Print side | Close Window

Juleudstilling hos Salling Aarhus

Udskrevet fra: Byggepladen
Kategori: Åbent område - alle(!) kan læse med her
Forum navn: Se min nyeste skabning
Forum beskrivelse: Fremvis din egen kreation (MOC=My Own Creation) for Byggepladen og resten af verden. Gode og konstruktive råd er velkomne.
Web-adresse: https://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=36456
Udskrevet den: 20-April-2024 kl. 14:58
Version: Web Wiz Forums 12.04 - http://www.webwizforums.com


Emne: Juleudstilling hos Salling Aarhus
Indlæg fra: M.Sørensen
Emne: Juleudstilling hos Salling Aarhus
Posteringsdato: 04-November-2020 kl. 22:58
Igen i år udstilles der i Salling Aarhus' vinduer ud mod Strøget. Juleudstillingen er på sit 6. år og selv en pandemi kan ikke stoppe denne tradition.

Hvert år er omkring 75% af udstillingen nyt i forhold til hvad der har været udstillet tidligere. Enkelte bygninger, og andre elementer, har dog været med flere gange, men generelt er udstillingen ny hvert år. I år er det blevet til endnu flere fantastiske Aarhus bygninger - og en hel ny bydel 'Nisseby' med en borg og flere gamle huse.
Der er indbygget lys flere steder i udstillingen, enten som lys i bygninger eller som effektlys. Og så har vi i år fået plads til ikke mindre en tre tog.

Holdet har generelt to store udfordringer med at udstille i et butiksvindue. Den ene er at man ikke nemt kan komme rundt om sin udstilling. Når den først er stillet op kan man ikke komme ind for at rette fx en væltet minifigur eller redde et afsporet tog. Den anden udfordring er kombinationen af den lange udstillingsperiode på 2½ måned og de kørende elementer. Det kræver en del besøg i butikken for at udføre service af vores tog.

Udstillingen er bygget af Anders Flyndersøe, Benjamin Jakobsen, Glenn Knøsgaard, Morten Sørensen, Ole Agner Nielsen, Poul-Erik Borre og Ulf Andersen.

Udstillingen kan ses frem til 2. januar.

Flere billeder afventer at fotografen kommer forbi i ordenligt lys.




-------------
Morten Sørensen



Svar:
Indlæg fra: MortenHjortshøj
Posteringsdato: 05-November-2020 kl. 10:42
Den er endnu flottere end sidste år, bravo gutter Clap

-------------
Morten Hjortshøj Rasmussen


Indlæg fra: Brian.Vestergaard
Posteringsdato: 05-November-2020 kl. 11:48
Sublimt :) Godt gået. Glæder mig til at se flere billeder.

-------------
Brian Vestergaard


Indlæg fra: Niels.J.Smedegaard
Posteringsdato: 05-November-2020 kl. 14:47
Glæder mig til at se flere billeder. Det ser flot ud på afstand.

-------------
Mvh
Niels
Lego Abuser Group


Indlæg fra: M.Sørensen
Posteringsdato: 07-November-2020 kl. 15:16












-------------
Morten Sørensen


Indlæg fra: Peder.Svend.Pedersen
Posteringsdato: 07-November-2020 kl. 20:18
Super flot! Er vild med murværket i det mørkerøde slot med sort tag. Kan ikke lige placere det i Århus, hvad er det for en bygning? Er taget sorte guldbar?

-------------
Peder Svend Pedersen


Indlæg fra: Anders.F.Porse
Posteringsdato: 07-November-2020 kl. 20:19
Den gamle toldbod

-------------
Anders F. Porse


Indlæg fra: Ulf.Andersen
Posteringsdato: 07-November-2020 kl. 20:56
Citat: Peder.Svend.Pedersen Peder.Svend.Pedersen skrev:

Super flot! Er vild med murværket i det mørkerøde slot med sort tag. Kan ikke lige placere det i Århus, hvad er det for en bygning? Er taget sorte guldbar?

Tak for rosen. Smile Som Anders skriver, er det Toldboden, som ligger på havnen ved siden af Dok1. Og ja, der er gået ca. 5000 sorte guldbarrer til taget. Smile


-------------
Ulf Andersen


Indlæg fra: Helgi.Toftegaard
Posteringsdato: 07-November-2020 kl. 21:40
Rigtig flot og meget velbygget
:-)


-------------
Helgi


Indlæg fra: Benjamin.Jakobsen
Posteringsdato: 08-November-2020 kl. 09:47


-------------
http://www.flickr.com/photos/bentoft/" rel="nofollow"> Castle fan


Indlæg fra: Thor.Johanneson
Posteringsdato: 09-November-2020 kl. 11:51
Jeg er enig i, at toldboden er rigtig flot.
Som i rigtig, rigtig, rigtig flot.
 
Jeg har selv boet i Aarhus, så jeg havde ikke svært ved at genkende den.
Opgaven er helt fantastisk løst. Det eneste er, at forlægget i sig selv er utroligt smukt. Der er pynt med pynt på.
 
Jeg synes at de øvrige Aarhus-byggerier også er ramt lige i øjet. Der er også brugt virkelig stor kreativitet for at få dem til at se ud som forlægget. Kunstmuseet, Salling og Ceres Park (og tårnet på Himmelbjerget). De byggerier er bare ikke begunstigede med, at forlægget er pynt med pynt på. De er dog også virkelig flotte. Stor ros.
 
Personligt kom jeg aldrig til holde særlig meget af hverken rådhuset eller Aarhus Stadion/Ceres Park, hvor jeg tænker at sidstnævnte ligner noget, som også kunne være faldet i nazisternes smag.
 
Men LEGO-udgaven er super-flot. Virkelig god løsning med søjlerne, og navnet indlagt i muren Thumbs Up


-------------
Thor Johanneson Smedegaard


Indlæg fra: Helgi.Toftegaard
Posteringsdato: 20-November-2020 kl. 19:00
Hvor er det bare en super flot udstilling, som jeg nu fik lejlighed til selv at opleve!
Dette er LEGO-byggeri med rigtig mange meget fine detaljer.


og i smilets by er der naturligvis også humor med:




-------------
Helgi


Indlæg fra: Lars.Kristensen
Posteringsdato: 20-November-2020 kl. 23:35
Uha sidste billede er vist ikke i henhold til Corona regler - må vist forbi inden julen er overstået.

-------------
Lars Kristensen



Print side | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net