René.Hoffmann skrev:
Den er godt nok en del modificeret fra den oprindelige 8448, hva'? Det må have krævet en del planlægning eller ombygninger for at få det hele til at passe sammen? Meget imponerende...
|
Det var også en hård nød at knække. Efter anden gang lykkedes det.
Men, når man har originalen at skele til, så kan det jo ikke gå helt galt. Designet skal blot være magen til.
Det skal siges at fronten primært består af liftarms, og på dette billede:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=956057 - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=956057
kan ses noget af den mekanisme, der holder motorhjelmen i åben stilling, og som blot folder sammen når motorhjelmen lukkes i.
Per.Langkilde skrev:
Jeg har lige sammenlignet med min 8448 og der er SØRME stor forskel til bedre |
Tak-tak. Min egen favorit er dog Olivias røde 8448 tæt-på-original cabriolet. Den er en kende mere elegant end Christians sorte klon.
Per.Langkilde skrev:
Det eneste jeg synes virke forkert er at hjulene rager så langt ud Men jeg er ikke bilkender. Skal de det? |
Den gik nok ikke gennem syn. Synsfatter ville nok få lidt dybe furer i panden og se med mindre milde øjne på det (og på ejeren) .
Desværre har racingfælgene offset både udad og indad (forskelligt afhængigt af hvordan man vender dem), hvorimod de originale Corvette-agtige hjul næsten kun har offset indad. Foran bliver drejecentrum derfor cirka midt i hjulet, og sporvidden bliver betydeligt smallere.
Forhjulenes udsving på Christians sorte klon bliver derfor øget, netop på grund af dette offset. Men på grund af at fronten er 2 knopper længere end på originalen, så er der lige nøjagtigt plads til dette udsving.
Det kan ses her:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=956202 - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=956202
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=956204 - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=956204
På Christians sorte boulevard-racer er styretøjet tilmed 2 knopper smallere end originalen, hvorved en 12 knops tandstang kan anvendes, og det gør sporvidden en kende smallere foran i forhold til agterenden.
Men det er nok ikke nok til at gøre synsfatter glad !!!
Det fremgår muligvis ikke helt klart af det her billede:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=956062 - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=956062
men det kunne jo således have været værre.
Styretøjet kan desværre ikke blive mere "smalsporet" pga. motoren.
Men uanset sporvidde, så er Christian vist ganske godt tilfreds - han er glad hvis blot han kan få lov til at brænde gummi af...
Anders.Ginnerup skrev:
René.Hoffmann skrev:
Men anhængertræk på en sportsvogn af den kaliber? Er det ikke lidt usædvanligt?
| Ikke her i Jylland
|
Well, her på fastlandet har mange Brian-biler anhængertræk, og ved vintertide kører de tit og ofte rundt på vinterdæk på de originale smalle sorte stålfælge.
Sammen med skærmkanter, skørtesæt, hækspoilere og alverdens andet overflødigt gejl, som gør køretøjet ca. 50-100 kg. tungere, så er dette et ganske ømt syn... .
------------- Gårdmand Thomsen
MOC = metode til at konstatere en kronisk mangel på LEGO-dimsedutter i sin samling
Neil Armstrong om liftarms: "That's one small step for man but one giant LEGO for mank
|