------
[FLASH WIDTH=80 HEIGHT=60]http://www.brickonbrick.dk/lydprojekt.4.swf[/FLASH]


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 05-Juli-2008 kl. 13:30
TRUT-TELI-TRUT CITY-pladen indkalder til byggemøder.

Hvornår?: Første mandag i september, oktober & november.
dvs. mandag 01. september, mandag 06. oktober & mandag 03. november.

Hvor?: I min ejendoms kælder rum - gå ind i porten lige til venstre for Sankt Jakobs gade 11 - 2100 København Ø - og så ned i kælderen - og ja som tidligere nævnte parkering er en umulighed.

Hvilken tid?: Døren er åben mellem 19 & 23 man kan komme og gå som det passer en indenfor dette tidsrum. Tilmelding ikke nødvendigt, men giv et praj om du agter, at komme så jeg ved hvor liter kaffe jeg skal brygge.

Hvordan?: Jeg sørger for kaffe og citron-måner (ønsker man urtete og napoleons-hatte medbringes dette selv). øl & vand (begge 50 cl.) kan købes for enhedspris á 10,- kr. (kun et tilbud, man må gerne medbringe selv)

Tema?: frit-slag-i-bolledejen
Og hvis man ikke kan, vil eller ikke orker, at slæbe noget med selv. Ja så har jeg slæbt hele dytten ned i kælderen inkl. diverse rode kasser med eller uden tema og nej der skal ikke ryddes op eller sorteres men bare bygges & hygges.

Håber at mange vil dukke op - der er vel plads til en ca. 30 stykker kommer der flere så finder vi også ud af det

Vel mødt til alle
Med venlig hilsen
Jeppe (& Nicolai)


-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Joost.Haugmark
Posteringsdato: 05-Juli-2008 kl. 14:26

Rigtig godt initiativ. Jeg vil gerne indikere at jeg dukker op alle tre gange som udganspunkt, (og at jeg mht. kaffe er lidt af en svagdrikker).



-------------
Joost Haugmark Jensen


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 13-Juli-2008 kl. 17:03
Herligt herligt

Så er vi da 3 : Joost, nicolai og jeg flere er velkommen.
Nu er det jo sommerferie tid, så tag det roligt kom stille hjem fra ferien og se om du ikke også kan deltage.

Så ser vi hvad der sker.

På glædeligt gensyn
Jeppe


-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Joost.Haugmark
Posteringsdato: 13-Juli-2008 kl. 18:00
Jeg kommer til at bygge brandstation med lidt udbygninger og opspil hele efteråret, så meget ved jeg. Jeg mangler stadig nogle få klodser før det kan blive helt perfekt. (Se købetråden, så vi ikke får for meget støj i denne tråd). Jeg glæder mig til nogle gode byggemøder.

-------------
Joost Haugmark Jensen


Indlæg fra: Sten.Lassen
Posteringsdato: 14-Juli-2008 kl. 09:16

Hejsa

 

Som min kalender ser ud lige nu, regner jeg med at komme alle 3 dage.

 



-------------
Sten Lassen - medlem af de 3 generationer.



At samle Lego, er ikke en klods om benet.


Indlæg fra: Kenneth.Nielsen
Posteringsdato: 07-August-2008 kl. 13:51

Dette byggemøde i Tåstrup.

Skal man have ting med man kan sidde og bygge eller er der opstillet en udstilling?

Jeg har nemlig aldrig været med.

 



-------------
Kenneth Nielsen


Indlæg fra: A.Engel
Posteringsdato: 07-August-2008 kl. 15:04
Citat: Kenneth.Nielsen Kenneth.Nielsen skrev:

Dette byggemøde i Tåstrup.

Skal man have ting med man kan sidde og bygge eller er der opstillet en udstilling?

Jeg har nemlig aldrig været med.

 

Til Byggemøderne i Taastrup plejer vi hver især at tage noget med at bygge. Udover at bygge, for vi også altid en hyggelig snak om LEGO og alt muligt andet.



-------------
Alexander Engel
Office manager - Skærbæk Fan Weekend


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 08-August-2008 kl. 09:35
Jeg ved ikke om indkaldelsen til Byggemøderne i København (første mandag i september oktober & november) forsvandt i sommervarmen (eller regnen) eller om interessen ikke er større ? Indtil videre er der kun 4 deltagere (inkl. Jeg selv & Nicolai Sally) der har vist interesse.
Men møderne bliver under alle omstændigheder til noget, så tager vi en evaluering efter november mødet.
Så se lige om du ikke kunne komme
Det kunne være hyggeligt.
(NB man er ikke tvungen til kaffe & citronhalvmåne - det var bare et tilbud).


-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: René.Hoffmann
Posteringsdato: 09-August-2008 kl. 10:02

 

Jeg vil meget gerne komme, såfremt at jeg kan få det passet ind i planerne... Men det ved jeg som regel først en uge inden cirka... Så jeg vil da prøve at dukke op...

 

Og hvis jeg ikke har sagt det før, så vil jeg da gerne lige gentage det ( )  - kanon initiativ...



-------------
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"


Indlæg fra: Ole.Bager
Posteringsdato: 11-August-2008 kl. 08:12
Jeg håber også at jeg kan på de dage, men jeg ved det ikke endnu.

Og endnu engang: godt ide, især for en transportudfordret storbybo.


-------------
Ole Bager


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 21-August-2008 kl. 10:24
Så er der kun 11 dage til det første byggemøde på Østerbro
Og med 7 positive tilbage meldninger så skal det nok blive hyggeligt.

1. Jeg selv sagde hunden
2. Nicolai Sally
3. Joost Haugmark
4. Sten Lassen
5. Rene Hoffmann
6. Ole Bager
7. Jørgen Høiland

Da det ikke er sikkert, at alle dukker op kan roligt melde dig til vi kan snilt være 10 - 12 stykker.

Så vel mødt den 01. september


-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: René.Hoffmann
Posteringsdato: 28-August-2008 kl. 16:45

 

Som det ser ud nu, så er der en fifty/fifty chance for, at jeg dukker op...

 

Hvis jeg gør, så tager jeg et sæt med under armen, som jeg kan bygge...



-------------
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"


Indlæg fra: Nicolai.Sally
Posteringsdato: 28-August-2008 kl. 17:12

Hej phreaks,

Uanset hvad så behøver vi kun at være jeppe og mig for at hygge os, så alt derudover er bare ren merhygge.

Jeg tror vi tager det der "trolde angriber slot" sæt som knægten så kan bygge. Så må vi se om et besøg i Toys/Gentofte i weekenden (med H.Mikkelsens udklip fra Herning Folkeblad om -50% rabat i lommen) kan kaste en spændende pakke eller to mere af sig.

Håber der er stemning for at tale om et fælles projekt/bidrag til klådsfædst. Vi - knægten og jeg - synes i hvert fald det kunne være en god vej til at blive "klådsfædst aktive" for os som nye medlemmer. Det kunne måske være noget middelalderby/havn eller måske noget city/havn?

 

Vi glæder os til at mødes.



-------------
Thomas og Nicolai Sally
Livet er en skole hvor vi alle går, tit så får vi lektier for, som vi ej forstår.
Vær nu lidt konstruktiv knægt!
Bob han bygger,
til l..... går i stykker



Indlæg fra: Jakob.Bindslet
Posteringsdato: 29-August-2008 kl. 02:17
Jeg vil også melde mig under fanerne!

1. En-eller-anden-hund
2. Nicolai Sally
3. Joost Haugmark
4. Sten Lassen
5. Rene Hoffmann
6. Ole Bager
7. Jørgen Høiland
8. Jakob Bindslet

-------------
---oooOOooo---

Jakob Bindslet
mailto:thewebmaster@byggepladen.dk" rel="nofollow - Mail til webmasteren <-- skriv til webmasteren via email, ikke via PMer.


Indlæg fra: Niels.Bugge
Posteringsdato: 30-August-2008 kl. 08:12

Jeg har ikke timer den dag, så jeg tror jeg kommer forbi.

Jeg går ikke ud fra at der er nogen der har noget imod at jeg tager Vangelis med? Han er en græsk AFOL der skal til at studere på DTU de næste 2 år.

 

1. En-eller-anden-hund
2. Nicolai Sally
3. Joost Haugmark
4. Sten Lassen
5. Rene Hoffmann
6. Ole Bager
7. Jørgen Høiland
8. Jakob Bindslet

9. Niels Bugge (+ evt. Vangelis fra grækenland?)



-------------
Niels Bugge



Forskellen på mænd og drenge er størrelsen på deres legosamling


Indlæg fra: Nicolai.Sally
Posteringsdato: 30-August-2008 kl. 19:57
Vangelis SKAL med! Bare han lover ikke at begynde at evangelisere os andre !

-------------
Thomas og Nicolai Sally
Livet er en skole hvor vi alle går, tit så får vi lektier for, som vi ej forstår.
Vær nu lidt konstruktiv knægt!
Bob han bygger,
til l..... går i stykker



Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 01-September-2008 kl. 11:23
Jamen så kom den store dag
Vi ses kl. 19 eller derefter. Jeg har allerede slæbt 3/4 ton Lego ned i kælderen.

Så vel mødt (forhåbentlig alle 10 inkl. den der hund )


-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: René.Hoffmann
Posteringsdato: 01-September-2008 kl. 20:11

 

Jamen det blev da et hyggeligt møde - på trods af de mange københavnere...  



-------------
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 29-September-2008 kl. 09:41
Ja så er der kun en uge til det næste byggemøde på Østerbro
Nemlig mandag 06. oktober 2008 - og jeg håber på lige så stort fremmøde, som sidste møde eller gerne flere.
Konceptet det samme som sidst - dog slæber jeg nok ikke hele molevitten ned i kælderen på mandag - det blev en lidt for stor mundfuld

For gamle og nye kommer her en opsumering af tingene
Sted: Ind ad porten lige til venstre Sankt Jakobsgade 11 og så ned i kælderen.
Tidspunkt 19 - 22
Der vil være Kaffe og småkager på lager
Og øl & vand kan købes

Vel mødt til alle


-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: René.Hoffmann
Posteringsdato: 29-September-2008 kl. 21:22

 

Jeg kan desværre ikke på mandag, men det var rigtig hyggeligt sidste gang... Så jeg vil da opfordre alle, som har muligheden, til at møde op...



-------------
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"


Indlæg fra: Sten.Lassen
Posteringsdato: 30-September-2008 kl. 14:26

Hej Alle

 

Jeg kommer på mandag.



-------------
Sten Lassen - medlem af de 3 generationer.



At samle Lego, er ikke en klods om benet.


Indlæg fra: Niels.Bugge
Posteringsdato: 01-Oktober-2008 kl. 13:09

Jeg skulle meget gerne have flyttet her i weekenden, så på mandag har jeg nok rigelig at gøre med at flytte kasser rundt og sådan 



-------------
Niels Bugge



Forskellen på mænd og drenge er størrelsen på deres legosamling


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 07-Oktober-2008 kl. 17:16
Hold da op for et fremmøde

Så byggemøde i CITY-PLADEN nærmer sig vist døden.
Men jeg må jo takke Sten for fremmøde.
Ellers havde jeg sgu spise småkager i de næste 7 uger, nu kan jeg nøjes med 4.
Nå men med sur pis i bleen, holder jeg sgu døren åben igen mandag den 03. november 2008 - og så må vi se hvad der sker der ?????
Men der vil være kaffe på kanden
Og denne gang en ægte CITRON-HALVMÅNE (Så tag den (båt-nakke))



-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Nicolai.Sally
Posteringsdato: 07-Oktober-2008 kl. 17:28

Damn,

 

Jeg er ked af det Jeppe og undskylder meget. Jeg blev nødt til at tage til skolemøde da jeg er blevet valgt til skolens forældrerepræsentantskab og havde kun min arbejdsmobil og ikke min hjemmemobil og dit nummer .... ja, jeg ved det, vejen til helvede er brolagt med megablocks og overfladebehandlet med dårlige undskyldninger.

Jeg håber at være der 3 november.

Har iøvrigt skaffet mig Vikingeborgen til en fornuftig pris, så Thomas og jeg arbejder målrettet på et middelalderbidrag ....

 

vh nicolai



-------------
Thomas og Nicolai Sally
Livet er en skole hvor vi alle går, tit så får vi lektier for, som vi ej forstår.
Vær nu lidt konstruktiv knægt!
Bob han bygger,
til l..... går i stykker



Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 07-Oktober-2008 kl. 17:31



-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 07-Oktober-2008 kl. 17:35
Ja-haa
Hvis i ikke gider mig
Så stiller jeg op med alt det megablocks og Playmobil jeg har
Og det ved Rene hvor stort omfang vi taler om (en af hver)

Så pas på derude


-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 27-Oktober-2008 kl. 04:34
Halløj derude

Findes der liv ???

Under alle omstændigheder afholder jeg det sidste byggemøde (i hvert tilfælde for i år) som planlagt mandag den 03. november kl. 19:00 det vil sige om en uge. Hvis du har planer om, at kunne komme må du gerne lige skrive om.

Håber vi ses


-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Sten.Lassen
Posteringsdato: 27-Oktober-2008 kl. 05:37

Jeg regner med at komme.

 

 



-------------
Sten Lassen - medlem af de 3 generationer.



At samle Lego, er ikke en klods om benet.


Indlæg fra: Nicolai.Sally
Posteringsdato: 27-Oktober-2008 kl. 07:29

Citat: Jeppe.Makwarth Jeppe.Makwarth skrev:

Halløj derude
Findes der liv ???

 

Liv og liv. Selv vi vekselvarme åndssløve padder har jo en slags liv.

Jeg kommer stensikkert med knægten d 3 og vi glæder os.

 

Undskyld for sidst Jeppe.

 

vh negerkaj



-------------
Thomas og Nicolai Sally
Livet er en skole hvor vi alle går, tit så får vi lektier for, som vi ej forstår.
Vær nu lidt konstruktiv knægt!
Bob han bygger,
til l..... går i stykker



Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 27-Oktober-2008 kl. 09:24
Juhuuu 
Der var liv der ude

Så indtil videre:

En sæl
Sten
Nicolai med søn

Så det var 4 stk. Så byd bare på der er både kaffe og småkager nok og rigelige side pladser.


-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: René.Hoffmann
Posteringsdato: 27-Oktober-2008 kl. 10:07

 

Ja, jeg må desværre også melde afbud denne gang...

 

Men jeg synes da ikke, du skal lade dem afgå ved døden efter dette møde, Jeppe... Bare klø på - det er ikke uvilje - jeg vil meget gerne komme, når muligheden byder sig...



-------------
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 28-Oktober-2008 kl. 07:49
Lidt praktiske oplysninger

Sted: Ind ad porten lige til venstre for "Sankt Jakobs gade 11"
(2100 Ø) og ned i kælderen.

Tid: Porten vil være åben fra kl. 19 (eller lidt før)

Der vil være kaffe og små kager ad libitum

Meld gerne tilbage her i Forum om du kommer


-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Joost.Haugmark
Posteringsdato: 28-Oktober-2008 kl. 09:09
Jeg kommer på mandag. Hvilket legetøj jeg tager med ved jeg endnu ikke, så det må blive en overraskelse.

-------------
Joost Haugmark Jensen


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 28-Oktober-2008 kl. 10:29
Juhuuu 
Der var mere liv der ude

Så indtil videre:

En sæl
Sten
Nicolai med søn
Joost

Så er vi da oppe på 5 stk. Nu begynder det da, at ligne noget


-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Jakob.Bindslet
Posteringsdato: 29-Oktober-2008 kl. 06:40
Så indtil videre:

En sæl
Sten
Nicolai med søn
Joost
Jakob & Søn (måske)

-------------
---oooOOooo---

Jakob Bindslet
mailto:thewebmaster@byggepladen.dk" rel="nofollow - Mail til webmasteren <-- skriv til webmasteren via email, ikke via PMer.


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 30-Oktober-2008 kl. 09:28
Super duber

Så er vi da oppe på 7 (måske) det er da bedre end ingen.

Men kan vi virkeligt ikke friste flere til et rask byggemøde ??

Så se og få støvet dit klippekort af, slip ratet og kom til byggemøde

Vel mødt




-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Mikkel.Oldrup
Posteringsdato: 01-November-2008 kl. 07:36
Jeg vil også prøve at smutte forbi - hvis jeg ikke er for baldret efter en nattevagt.

-------------
Mikkel Oldrup

Bricklink butik: BrickManiac
http://www.bricklink.com/store.asp?p=Oldrup
Hvor jeg sælger ud af min samling og løbende sætter prisen ned. PM mig hvis du vil have mail når der er nyt.


Indlæg fra: Sigurd.Hansen
Posteringsdato: 02-November-2008 kl. 14:11

Hej Jeppe og andre der kommer i morgen

Her i huset er det især Sigurd og mig der er "på" LEGO. Sigurd er nyt medlem i Byggepladen (og 10 år), men vil gerne til byggemøde i morgen hvor jeg i embeds medfør er en lille tur i Manchester. Derfor har vi overtalt manden i huset - Bo - til at tage med. Så vær nu søde imod ham ...

Skal man tage noget med selv eller??

 

Mange hilsner fra Sigurd og hans mor Birgit



-------------
Sigurd Hansen


Indlæg fra: Jakob.Bindslet
Posteringsdato: 02-November-2008 kl. 15:21
Stillingen er lige nu:
En sæl
Nicolai med søn
Joost
De tre generationer (Sten, Jakob og Alexander)
En baldret Mikkel
Sigurd & Bo

Altså op til ti personer ...

-------------
---oooOOooo---

Jakob Bindslet
mailto:thewebmaster@byggepladen.dk" rel="nofollow - Mail til webmasteren <-- skriv til webmasteren via email, ikke via PMer.


Indlæg fra: René.Hoffmann
Posteringsdato: 02-November-2008 kl. 16:38

 

Hej Sigurd og Bo og Birgit...

 

I skal bare medbringe godt humør og et eller andet, i kan bygge (hvis i vil det)... I kan også bare komme og hygge-snakke...



-------------
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 03-November-2008 kl. 03:32
Mikkel natte vagt = 
Den eneste kur = Klods-hygge og måske en kop kaffe
Sigurd og Co Som René siger kom med det gode humør. Jeg finder nemt 10 - 12 rodekasser der skal ryddes op i

Da der nu kommer en del "unge" medlemmer vil der udover kaffe og brunkager også være gratis "vodasand"

Så vel mødt i aften



-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Kim.Thomsen
Posteringsdato: 04-November-2008 kl. 10:29

Tak for et hyggeligt byggemøde.

Det var rart endelig at møde nogen af jer.

Er dog ganske sikker på, at jeg ikke kan jeres navne.

 



Indlæg fra: Joost.Haugmark
Posteringsdato: 07-November-2008 kl. 12:32

@Kim: Så må du jo komme igen i det nye år, for det lød som om successen fortsætter.

 

Det var rigtig hyggeligt at ses med jer her i de mørke vintermåneder. Jeg håber vi kan finde på noget i Januar. Det var rigtig godt at få en påmindelse på PM så jeg lige blev mindet om at det var den dag, ellers havde jeg måske glemt det.



-------------
Joost Haugmark Jensen


Indlæg fra: Niels.Bugge
Posteringsdato: 08-November-2008 kl. 13:25

Jeg kunne desværre ikke komme pga. studierne, men håber på at komme op til overfladen igen i Januar...

Måske kan vi holde en lille bytte/basar og få fordelt nogle af de indkøbte klodser fra fællesbestillingen?



-------------
Niels Bugge



Forskellen på mænd og drenge er størrelsen på deres legosamling


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 10-November-2008 kl. 04:06
Et BYTTE-bygge møde. Det syntes jeg lyder som en kanon idé
Og jeg kan høre, at der er interesse for nyt møde. Så må vi jo bare finde en dato i januar.


-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Kim.Thomsen
Posteringsdato: 12-November-2008 kl. 04:09

Bytte..

Hmm..

Jeg har et butiksdisplay jeg kunne tage med til januar, hvis nogen er interesserede i at bytte sig til det.

I får lige en teaser:

 

JA DEN ER LIMET 



Indlæg fra: Morten.Øberg
Posteringsdato: 12-November-2008 kl. 14:37
Og hvilken BR mangler så deres display?   

-------------
Morten Øberg


Indlæg fra: Niels.Bugge
Posteringsdato: 13-November-2008 kl. 09:21

lol morten

 

Udover lidt overskudslego har jeg nogle små røde stratabokse (lave klodskasser med 4 knopper) jeg gerne vil af med, nogen interesse?



-------------
Niels Bugge



Forskellen på mænd og drenge er størrelsen på deres legosamling


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 01-December-2008 kl. 08:53
Jeg ()tror jeg er kommet til lave kuk i den overfor vore ærede Formand. Det skal jeg helt klart beklage overfor alle.
Men der desværre IKKE byggemøde i aften
CITY-PLADEN holder julefri.
Men vi arbejder på en dato i det nye år
Så gode forslag modtages gerne.

Så undskyld ulejligheden



-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Kim.Thomsen
Posteringsdato: 04-Januar-2009 kl. 18:20

Er der en dato endnu?

 



Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 05-Januar-2009 kl. 04:56
nææ-neej Der er ingen ny dato.
julen og alt det der
Men vi kan jo her på Forum se om vi kan finde en ny dato og eventuelt et nyt sted !! så kom frem af busken og kom med nogle gode foreslag.
Hvilke dage og klokkeslet der passer folket bedst.

Eventuelt skulle vi vente til fællesbestillingen er kommet i hus, så kunne holde byggemøde med et bytte-tema ??


-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Nicolai.Sally
Posteringsdato: 05-Januar-2009 kl. 05:05

Citat: Jeppe.Makwarth Jeppe.Makwarth skrev:

Hej phreaks,

.. og godt nytår!

 

Vi - min knægt Thomas og jeg - er helt med på et byggemøde.

Synes det er en god idé efter fællesbestilling er i hus, men ved vi hvornår det sker og hvornår der evt er sortering/omdeling?

 

Havde iøvrigt den superubehagelige oplevelse at få indbrud i vores bil efter vores seneste byggemøde på Øbro 3 november.

Indbrudstyvene stjal LEGO æsker for en værdi af vejl.pris 3600 kr. - primært Indianerjonas, to gule beachhouse og lidt andet. Mega nederen

 

Så har vi i juleferien bygget café corner og green grocer. Superfede sæt som man lærer en masse af!

 

vh nicolods + thomas



-------------
Thomas og Nicolai Sally
Livet er en skole hvor vi alle går, tit så får vi lektier for, som vi ej forstår.
Vær nu lidt konstruktiv knægt!
Bob han bygger,
til l..... går i stykker



Indlæg fra: Kim.Thomsen
Posteringsdato: 05-Januar-2009 kl. 14:08
Mkay, så vi venter på at fællesbestillingen er landet i København?
Men er vi så ikke nærmest oveni LEGOWorld?
En skam med indbruddet...de sku ha' noen bank!


Indlæg fra: Joost.Haugmark
Posteringsdato: 29-Januar-2009 kl. 08:06

Byggemøde i den kommende uge ville være meget fint. Gerne samme sted som i efteråret, hvis vi kan det?

Så vidt jeg ved bliver der sorteret nu her i weekenden nede hos Henrik.

Om vi kan nå at få klodserne til Østerbro allerede mandag ved jeg ikke Jeg tror jeg kan komme mandag, men tirsdag, onsdag eller torsdag ville altsammen passe mig bedre.

(PM sendt til Jeppe).



-------------
Joost Haugmark Jensen


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 29-Januar-2009 kl. 08:50



-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 29-Januar-2009 kl. 08:59
Og nu med indhold

Jeg har lige svaret Joost på min PM, jeg er desværre hængt op indtil vinterferien - og så vinterferie (desværre ikke LW) Så jeg får først luft i tiden henad uge 8 - 9 stykker. Men det kan jo holdes andre steder ! så der eventuelt kunne byttes inden LW.

Med hensyn til fremtidige dage (og tider) passer torsdag ikke mig (spejder-kørsel) men det kunne godt blive tirsdag eller onsdag. Men hvad med tidspunktet - er kl 19 godt nok ??


-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Joost.Haugmark
Posteringsdato: 30-Januar-2009 kl. 13:29
For mit vedkommende er både mandag og kl 19 helt fint fremover. Nu på mandag ville bare være for kort varsel.

-------------
Joost Haugmark Jensen


Indlæg fra: Niels.Bugge
Posteringsdato: 06-Marts-2009 kl. 15:16

Mandag passer mig også meget bedre end torsdag (læsning til fredag, torsdagsbar), men er vi ved at være henne ved at kunne finde en dato for næste møde?

 

Mvh Niels



-------------
Niels Bugge



Forskellen på mænd og drenge er størrelsen på deres legosamling


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 10-Marts-2009 kl. 11:17



-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: Jeppe.Makwarth
Posteringsdato: 10-Marts-2009 kl. 11:28
Ja jeg er god til den der, med at starte med at sende
Det lyder til, at mandag forsat er den bedste dag. Så det kan vi godt holde fast i. Kl. 19 er vel også forsat et godt tidspunkt ??
Jeg syntes, så ikke det skal være for tæt på byggemøderne i Tåstrup.
Så som jeg ser det:
Uge 11 for sent
uge 12 & 13 for tæt på Tåstrup
uge 14 kan jeg ikke
uge 15 Påske
uge 16 & 17 for tæt på Tåstrup
Mandag i uge 18 (mandag 27. april 2009) var en mulighed
Iden der overhovedet bliver indkaldt til byggemøde vil jeg først høre hvor stor interessen er for denne dato !! Så meld tilbage her i forum om interessen i at deltage - så må vi se om forhånds interessen er stor nok til, at bære et byggemøde. (Der er i hvert tilfælde tid nok)

MVH


-------------
Jeppe Makwarth


Indlæg fra: René.Hoffmann
Posteringsdato: 10-Marts-2009 kl. 19:09

Som sædvanligt - hvis jeg kan på dagen, så kommer jeg...


-------------
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"


Indlæg fra: Niels.Bugge
Posteringsdato: 27-April-2009 kl. 06:06
Jeg har lige en eksamen i morgen, men hvis det bliver i løbet af de næste par uger kan jeg nok nå det inden den næste eksamen :)

-------------
Niels Bugge



Forskellen på mænd og drenge er størrelsen på deres legosamling



Print side | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net