Print side | Close Window

Teaser: Kbh Mikro i LEGO House

Udskrevet fra: Byggepladen
Kategori: Åbent område - alle(!) kan læse med her
Forum navn: Se min nyeste skabning
Forum beskrivelse: Fremvis din egen kreation (MOC=My Own Creation) for Byggepladen og resten af verden. Gode og konstruktive råd er velkomne.
Web-adresse: https://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=25917
Udskrevet den: 19-April-2024 kl. 08:34
Version: Web Wiz Forums 12.04 - http://www.webwizforums.com


Emne: Teaser: Kbh Mikro i LEGO House
Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Emne: Teaser: Kbh Mikro i LEGO House
Posteringsdato: 15-Juli-2017 kl. 02:13
Her er et projekt, som endnu ikke er helt fuldstændigt 100% færdigt LOL MEN jeg har dog fået grønt lys til at løfte sløret lidt, som det i det hele taget sker med detaljer fra LEGO House i disse måneder, så nu tager jeg hul på det her på Byggepladens forum.

Det sidste halve år har jeg arbejdet på en variant af mit https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums/72157639082397514" rel="nofollow - mikroskalaprojekt af Københavns centrum , som normalt er i fuld farve, men af forskellige årsager blev det besluttet at indskrænke farvepaletten til noget mere simpelt. Da det meste byggeri var overstået i mit byggerum i Kbh, og min oprindelige byggedeadline var nået, lejede jeg en bil og kørte modellen til Billund, hvor de sidste justeringer og sikkerhedsforanstaltninger skulle foretages, inden modellen skulle placeres i montre. Af logistike årsager, nåede vi ikke montreplaceringen, så derfor skal jeg tilbage en uge i august og afslutte projektet.

Da jeg i skyndingen ikke fik taget specielt gode billeder af modellen, har jeg besluttet mig for at vente med at vise resultatet på Flickr og Facebook, indtil min tur i august er overstået, men jeg ville dog alligevel gerne give Byggepladens medlemmer en forsmag på hvor langt jeg efterhånden har fået drevet mit mikroby-projekt, som jeg startede på tilbage i foråret 2012, Christiania-modellen ikke inkluderet.

Her er først et billede af rummet hvor modellen skal stå – det bliver i den blå montre på bagvæggen. I forhold til hele huset, bliver det i Blå Zone, nær toppen. Der var desværre ikke lige adgang til tagudsigten (keystone) den dag jeg fik en rundvisning.
LH Montre

Selve modellen.


I det team jeg arbejder sammen med, er vi enige om, at den mere enkle farvepalette fungerer overraskende godt – modellen får mere karakter af en arkitekt-skalamodel. Til gengæld går man glip af mine oprindelige anstrengelser for at få farverne så tæt på virkeligheden som muligt (forbandt er meget lettere, når det kun er i hvidt).

På denne model har jeg opdateret en del detaljer, herunder metro-adgang på Rådhuspladsen og Gammel Strand, samt et mere autentisk Tivoli inkl. dets nye hjørnebyggeri. Realdania-projektet BLOX på havnen ved siden af Langebro, har jeg også opdateret (mangler at blive påstat på dette billede). Jeg overvejer stadigvæk at tilføje det kommende projekt Lille Langebro, hvis ellers denne cykel- og gangbros bløde kurve lader sig overføre til LEGO elementer. Ellers må det vente til CS-versionen LOL

Anywaysss... der følger som nævnt flere (nær)billeder om en lille måneds tid, og mon ikke en del af jer også kommer forbi på jeres besøg i huset. Det er jo som regel sjovere at se LEGO byggerier i virkeligheden Smile

God sommer.


-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri



Svar:
Indlæg fra: Tina.Haulrich
Posteringsdato: 15-Juli-2017 kl. 06:58
Det ser fantastisk ud👍🏻 Nu glæder jeg mig endnu mere til at besøge LEGO House😉

-------------
Tina Haulrich
"Spend your life doing strange things
with weird people"


Indlæg fra: Nicolai.Kej.Zinck
Posteringsdato: 15-Juli-2017 kl. 09:50
Det bliver super interessant at se modellen i de flotte omgivelser i Billund. Nu kan man jo næsten ikke vente med at komme af sted.

Og jeg er totalt fan af de enkle farver!


-------------
- Medhjælper på BYGGEBLADET (blad@byggepladen.dk)


Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 15-Juli-2017 kl. 10:42
Citat: Tina.Haulrich Tina.Haulrich skrev:

Det ser fantastisk ud👍🏻 Nu glæder jeg mig endnu mere til at besøge LEGO House😉

Citat: Nicolai.Kej.Zinck Nicolai.Kej.Zinck skrev:

Det bliver super interessant at se modellen i de flotte omgivelser i Billund. Nu kan man jo næsten ikke vente med at komme af sted.

Og jeg er totalt fan af de enkle farver!
Tak, det glæder mig Smile Siden efteråret, har jeg vidst at jeg skulle ende med at installere modellen et sted i LEGO House i juli måned, så de næste 3-4 uger kommer til at føles som en evighed, her så tæt på mål DeadLOL


-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri


Indlæg fra: Knud.A.Albrechtsen
Posteringsdato: 15-Juli-2017 kl. 12:00
Det ser dælme godt ud - det glæder jeg mig til at se 53


-------------
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego


Indlæg fra: Rune.Kokholm
Posteringsdato: 15-Juli-2017 kl. 13:43
Det er lækkert!

Farvepaletten fungerer rigtig godt. Endnu en grund til at besøge LEGO house.

-------------

Rune Kokholm


Indlæg fra: Sacha.Erhardtsen
Posteringsdato: 15-Juli-2017 kl. 14:17
Hvor ser det godt ud! Clap


-------------
Sacha Erhardtsen

(Ja, jeg taler meget)


Indlæg fra: Søren-Johansen
Posteringsdato: 15-Juli-2017 kl. 16:20
Jamen Ulrik,  hvor er det her bare fedt. Jeg er helt vild med den hvide farve. Det er fantastisk at se hvor flot det er. Stor ros og respekt herfra.


-------------
Søren Johansen


Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 15-Juli-2017 kl. 18:05
Tak Knud, Rune, Sascha og Søren Embarrassed

Overordnet set er det jo det samme motiv, men så er der det nye farveskema, OG når man kigger godt efter, har jeg også brugt en del tid på at gøre hele mosaikken endnu mere stram, hvormed der er endnu færre sprækker i det – det fandt jeg ret vigtigt, da det kommer til at blive udstillet i en vinkel på 22/68 grader og ses dermed mere ovenfra.

Byggeriet var ikke nem at sige farvel til – det er som om jeg kan blive ved med at finde områder og detaljer, som kan blive optimeret Confused det kender de fleste nok når de bygger.


-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri


Indlæg fra: Anders.Sinding
Posteringsdato: 15-Juli-2017 kl. 20:34
Thumbs Up Herfra. Det ser dæleme godt ud!! Synes som nævnt ovenfor, også at det fungere rigtig godt med de enkle farver, og tror også at det er med til at stramme modellen op, som du jo også nævner.

Godt gået! Roser!

Kommer ikke lige forbi foreløbig, men vil rigtig gerne se det IRL. Er der en tidshorisont på layoutet, eller er det en permanent installation?


-------------
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/" rel="nofollow - https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding


Indlæg fra: Christian.S.Albeck
Posteringsdato: 15-Juli-2017 kl. 20:57
Det ser jo rigtig godt ud.
Vil også glæde mig til at studere det i Lego House.

-------------
Christian Albeck


Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 16-Juli-2017 kl. 04:01
Tak, Anders og Christian Hug

Citat: Anders.Sinding Anders.Sinding skrev:

Er der en tidshorisont på layoutet, eller er det en permanent installation?
Jeg er ikke blevet forsynet med nogen tidshorisont, men så vidt jeg forstår det, skal indholdet i LEGO House skiftes ud løbende (så det ikke bare bliver trivielt). Det permanente findes nok mest i kældermuseet, imens alle steder hvor også AFOLs deltager, holdes aktive. Der er i hvert fald ingen tvil om, at der løbende er noget i støbeskeen til LEGOs nye se-hvor-genialt-vores-produkt-er-House Big smile


-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri


Indlæg fra: Henrik.Kunz
Posteringsdato: 16-Juli-2017 kl. 13:27
HerligtThumbs Up

-------------
Henrik Kunz


Indlæg fra: Jørgen.Pedersen
Posteringsdato: 16-Juli-2017 kl. 16:25
Ville være rigtig fedt hvis dit layout , enten det nye eller det med farverkunne blive fotograferet/gengiver oppefra . Syntes det er så perfekt at de bør bruges de steder hvor man i bybilledet har bykort. Togstationer, busholdepladser osv. Kunne også indgå i LEGO´s sæt på den måde. Er vildt imponeret over hvor flot og "rigtigt" det er.

-------------
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.


Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 16-Juli-2017 kl. 19:37
Citat: Jørgen.Pedersen Jørgen.Pedersen skrev:

Ville være rigtig fedt hvis dit layout , enten det nye eller det med farverkunne blive fotograferet/gengiver oppefra . Syntes det er så perfekt at de bør bruges de steder hvor man i bybilledet har bykort. Togstationer, busholdepladser osv. Kunne også indgå i LEGO´s sæt på den måde. Er vildt imponeret over hvor flot og "rigtigt" det er.
Smile Hvis man ser det oppe fra, forenmmer man ikke rigtigt at det er LEGO og så kunne man måske lige så godt gøre det med grafik. Jeg startede ellers projektet med at tegne vejplanet op – det så ret rodet ud. Først senere blev det mere stramt, da det blev bygget.


-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri


Indlæg fra: Lars.Fink.Hansen
Posteringsdato: 16-Juli-2017 kl. 20:22
Det er bare så sejt gået Ulrik 👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

-------------
Lars Fink Hansen


Indlæg fra: Jørgen.Pedersen
Posteringsdato: 17-Juli-2017 kl. 07:59
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Citat: Jørgen.Pedersen Jørgen.Pedersen skrev:

Ville være rigtig fedt hvis dit layout , enten det nye eller det med farverkunne blive fotograferet/gengiver oppefra . Syntes det er så perfekt at de bør bruges de steder hvor man i bybilledet har bykort. Togstationer, busholdepladser osv. Kunne også indgå i LEGO´s sæt på den måde. Er vildt imponeret over hvor flot og "rigtigt" det er.
Smile Hvis man ser det oppe fra, forenmmer man ikke rigtigt at det er LEGO og så kunne man måske lige så godt gøre det med grafik. Jeg startede ellers projektet med at tegne vejplanet op – det så ret rodet ud. Først senere blev det mere stramt, da det blev bygget.
Måske nok, men det vil alt andet lige være flottere end LEGO´s City Maps i diverse byggesæt. uanset vinklen det bliver set i .


-------------
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.


Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 17-Juli-2017 kl. 16:31
Citat: Jørgen.Pedersen Jørgen.Pedersen skrev:

Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Citat: Jørgen.Pedersen Jørgen.Pedersen skrev:

Ville være rigtig fedt hvis dit layout , enten det nye eller det med farverkunne blive fotograferet/gengiver oppefra . Syntes det er så perfekt at de bør bruges de steder hvor man i bybilledet har bykort. Togstationer, busholdepladser osv. Kunne også indgå i LEGO´s sæt på den måde. Er vildt imponeret over hvor flot og "rigtigt" det er.
Smile Hvis man ser det oppe fra, forenmmer man ikke rigtigt at det er LEGO og så kunne man måske lige så godt gøre det med grafik. Jeg startede ellers projektet med at tegne vejplanet op – det så ret rodet ud. Først senere blev det mere stramt, da det blev bygget.
Måske nok, men det vil alt andet lige være flottere end LEGO´s City Maps i diverse byggesæt. uanset vinklen det bliver set i .
Det er mest fordi det tager så lang tid at bygge. Jeg kender faktisk ikke de omtalte City Maps – dem må jeg lige have kigget på Smile


-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri


Indlæg fra: Peder.Svend.Pedersen
Posteringsdato: 17-Juli-2017 kl. 17:31
CS versionen?
Det ser imponerende flot ud og Ja arkitektagtigt, hvilket sikkert er nemmere, men der var nu noget ved farve versionen

-------------
Peder Svend Pedersen


Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 17-Juli-2017 kl. 18:06
Citat: Peder.Svend.Pedersen Peder.Svend.Pedersen skrev:

CS versionen?
Det ser imponerende flot ud og Ja arkitektagtigt, hvilket sikkert er nemmere, men der var nu noget ved farve versionen
CS = Classic Space og dets højtelskede farveskema Smile det var selvfølgelig ment som en joke. Når jeg laver et nyt byudsnit i eget regi, vil det være i farver. Prag står højt på min ønskeliste, men det vil være meget tidskrævende – terrænet hæver sig, hvilket giver store byggeudfordringer.

Jeg troede at jeg i foråret ville få tid til at lave Den gamle by, i mikro og i de originale LEGO farver, og det ville have været perfekt, da den store model til Klodsfest 17 også benyttede de mere enkle farver – de røde tagklodser findes som bekendt i flere varianter end f.eks. Orange og Dark Orange.


-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri


Indlæg fra: Martin.Bruun
Posteringsdato: 18-Juli-2017 kl. 12:29
Det ser sørme godt ud. Clap
 
Jeg er enig med jer i at det enkle farvetema fungerer overraskende godt. Og ja det får helt karakter af arkitekters papmodeller.
 
Når nu du "desværre" går glip af anstrengelserne med at få farverne til at passe med virkeligheden, får du så ikke blod på tanden til at udvide det geografiske område lidt? Eller har du fået "nok" af København? 


-------------
Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo


Indlæg fra: René.Hoffmann
Posteringsdato: 18-Juli-2017 kl. 20:42

Jeg føler, at jeg gentager mig selv lidt - Ulrik ved det ihvertfald godt.... Men det her er en af mine all time favorit MOC's gennem tiden... Og det siger ikke så lidt - jeg har set mange tusind MOC's gennem tiden - og det her er verdensklasse... Clap

Og som jeg også har sagt før - man skal ikke undervurdere mikro-skala.....det er sværere end de fleste tror... Shocked

.....og så er jeg iøvrigt enig med de andre... Det fungerer overraskende godt med få farver (selvom din originale stadig er min favorit - specielt når man kender København som sin egen bukselomme)...


-------------
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"


Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 19-Juli-2017 kl. 19:31
Citat: Martin.Bruun Martin.Bruun skrev:

Det ser sørme godt ud. Clap
 
Jeg er enig med jer i at det enkle farvetema fungerer overraskende godt. Og ja det får helt karakter af arkitekters papmodeller.
 
Når nu du "desværre" går glip af anstrengelserne med at få farverne til at passe med virkeligheden, får du så ikke blod på tanden til at udvide det geografiske område lidt? Eller har du fået "nok" af København? 
Tak. Det kunne da være fedt at udvidde – jeg har været i gang med opmålinger og projektering af 3x3 meter til Købenahavns Kommune. Det vil altid være for lidt uanset hvor meget den udvides, så det har jeg også med i mine overvejelser. Udover brødarbejdet at kopiere/rafinere det eksisterende design/udsnit, er jeg nok mere interesseret i et nyt byudsnit, så det ville kunne appellere lidt bredere rent publikummæssigt. Det tager jo desværre langt tid og energi (nogle af udfordringerne er næsten til at blive sindsyg af), så jeg føler mig tvunget til at holde mig til ét, højest to projekter ad gangen. Derfor går jeg mest efter hvad der kan bringe mig fremad. Jeg har alligevel heller ikke ret meget plads hvor jeg pt bygger. LEGO House-modellen er første gang jeg bygger det hele i en samlet ramme, d.v.s. ikke-opdelt, hvilket er vejen frem, men sætter også en grænse for hvor stort jeg kan bygge.

Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:


Jeg føler, at jeg gentager mig selv lidt - Ulrik ved det ihvertfald godt.... Men det her er en af mine all time favorit MOC's gennem tiden... Og det siger ikke så lidt - jeg har set mange tusind MOC's gennem tiden - og det her er verdensklasse... Clap

Og som jeg også har sagt før - man skal ikke undervurdere mikro-skala.....det er sværere end de fleste tror... Shocked

.....og så er jeg iøvrigt enig med de andre... Det fungerer overraskende godt med få farver (selvom din originale stadig er min favorit - specielt når man kender København som sin egen bukselomme)...
Fra bunden af min sjæl, tak, René Smile der findes jo så mange forskellige slags MOCs, så man har vel mindst en favorit i hver kategori indtil en ny dukker op Thumbs Up alene alle dem der er på Flickr... i mine https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/favorites" rel="nofollow - favoritter på Flickr, samler jeg på dem som byggeteknisk inspirerer til det jeg gerne vil bygge.


-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri


Indlæg fra: Dennis.Tomsen
Posteringsdato: 19-Juli-2017 kl. 21:22
Det byggeri er seriøst godt, igen-igen!

Er det ikke snart på tide at LEGO får sendt den certificering afsted til dig, Ulrik? Om ikke andet en æres-een af slagsen

-------------
Mit https://www.flickr.com/photos/93468412@N08" rel="nofollow - Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader


Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 20-Juli-2017 kl. 01:44
Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:

Det byggeri er seriøst godt, igen-igen!

Er det ikke snart på tide at LEGO får sendt den certificering afsted til dig, Ulrik? Om ikke andet en æres-een af slagsen
Orv, tak for tanken Big smile det program tager med stor sansynlighed ikke flere ind i sin nuværende form. Hvis det skulle blive muligt, ville jeg selvfølgelig være frisk Smile så ville der være et ordentligt grundlag for at skalere forretningen op.

Hvis man har en kunde på hånden, kan man også prøve at få lov til at lave jobbet via en eksisterende LCP. Jeg har ikke prøvet det selv, men jeg overvejede da at sende en mail til ham englænderen sidst jeg så deres juleprojekt i en cirkulerende video. Der er da nogle forskellige LCP'ere i Europa at forsøge sig med.



-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri


Indlæg fra: Klaus.Algreen
Posteringsdato: 20-Juli-2017 kl. 14:30
Hvor vildt! 

Også jeg har denne MOC øverst på min liste over "all time favorites". Og også jeg er fan af den nye farvekombination - mangler dog lige at se den ved selvsyn. Smile

SÅ fedt at den er med til at åbne ballet i LEGO House! Jeg var et smut forbi i fredags (ifbm. et interview til DR P4) og kunne se, at de er begyndt at stille MOCs op i "Keystone Gallery". Det bliver rigtig fedt! Glæder mig rigtig meget.



-------------
Klaus Algreen


Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 20-Juli-2017 kl. 16:35
Citat: Klaus.Algreen Klaus.Algreen skrev:

Hvor vildt! 

Også jeg har denne MOC øverst på min liste over "all time favorites". Og også jeg er fan af den nye farvekombination - mangler dog lige at se den ved selvsyn. Smile

SÅ fedt at den er med til at åbne ballet i LEGO House! Jeg var et smut forbi i fredags (ifbm. et interview til DR P4) og kunne se, at de er begyndt at stille MOCs op i "Keystone Gallery". Det bliver rigtig fedt! Glæder mig rigtig meget.

Tak for de pæne ord – også til LEGO World Smile Det er en stor ære at have noget med til åbningen af LH. Det skulle gerne også bidrage til at udbrede min vinkel på mikrobyer LOL


-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri


Indlæg fra: Anders.Dimitri
Posteringsdato: 06-August-2017 kl. 19:37
Hej Ulrik
Det er så fedt 👍
Elsker det mikro KBH du har lavet ig er vild med du opdatere den, nær man tænker på byfornyelse.
Og ja den hvide farve gir det en ny karakter af enkelthed der passer meget godt ind i det hvide hus det står i 👍

Så sejt

-------------
Anders Dimitri Massigeh


Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 07-August-2017 kl. 14:07
Mange tak Embarrassed i løbet af det sidste halve år har jeg et par gange tænkt at det burde være omvendt – først en hvid udgave, og derpå en i farver, men så blev det den anden vej rundt LOL

Modellen skulle gerne være helt på plads til 25. august.


-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri


Indlæg fra: Thomas.Mouridsen
Posteringsdato: 26-August-2017 kl. 13:28
Super fedt at se modellen live i Lego House igår, stor respekt herfra, og virkelig gennemført Smile

Jeg må lige spørge, hvad betyder den røde klods? (beklager hvis du har forklaret det et sted jeg har overset) Wink




-------------
Thomas Mouridsen

https://www.flickr.com/photos/137767198@N08/" rel="nofollow - Link til Flickr


Indlæg fra: Esben.K
Posteringsdato: 26-August-2017 kl. 14:10
Det er vist yndlingsbutikken :-)


Indlæg fra: Thomas.Mouridsen
Posteringsdato: 26-August-2017 kl. 14:21
Smile Fed detalje, må erkende som jyde og AFOL på kun andet år, at jeg aldrig har været der. (men nu har vi jo vores egen butik i Billund Big smile)

-------------
Thomas Mouridsen

https://www.flickr.com/photos/137767198@N08/" rel="nofollow - Link til Flickr


Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 26-August-2017 kl. 16:24
Ja, et lille Easter Egg. Jeg havde overvejet at gøre den (en 1x2 tile på højkant) gul, der som bekendt er butikkernes overordnede farve, set fra gaden, men TLGs logo er mere rødt, så det endte med den farve Smile

Jeg skulle gerne have nogle nærbilleder klar snart (måske i aften).


-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri


Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 27-August-2017 kl. 02:06
Så har jeg fået klargjort en hel del billeder af modellen, som nogle af jer allerede har set på jeres prøvetur i LEGO House. https://flic.kr/s/aHsm79bNrr" rel="nofollow - Her er et link til hele mappen på Flickr. Fremvisningen af disse billeder sker med TLGs velsignelse, som en del af deres promotion af huset.

Ved første øjekast ligner modellen måske sig selv (bortset fra farverne), men jeg har dog opdateret modellen, både i byggekvalitet (færre sprækker i SNOT-mosaikken), men også i detaljer, da en by jo udvikler sig naturligt over tid. De detaljer vil jeg lade interesserede opdage selv Smile

https://flic.kr/p/Xvkj7u" rel="nofollow">


-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri


Indlæg fra: Christian.S.Albeck
Posteringsdato: 27-August-2017 kl. 09:34
Det ser rigtig godt ud. ☺️
Ser frem til at se den i virkeligheden.

-------------
Christian Albeck


Indlæg fra: Stig.Delman
Posteringsdato: 27-August-2017 kl. 09:49
Super fin plads du har fået i LEGO House - ser rigtig godt ud
Og fed detalje med den røde klods

-------------
Stig

Tovholder på Klodsfest.dk
Junior medlem LEGO Festival Of Play fanzone
Klodsfestudvalget 2019   


Indlæg fra: C.Behrens
Posteringsdato: 17-Maj-2018 kl. 15:02
Hej Ulrik

Jeg lagde lige mærke til ørene på denne nye Unikitty figur.
Det er da vist en ny del som du har savnet i et stykke tid til at lave tag med?
Jeg ved ikke lige i hvilke farver som den kommer i, men det kan du jo selv holde øje med.

https://lc-imageresizer-live-s.legocdn.com/resize?mode=portrait&size=medium&ratio=1&imageUrl=https%3a%2f%2fwww.lego.com%2fr%2fwww%2fr%2fcatalogs%2f-%2fmedia%2fcatalogs%2fcharacters%2funikitty%2fcharacters%2fdr-fox.png%3fl.r%3d-1438666001" rel="nofollow - https://lc-imageresizer-live-s.legocdn.com/resize?mode=portrait&size=medium&ratio=1&imageUrl=https%3a%2f%2fwww.lego.com%2fr%2fwww%2fr%2fcatalogs%2f-%2fmedia%2fcatalogs%2fcharacters%2funikitty%2fcharacters%2fdr-fox.png%3fl.r%3d-1438666001




-------------
https://www.flickr.com/photos/christofferbehrens/albums" rel="nofollow - Mit Flickr og mit https://issuu.com/christoffer.behrens/docs/portfolio_christoffer_behrens.pptx" rel="nofollow - Portfolio


Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 18-Maj-2018 kl. 09:47
Shocked
Citat: C.Behrens C.Behrens skrev:

Hej Ulrik

Jeg lagde lige mærke til ørene på denne nye Unikitty figur.
Det er da vist en ny del som du har savnet i et stykke tid til at lave tag med?
Jeg ved ikke lige i hvilke farver som den kommer i, men det kan du jo selv holde øje med.



Shocked Shocked Shocked GISP JA – det element har jeg sukket længere efter. Ikke mindst efter at have set noget der minder lidt om det (mikro-tagryg) i henholdsvis et Megablok Kubros- https://target.scene7.com/is/image/Target/53295992_Alt01?wid=488&hei=488&fmt=pjpeg" rel="nofollow - sæt (i perlesølvgrå) og i et Sluban politi- https://www.harald-nyborg.dk/p12770/police-m38-b0272-86-dele" rel="nofollow - sæt (i hvid). Efter at TLG introducerede elementet https://www.bricklink.com/v2/catalog/catalogitem.page?P=22388#T=C" rel="nofollow - Slope 45 1 x 1 x 2/3 Quadruple Convex , vidste jeg at der var håb om et element med kun to af siderne skrå. Jeg var endda så kåd på et sådan element i 1x1 og 1x2, at jeg lavede nogle eksempler i Sketchup:



Tusind tak for at gøre mig opmærksom på dette nye element og dermed gøre min fredag helt fantastisk – og samtidig lidt ulidelig jvf. ventetiden og derefter prisen på elementerne imens vi venter på at de bliver udbredt i alle de farvervarianter man skal bruge LOL  Tak Hug


-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri


Indlæg fra: Poul-Erik.Borre
Posteringsdato: 18-Maj-2018 kl. 10:13
Det https://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30073&title=nyt-element-til-ulrik-hansen" rel="nofollow - element har ellers været vist for allerede 3 måneder siden Wink




-------------
Poul-Erik Borre


Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 21-Maj-2018 kl. 20:03
Citat: Poul-Erik.Borre Poul-Erik.Borre skrev:

Det https://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=30073&title=nyt-element-til-ulrik-hansen" rel="nofollow - element har ellers været vist for allerede 3 måneder siden Wink


Tak, Poul-Erik, for tråden. Mystisk at jeg ikke så den i februar, men bedre sent end aldrig Smile


-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri



Print side | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net