Print side | Close Window

DSB Litra MK 601

Udskrevet fra: Byggepladen
Kategori: Åbent område - alle(!) kan læse med her
Forum navn: Se min nyeste skabning
Forum beskrivelse: Fremvis din egen kreation (MOC=My Own Creation) for Byggepladen og resten af verden. Gode og konstruktive råd er velkomne.
Web-adresse: https://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13070
Udskrevet den: 24-April-2024 kl. 07:25
Version: Web Wiz Forums 12.04 - http://www.webwizforums.com


Emne: DSB Litra MK 601
Indlæg fra: Dennis.Tomsen
Emne: DSB Litra MK 601
Posteringsdato: 07-Maj-2012 kl. 11:42

Som nævnt i tidligere tråde, så har jeg i længere tid kæmpet med at få bygget en http://www.jernbanen.dk/motor.php?s=8&litra=MK&typenr=2" rel="nofollow - DSB Litra MK , og det er efterhånden på tide at få den fremvist og ud af kroppen, selvom jeg nok aldrig bliver rigtig tilfreds med den!

MK’eren er skala 1:55, 26 knopper lang, 6-7 knopper bred og består af 329 klodser.



Klistermærkerne er igen hjemmegjorte og desværre uundværlige for designet selvom min printer har svært ved at ramme LEGOs gule farve præcist.

Ingen plads i førerhuset til en togfører lokomotivfører LOL

Et enkelt element er modificeret (savet i) - heldigvis er ’afløseren’ på vej hjem Smile

Det har ikke været muligt at klemme den 20 cm lange adapterledning (!) til den ældre og mindre 9v batteriboks ind i toget, så 4 gule paneler + custom adapter direkte til 9V batteri anvendes i stedet for.

En tidligere version af MK’eren anvender den nye batteriboks, som desværre ikke findes i gul, hvilket kræver endnu flere og større klistermærker Ouch

Tanken var oprindeligt, at kraften fra motoren skulle overføres til både forreste og bagerste hjulsæt, men kraften fik akslen til at hoppe af! Heldigvis trækker lokomotivet fint som forhjulstrukken, men jeg må se at blive bedre til technic LOL



-------------
Mit https://www.flickr.com/photos/93468412@N08" rel="nofollow - Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader



Svar:
Indlæg fra: Jørgen.Pedersen
Posteringsdato: 07-Maj-2012 kl. 12:24
Flot og genial løsning på rækværket Thumbs Up

-------------
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.


Indlæg fra: Henrik.Ludvigsen
Posteringsdato: 07-Maj-2012 kl. 12:33
Jeg er imponeret over begge 2 og ærger mig over de ikke er kommet som officielle sæt.

Det er edderm.... flot.

Mvh, Henrik


Indlæg fra: Christian.Vils
Posteringsdato: 07-Maj-2012 kl. 15:22
flotte og gennemførte. Clap

Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:

min printer har svært ved at ramme LEGOs gule farve præcist.

Det har LEGO jo som bekendt også selv, så jeg synes egentlig printeren rammer meget godt...


-------------
Christian Vils


Indlæg fra: Casper.Hansen
Posteringsdato: 07-Maj-2012 kl. 16:41
Super flotte motor vogne.Clap
Muligvis er det bare mig, men jeg syntes at det ser ud som om at skorstenen sidder i midten på de billeder jeg har set af DSB Litra MK.Confused
 
Interessant med standard 9V batteri og custom adapter.  Måske ville det værre værd at prøve.Thumbs Up

-------------
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?


Indlæg fra: Matias.Bendtsen
Posteringsdato: 07-Maj-2012 kl. 17:21
Et helt fantastisk flot tog du har fået lavet der, jeg syntes nu også det er de små rangertoge, og andet materiel, der holder til på stationerne der er det mest interessante.Smile
 
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

 
Interessant med standard 9V batteri og custom adapter.  Måske ville det værre værd at prøve.Thumbs Up
det kan ihvertfald ikke gå helt galt, for dimsen der passer på batteriet, sidder ofte i vækkeure, (for at man ikke skal stille det igen efter strømafbrydelse) og hvis man har en loddekolbe fra harald nyborg og to cm. loddetin, og en PF forlængerledning, er det ikke særlig svært.Wink
jeg har lavet en, og det var anden gang i mit liv jeg havde prøvet at lodde, så det kan ikke gå helt galt.Big smile


-------------
Matias bendtsen
UDEN H

simply building...

if you stop getting better, you stop being good.


Indlæg fra: Dennis.Tomsen
Posteringsdato: 07-Maj-2012 kl. 17:38
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

Muligvis er det bare mig, men jeg syntes at det ser ud som om at skorstenen sidder i midten på de billeder jeg har set af DSB Litra MK.Confused
 
Heldigvis ikke, men din bemærkning gav mig da lige nogle sekunders panik LOL


-------------
Mit https://www.flickr.com/photos/93468412@N08" rel="nofollow - Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader


Indlæg fra: Casper.Hansen
Posteringsdato: 07-Maj-2012 kl. 18:16
Undskyld hvis jeg spredte panik - det var bare mig der ikke havde set grundigt nok efter.Smile
 
For god ordens skyld, tak for en hurtig opklaring. Approve
 
Super fine tog, keep up the good work som man siger på den anden side af dammen. Thumbs Up


-------------
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?


Indlæg fra: Jesper.Lindbæk
Posteringsdato: 07-Maj-2012 kl. 18:32
Hvor er den fed. Jeg synes den ligner rigtig godt. Jeg ser ofte en når jeg er på arbejde og der skal køres nattog til München til perron.

At der ikke er plads til en togfører gør ikke alverden, for det er ham der kontrollerer biletterWink


-------------
Jesper Westlund Lindbæk



Oderint dum metuant



I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it!


Indlæg fra: Dennis.Tomsen
Posteringsdato: 07-Maj-2012 kl. 18:39
Lokomotivfører it is EmbarrassedBig smileLOLHug
 


Indlæg fra: Martin.Nygaard
Posteringsdato: 08-Maj-2012 kl. 05:29
Endnu en gang, flot!
- hvad har du gjort, for at skjule siden PF Reviceren?
Det ligner nogle tiles på højkant, men kan ikke helt gennemskue den?

-------------
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..







Indlæg fra: Dennis.Tomsen
Posteringsdato: 08-Maj-2012 kl. 09:57
Klistermærker Embarrassed


Indlæg fra: Thomas.Möser
Posteringsdato: 09-Maj-2012 kl. 04:58
Godt der lige blev rettet fra togfører til lokomotivfører.....var lige ved at få noget galt i halsen Geek.

Nå men, at der ikke blev plads til en lokomotivfører i førerummet gør faktisk ikke noget, da "Bien" faktisk kan fjernstyres ved hjælp af en styreboks. Det betyder at føreren af toget kan gå ved siden af og styre det hele.

Superfede lok´s du fremtryller Thumbs Up


-------------






Indlæg fra: Morten.Dalermoen
Posteringsdato: 09-Maj-2012 kl. 05:35
Noen flotte skiftelok. (hvis I bruker den betegnelse på dansk?). Produksjon av tog er stor Dennis, men kvaliteten er på topp Thumbs Up  Alltid noen fede og gode detaljer.

-------------
Morten Dalermoen


Indlæg fra: Jørgen.Pedersen
Posteringsdato: 09-Maj-2012 kl. 08:54
Da jeg som barn gik rundt på Korsør station kaldte vi dem rangermaskiner/rangerlokomotiver.
Tør slet ikke sige at vi dengang havde dem i en anden udgave DSB litra MH ( DSB MH) samt tidligere i sort med damp og af skorstenen. Embarrassed
Den slags kan jo afstedkomme de skønneste LEGO udgaver60 og tømme ens LEGO konto i banken.


-------------
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.


Indlæg fra: Dennis.Tomsen
Posteringsdato: 09-Maj-2012 kl. 13:24
Er allerede på programmet, Jørgen Big smile
 
 
 
.....engang ud i fremtiden LOL


Indlæg fra: Jørgen.Pedersen
Posteringsdato: 09-Maj-2012 kl. 13:59
Jeg får heller ikke tid før. Skal jo lige have klodset dine sidste kreationer op, også pekuniært.

-------------
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.


Indlæg fra: Jakob.Hestbæk
Posteringsdato: 09-Maj-2012 kl. 19:33
Citat: Jørgen.Pedersen Jørgen.Pedersen skrev:

, også pekuniært.
Hvad for en ært?
Med de svært forståelige forklaringer af ordet jeg kan finde, tolker jeg det som om du først skal have penge til at købe klodserne. Eller er jeg helt galt på den?



Print side | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net