Print side | Close Window

DSB Litra MY

Udskrevet fra: Byggepladen
Kategori: Åbent område - alle(!) kan læse med her
Forum navn: Se min nyeste skabning
Forum beskrivelse: Fremvis din egen kreation (MOC=My Own Creation) for Byggepladen og resten af verden. Gode og konstruktive råd er velkomne.
Web-adresse: https://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11942
Udskrevet den: 08-Marts-2021 kl. 05:03
Version: Web Wiz Forums 12.01 - http://www.webwizforums.com

Emne: DSB Litra MY
Indlæg fra: Dennis.Tomsen
Emne: DSB Litra MY
Posteringsdato: 11-November-2011 kl. 12:06

Som lovet i min  http://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=11785&title=dsb-mz1442" rel="nofollow - MZ-tråd , min DSB Litra MY (III).

MY’eren er igen i skala 1:60 (det samme som købesættene), 38 knopper langt, 6 knopper bredt og består af 522 klodser.

Hjulsættene er stadigvæk ikke de korrekte 3+3, til gengæld er lokomotivet fuldt PF-funktionsdygtigt.

Klistermærkerne er hjemmelavet og denne gang ingen malede dele LOL

MY’eren var egentlig mit første forsøg udi DSB lokomotiver, og er derfor en langt mere simpel konstruktion end mit andet forsøg, MZ’eren. Inspirationen fra de utallige andre tilsvarende forsøg på nettet skinner også langt tydeligere igennem - det er ikke altid lige nemt at genopfinde den dybe tallerken Embarrassed

-------------
Mit https://www.flickr.com/photos/93468412@N08" rel="nofollow - Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader

Svar:
Indlæg fra: Stefan.Sandbeck
Posteringsdato: 11-November-2011 kl. 12:10
man får helt lyst til at bygge tog det er saftsusme flotClap

-------------
Stefan Sandbeck

Den ABS afhængige Autolakere
(citat fra Kundby)

TC8

Indlæg fra: Lars.Fink.Hansen
Posteringsdato: 11-November-2011 kl. 12:15
HOLD DA K... det er klasse -ligner lige på en prik - elsker dit SNOT foran på toget og dit trappetrin fra førerhusene er super - er bare imponeret over de togsæt i bygger Clap80

Det kan godt være det er en mere simpel konstruktion men den sidder til gengæld lige i skabet

Flot flot

-------------
Lars Fink Hansen

Indlæg fra: Jesper.Lindbæk
Posteringsdato: 11-November-2011 kl. 21:58
Hvor er det smukt...

-------------
Jesper Westlund Lindbæk

Oderint dum metuant

I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it!

Indlæg fra: F.Thomsen
Posteringsdato: 12-November-2011 kl. 05:07
Fantastisk flotte modeller du har kreeret. Imponerende arbejde. Må jeg opfordre dig til at lave lyntoget MA. Det kan du jo lave i to versioner sølv/grå og rød.
Mvh. Flemming.

-------------
Flemming Thomsen

Life is hard and then you die.

Indlæg fra: Lars.Kristensen
Posteringsdato: 12-November-2011 kl. 05:39
- og til os som ikke kan finde ud af det selv - har du en arbejdstegning, ikke at jeg har klodserne men en dag..............

-------------
Lars Kristensen

Posteringsdato: 12-November-2011 kl. 06:03
Sådan da, min LXF-arbejdsfil til LDD (LEGO Digital Designer) kan downloades i mit første indlæg Smile

Indlæg fra: C.Behrens
Posteringsdato: 12-November-2011 kl. 09:04
Rigtig godt gået Dennis. Tror ikke der er meget man kan sætte en finger på der.
Med alle de DSB tog der har været her på det sidste har jeg også fået lyst til at give det et forsøg snarrest.

-Så jeg er glad for at du har lagt din ldd fil ud. Tak for det!

-------------
Byggepladen
Danmarks Lugbulk Forening.
https://plus.google.com/photos/105673294850010058351/albums/5683774759870557937" rel="nofollow - Mit MOC Galleri

Indlæg fra: René.Hoffmann
Posteringsdato: 12-November-2011 kl. 09:56
Hold da op - jeg skal da lige love for, at der sker noget på Byggepladen for tiden...

Både tog-tosserne og castle-tosserne er da rigtig hoppet ud af skabet! Fedt! Clap

Og det vælter frem med fede modeller i begge fora....

Din MY'er er også i verdensklasse... Klodsfest? Lego World? Skærbæk? Wink

Citat: F.Thomsen F.Thomsen skrev:

Må jeg opfordre dig til at lave lyntoget MA. Det kan du jo lave i to versioner sølv/grå og rød.

Jeg er HELT enig! MA'eren ville jeg også meget gerne se i Lego! Men jeg kunne nu bedst lide den i rød med det sorte/mørkegrå tag... Så lav den version først... Wink

-------------
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"

Indlæg fra: Frederik.Pedersen
Posteringsdato: 12-November-2011 kl. 10:56

Fantastisk fedt tog!!! 

Syntes virkelig at der bliver langt super mange fede tog ud her på Byggepladden!

Det er jo sådan nogle der kommer til, at køre her ovre i Jylland262

-------------
Klodser, mmm dejlige klodser!

Indlæg fra: Jesper.Lindbæk
Posteringsdato: 12-November-2011 kl. 13:58
Hvad med at lave IC4/MG? Der behøver du ikke gøre plads til motor, for det kan alligevel ikke køreWink

-------------
Jesper Westlund Lindbæk

Oderint dum metuant

I don't suffer insanity, I enjoy every minute of it!

Indlæg fra: GlennGuldhammer
Posteringsdato: 12-November-2011 kl. 15:43
Har ingen forstand på tog, men det der, det syntes jeg er i orden, super flot

-------------
Glenn Guldhammer

Indlæg fra: Ulrik.Hansen
Posteringsdato: 12-November-2011 kl. 17:38
Rigtig flot! Jeg kan næsten lugte diesel-olien LOL

-------------
Ulrik Hansen | https://www.flickr.com/photos/ulrikbrick/albums" rel="nofollow - Flickr-galleri

Indlæg fra: Jørgen.Pedersen
Posteringsdato: 13-November-2011 kl. 02:50
Tak for filen Thumbs Up
Det må da være denne, og i den farve "Nogen" kaster sig over næste gang.  Ikke så stort et projekt som en MA. Flere billeder på Jernbanen.dk 

-------------
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.

Indlæg fra: F.Thomsen
Posteringsdato: 13-November-2011 kl. 03:23
Citat: Frederik.Pedersen Frederik.Pedersen skrev:

Det er jo sådan nogle der kommer til, at køre her ovre i Jylland262

I mine øjne gør det heller ikke noget. De er da en æstetisk nydelse, og kan trods laangt over 50 år på bagen stadigvæk køre. Det er geniale lokomotiver.
Eneste minus kan måske være hastigheden, men så kan vi måske lære at stresse lidt af, mens vi kører.

-------------
Flemming Thomsen

Life is hard and then you die.

Indlæg fra: Lone.Pihl
Posteringsdato: 13-November-2011 kl. 03:33
Tongue wauv, det er et flot tog, godt gået.Thumbs Up forsæt endelig.

-------------
Jo flere klodser jeg har, jo flere mangler jeg....

Posteringsdato: 13-November-2011 kl. 06:48
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Må jeg opfordre dig til at lave lyntoget MA. Det kan du jo lave i to versioner sølv/grå og rød.

Jeg er HELT enig! MA'eren ville jeg også meget gerne se i Lego! Men jeg kunne nu bedst lide den i rød med det sorte/mørkegrå tag... Så lav den version først... Wink

Enig, Litra MA, ME og MR kunne skam alle være interessante at få bygget i LEGO, men foran på to-do-listen står nu en Intercity personvogn fra 80'erne, et DSB rangerlokomotiv, vores hus i skala 1:45 og så lokker klodserne fra et fejlslagen kæmpe borgprojekt også. http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?m=esbenkolind - IC4 har Esben Kolind efterhånden ramt til perfektion og samtidigt fået til at køre LOL

Indlæg fra: Martin.Nygaard
Posteringsdato: 13-November-2011 kl. 08:21

I mine øjne gør det heller ikke noget. De er da en æstetisk nydelse, og kan trods laangt over 50 år på bagen stadigvæk køre. Det er geniale lokomotiver.
Eneste minus kan måske være hastigheden, men så kan vi måske lære at stresse lidt af, mens vi kører.

- lige nøjagtig - MY'eren er toget over togene i DK.

Super flot tog! Du må lave to, så de kan køre sammen med et stort godsvogn setup!

-------------
Martin "Technic" Nygaard ..

Indlæg fra: Adrian.Perslow
Posteringsdato: 15-November-2011 kl. 03:00
Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:

MY’eren var egentlig mit første forsøg udi DSB lokomotiver, og er derfor en langt mere simpel konstruktion end mit andet forsøg, MZ’eren.

Øhhhhh, hvad snakker du om - mere simpel Confused Jeg kan kun tilslutte mig koret af roser, for din MY'er er genial.

Men hvis du vil fastholde, at den er simpel, så vil jeg sige, at "keep it simple" er fuldt ud tilstrækkeligt Clap

-------------
Adrian Perslow
Hvis du ejer mere end syv ting, er det tingene, som ejer dig.

Posteringsdato: 15-November-2011 kl. 07:21
Takker, men selvom udførelsen måske sidder lige i øjet, så holder jeg fast i at MY'eren er konstruktionsmæssig simpel Tongue

(Det er mit næste projekt EA/ME så ikke, her er jeg nærmest gået SNOT-amok).

Indlæg fra: Steen.Villumsen
Posteringsdato: 15-November-2011 kl. 15:03
Nøj hvor lækkert et tog. Bringer minder tilbage fra da jeg som barn boede op af banen og så de store trække forbi. Top flot udførelse Clap

-------------
Venligst,

Steen

Ja, jeg lider af ABS (Addicted Builders Syndrome)

Indlæg fra: Patrick.Garnild
Posteringsdato: 17-November-2011 kl. 05:03
Hej Dennis

Jeg er nybegynder med alt dette, så kunne du evt hjælpe mig
Jeg har lagt din byggefil ned på mit skrivebord
Jeg har lego Digital designer på min computer
Når jeg så prøver at åbne din fil i dette program, så siger den
at der er et problem med " the license for the Vortek Toolkit "
Er det noget i den fil eller er det noget på min computer, som er skyld i dette ?

-------------
Patrick Garnild

Indlæg fra: Patrick.Garnild
Posteringsdato: 17-November-2011 kl. 05:06
Hej Dennis

Jeg har løst problemet, jeg skal bare importe den

Hilsen
Patrick

-------------
Patrick Garnild

Posteringsdato: 18-Maj-2012 kl. 11:31
Vognene er alle i skala 1:60, 48 knopper lange og 6 knopper brede, og består af 385 klodser (litra A), 400 klodser (Litra B) og 452 klodser (Litra Bk).

Litra A:

Sort 'gummikant' ala Lars Mogensen Embarrassed

Litra B:

Litra Bk:

Kioskdelen er såmænd bygget, ikke påklisteret LOL

-----opdateret 18.10.2017-----

Så kom sovevognen Litra Bc til Smile

Alle fire passagervogne:

-------------
Mit https://www.flickr.com/photos/93468412@N08" rel="nofollow - Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader

Indlæg fra: Morten.Dalermoen
Posteringsdato: 18-Maj-2012 kl. 12:02
Det er noen gode vogne, men måske taget er noget for fladt.

-------------
Morten Dalermoen

Posteringsdato: 18-Maj-2012 kl. 12:25
Desværre ja  Cry

Jeg kunne have benyttet enten
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=6005 - Brich, Arch 1x3x2 Curved Top eller http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=6183 - Brich, Arch 1x6x2 Curved Top i sort eller mørkegrå i stedet for, men så var prisen på vognene blevet endnu mere pebrede end den er i forvejen, og så får det forholdvis flade tag vognene til at matche MY'eren nogenlunde i højden - med  6 knopper i bredden bliver togmateriel i LEGO hurtigt for højt og derved smalt 78

Posteringsdato: 18-Maj-2012 kl. 12:42

-------------
Morten Dalermoen

Posteringsdato: 18-Maj-2012 kl. 12:48
På billede ses Christoffer`s vogne i front...de har god høyde og en god høyde mellom vogne og lokomotiv..

For de med gode øyne kan se at det står NSB på de vogne (vi fikk gravert NSB natten mellom eventdagene i Oslo uden Christoffer`s vitenLOL)

-------------
Morten Dalermoen

Posteringsdato: 18-Maj-2012 kl. 12:59
Nu er Christoffer's version af MY'eren vist nok også højere end min, og hans beholdning af klodser (eller pengepung) givet større end min Wink

Men point taken LOLApproveThumbs Up

Posteringsdato: 18-Maj-2012 kl. 13:08
Måske er Brick, Arch 1 x 6 x 2 Curved Top er noe for oss "togtosser" å nominere neste år til Lugbulk?Smile

-------------
Morten Dalermoen

Posteringsdato: 18-Maj-2012 kl. 20:11
Og så alligevel en form for modsvar, Morten LOL

Jeg har leget lidt med forskellige løsninger i LDD.
Første eksempel er min løsning, andet eksempel til højre 'din' løsning.
De øvrige eksempler nedenunder andre tænkte løsninger.

Min løsning synes rigtigt nok for flad, med måske en eller to flader i højden for lav. 'Din' løsning derimod synes for høj, med nok samme antal flader, en eller to, til en vogn med 6 knoppers bredde. De to efterfølgende løsninger synes mere passende i højden, men synes for lidt runde langs kanten. Sidste løsning synes lidt for lav, men ok tæt på, desværre uden mulighed for 'udluftningsklodser' langs midten af taget.
Som jeg ser det, så synes ingen af løsningerne speciel korrekte. Forklaringen er nok, at taget faktisk burde starte længere ned ad siderne end klodserne tillader - især togdørene med 5 klodsers højde, de store togvinduer og når taget skal kunne løftes af. Så i sidste ende er det vel et spørgsmål om smag og behag - og kompromiser - som altid med klodser.

Nuvel, back to the drawing board - ved lejlighed LOL

-------------

Posteringsdato: 19-Maj-2012 kl. 02:05
Citat: Morten.Dalermoen Morten.Dalermoen skrev:

Måske er Brick, Arch 1 x 6 x 2 Curved Top er noe for oss "togtosser" å nominere neste år til Lugbulk?Smile
Ja Morten, sammen med hjul og boggier.
Du må lave en tråd så vi kan samlke tingene sammen der, så vi ikke glemmer det.

-------------
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.

Indlæg fra: Martin.Bruun
Posteringsdato: 19-Maj-2012 kl. 03:36
Citat: Jørgen.Pedersen Jørgen.Pedersen skrev:

Citat: Morten.Dalermoen Morten.Dalermoen skrev:

Ja Morten, sammen med hjul og boggier.
Du må lave en tråd så vi kan samlke tingene sammen der, så vi ikke glemmer det.

Lidt tidligt men ok, når behovet er der. Smile

Jeg har åbnet en elementdebattråd her:
http://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13150&PID=123025#123025 - http://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13150&PID=123025#123025

-------------
Martin Bruun

"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo

Posteringsdato: 19-Maj-2012 kl. 03:38

Jeg har leget lidt med forskellige løsninger i LDD.
Første eksempel er min løsning, andet eksempel til højre 'din' løsning.
De øvrige eksempler nedenunder andre tænkte løsninger.

Min løsning synes rigtigt nok for flad, med måske en eller to flader i højden for lav. 'Din' løsning derimod synes for høj, med nok samme antal flader, en eller to, til en vogn med 6 knoppers bredde. De to efterfølgende løsninger synes mere passende i højden, men synes for lidt runde langs kanten. Sidste løsning synes lidt for lav, men ok tæt på, desværre uden mulighed for 'udluftningsklodser' langs midten af taget.
Som jeg ser det, så synes ingen af løsningerne speciel korrekte. Forklaringen er nok, at taget faktisk burde starte længere ned ad siderne end klodserne tillader - især togdørene med 5 klodsers højde, de store togvinduer og når taget skal kunne løftes af. Så i sidste ende er det vel et spørgsmål om smag og behag - og kompromiser - som altid med klodser.

Nuvel, back to the drawing board - ved lejlighed LOL
Flot oppsett av forskjellige løsninger af takSmile. Vi har de samme vogne i Norge og har testet ud alle teknikker du viser fram i 6 knoppers bredde. Tettest på kom jeg med 8 knoppers bredde, men  tilbake til 6 knoppers bredde så syns jeg at en jevn rund bue på taket er det viktigste (ja, den bliver litt høyere enn orginalen). Og tar du vekk muligheden for å ta af taket, reduseres høyden... Men som du sier: det er et spørgsmål om smag og behag - og kompromiser - som altid med kloser....

-------------
Morten Dalermoen

Posteringsdato: 19-Maj-2012 kl. 19:03
Jeg synes, at de nederste modeller i venstre kolonne er dem, der rammer bedst - i mangel af bedre...

Mht, udluftningsklodser - kan man ikke lave taget som i eksemplet - men der, hvor udluftningsklodserne skal sidde - lave et kompromis med en af de andre løsninger?

-------------
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Posteringsdato: 20-Maj-2012 kl. 09:40
Jovist, som taget på http://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=13014&PN=2&title=ldd-dsb-wip-mocs - min postvogn , men en jævn og rund bue, som Morten skriver om, er det dog ikke. Derudover synes jeg heller ikke forskellen er særlig stor mellem min løsning og den nederste irl - typisk ses passagervognene jo skævt oppe fra og ned og ikke lige på fra siden som på billederne.
Når det er sagt, så er sorte http://www.bricklink.com/catalogPG.asp?P=50950&colorID=11 - Slope, Curved 3x1 No Studs ok billige, selvom det nok skal bruges 90+ per vogn såfremt udluftningerne droppes LOL 

Posteringsdato: 07-Oktober-2012 kl. 19:01
Lidt kedelig update.

Passagervognenes boogier med (technic) tværaksler af plastik viste sig desværre at være et klokkeklart no-go på LEGO Fan Weekend. Kombinationen af friktion + længde + vægt medførte at et lokomotiv med 9v motor havde svært ved at trække bare een af dem, selv på en lige strækning med fuld kraft Unhappy

Lektion lært, back to the drawing board og tværaksler af metal Wink

Indlæg fra: MortenHjortshøj
Posteringsdato: 08-Oktober-2012 kl. 02:29
De sidder lige i skabet, det ligner jo noget i "jern" der mangler bare et Märklin mærke på Clap
Hvis jeg var en "tog knop" ville jeg ønske disse.

Jeg skulle måske allligevel havde købt en "tog pakke" i Skærbæk.....

-------------
Morten Hjortshøj Rasmussen

Posteringsdato: 18-Oktober-2012 kl. 13:34
Medens vi venter på den tekniske løsning af boggie problemet har jeg været på jagt efter "LItra".  markeringen midt på vognen. Har ikke kunne finde noget på de sider jeg har besøgt, og ikke været på en station hvor der lige holdt en rød togvogn. Har nu efter Knuds anvisninger fået en klar tape med hvidt tekst til min Brother og ville gerne færdigøre vognene. Hvad står der egentlig i de tre linier.?  
Kan for øvrigt kun anbefale brother 1230 PC. Der styrtes størrelse af tekst og skrifttyper via din PCér .
Og du kan have flere linier under hinanden med forskelligt "Font, osv. " Og så er den billig.

-------------
Jørgen Pedersen

Indlæg fra: Jakob.Hestbæk
Posteringsdato: 18-Oktober-2012 kl. 16:05

Hvad står der egentlig i de tre linier.?  
Billeder af B vogne http://www.jernbanen.dk/dsb_pvognfotos.php?Aar=1966&litra=B&typenr=1 - her

De tre liniers tekst kunne være

DSB
50 86 20-80 322-1
B

-------------
http://www.rendergallery.one" rel="nofollow - Mine 3D billeder

Posteringsdato: 18-Oktober-2012 kl. 17:00
På mine DSB-passagervogne står der:

DSB
50 80 80 80010-0
B
(eller A eller BK)

Midterste tal er semi-fiktive ala telefonnr. i amerikanske film/serier.
Skriften i skala 1:60 kan alligevel ikke tydes selv på kort afstand, så det... Embarrassed

Posteringsdato: 25-Oktober-2012 kl. 05:25
Fandt lige dette billede et eller andet sted på nettet

-------------
Jørgen Pedersen

Indlæg fra: Jakob.Matthiesen
Posteringsdato: 25-Oktober-2012 kl. 08:16
Smukt... I want one!! :-)

-------------
Jeg har kun EGO-klodser.

Posteringsdato: 26-Oktober-2012 kl. 04:40
Hvad hedder den font, der bliver brugt lige under det runde logo? LOL

-------------
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Posteringsdato: 26-Oktober-2012 kl. 05:50
René dog.
Det runde hvide logo er Iran´s "Nationalvåben" . Svarer til vores danske våbenskjold med løver eller hvad der nu er på der.
Tegnene nedenunder er ikke nogen speciel font. Det står blot Iranske Statslige Jernbane på persisk.
Husk at læse fra højre mod venstre . Big smile  

-------------
Jørgen Pedersen

Posteringsdato: 27-Oktober-2012 kl. 09:01

Det står blot Iranske Statslige Jernbane på persisk.
Husk at læse fra højre mod venstre . Big smile  

Ahr - ok - det var dér, det gik galt.... NU kan jeg godt læse, hvad der står... LOL

-------------
René Hoffmann

LEGO-holic by nature

Posteringsdato: 30-Oktober-2012 kl. 07:56
Forsøgte at åbne arbejdsfilerne til personvognene på side 1.
Får denne fejlmedddelelse

HTTP Error 404.0 - Not Found

The resource you are looking for has been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.

-------------
Jørgen Pedersen

Posteringsdato: 30-Oktober-2012 kl. 08:46
Ja, de er off-limit indtil boogierne er testet og virker som de skal, til gengæld vil der nok være 'indmad' med i næste ombæring Wink

Jeg regner med, at få set på boogierne i nærmeste fremtid.

Posteringsdato: 31-Oktober-2012 kl. 12:39
Undskyld Dennis. Hvade nok lige overset det der off-limit. Men har også et sprunget blodkar i venstre øje.
Og det er er jo der off-limit stårEmbarrassed . Havde bare pillet mine boogier af og skilt ad, da jeg trode jeg læste at du havde ændret filen.

-------------
Jørgen Pedersen

Posteringsdato: 25-November-2012 kl. 17:34

Lille kedelig update.

Passagervognenes boogier med (technic) tværaksler af plastik viste sig desværre at være et klokkeklart no-go på LEGO Fan Weekend. Kombinationen af friktion + længde + vægt medførte at et lokomotiv med 9v motor havde svært ved at trække bare een af dem, selv på en lige strækning med fuld kraft Unhappy

Lektion lært, back to the drawing board og tværaksler af metal Wink

Uden at du skal tvinges til at løfte sløret for det nye layout  af boogier kunne det da være rart om de er disse sæt vi skal hav een hel masse hjem af i sort forbindelse med LUGBULK ?
http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=2878c02">Part No: 2878c02  Name: Train Wheel RC Train Pair, Complete Assembly

Frem for hjulene til til PF motorer og plastikdrivaksler http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=55423">Part No: 55423  Name: Train Wheel RC Train, Spoked with Technic Axle Hole and Rubber Friction Band

-------------
Jørgen Pedersen

Indlæg fra: Hans-Ole.Hansen
Posteringsdato: 26-November-2012 kl. 02:58
Tongue Flot materiel. E ex. rgm og faglærer ved "rangerakademiet"Wink så jeg kender materiellet fra bunden.
Experimenterer med  banemoduler til 9v tog ligesom spor N og H0 klubberne. Mål på plader 90 * ??=
Plads til vigespor til toglgd. = ca 1m.
Er det noget at vi er flere om, så kom.
Har ngen erfaringer med signaler ?
Har set Knuds anlæg med linieblok.

-------------
Hans-Ole Hansen

Posteringsdato: 12-Januar-2013 kl. 04:10
Citat: Hans-Ole.Hansen Hans-Ole.Hansen skrev:

Tongue Flot materiel. E ex. rgm og faglærer ved "rangerakademiet"Wink så jeg kender materiellet fra bunden.
Experimenterer med  banemoduler til 9v tog ligesom spor N og H0 klubberne. Mål på plader 90 * ??=
Plads til vigespor til toglgd. = ca 1m.
Er det noget at vi er flere om, så kom.
Har ngen erfaringer med signaler ?
Har set Knuds anlæg med linieblok.
Ved godt der er langt fra det sydlige Sjælland, men du sidder helt sikkert inde med en viden og interesse vi andre kan bruge.
Der er Byggemøde på torsdag i Taastrup hvor der kommer togtosser

-------------
Jørgen Pedersen

Posteringsdato: 12-Januar-2013 kl. 04:16

Til sidst et actionshot side om side med MZ’eren!

uploads/622/DSB_MY_v3.zip - LDD-arbejdsfilen til dem der skulle være interesseret.

Hej Dennis.
Jeg kan et sted læse at du har haft problemer med boggierne på passagervognene med hensyn til friktion.   
Hvad med de boggier på MY. MZ og ME der ikke har motor indbygget. Har du haft problemer der ?

-------------
Jørgen Pedersen

Indlæg fra: Hans-Ole.Hansen
Posteringsdato: 13-Januar-2013 kl. 19:14
Kan godt tænke mig at mødes med andre togfans, ses nok i Bellacentret.
Kan ikke åbne filen med byggevejledning.
M V H Hans Ole Wink

-------------
Hans-Ole Hansen

Posteringsdato: 13-Januar-2013 kl. 19:37

Hej Dennis.
Jeg kan et sted læse at du har haft problemer med boggierne på passagervognene med hensyn til friktion.   
Hvad med de boggier på MY. MZ og ME der ikke har motor indbygget. Har du haft problemer der ?

Nix, slet ingen problemer med boggierne på selve lokomotiverne, de bygger også grundlæggende på samme konstruktion som LEGOs nuværende egne Wink

Desuden har MYerne drønet problemfrit rundt på anlæggene ved sidste klodsfest og i Skærbæk - sidste sted endda styret af gale nordmænd LOL

Citat: Hans-Ole.Hansen Hans-Ole.Hansen skrev:

Kan ikke åbne filen med byggevejledning.
M V H Hans Ole Wink

Filerne er zippet (for at kunne uploades til byggepladen), og skal unzippes førend de kan indlæses i LDD.

Indlæg fra: Knud.A.Albrechtsen
Posteringsdato: 14-Januar-2013 kl. 02:54
Det ser super flot ud det du har lavet der :-)

-------------
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego

Posteringsdato: 14-Januar-2013 kl. 06:15

Hej Dennis.

Nix, slet ingen problemer med boggierne på selve lokomotiverne, de bygger også grundlæggende på samme konstruktion som LEGOs nuværende egne Wink

Desuden har MYerne drønet problemfrit rundt på anlæggene ved sidste klodsfest og i Skærbæk - sidste sted endda styret af gale nordmænd LOL
Ja, det er bevis på at de kan klare det hele LOL

-------------
Morten Dalermoen

Posteringsdato: 15-Januar-2013 kl. 18:41
Ny update.

Så fik jeg langt om længe testet både mit oprindelige og mit nye boogie-design på passagervognene igennem Smile

Det oprindelige design var ikke bare tungt at trække pga. friktion fra technic plastik tværakslerne, vægt og især længde på passagervognene, den 9v motor, der var anvendt i Skærbæk, viste sig ovenikøbet at være pænt 'sløv' og en smule defekt Shocked

Det nye design med metal tværaksler er testet godt og grundigt med en anden 9v motor (og af nysgerrighed også med to) - og fungerer fint, selv med tre passagervogne (!)

Litra A, B og Bk er derfor tilgængelige igen, nu med interiør Big smile

Posteringsdato: 15-Januar-2013 kl. 21:29
Ser rigtig godt ud. . Elegante boggier.

-------------
Jørgen Pedersen

Indlæg fra: Thomas.Seifert
Posteringsdato: 16-Januar-2013 kl. 06:53
Har jeg overset et billede af de nye boggier?Confused

-------------
Thomas Seifert

Indlæg fra: Rasmus.Ansbjerg
Posteringsdato: 16-Januar-2013 kl. 06:56
Citat: Thomas.Seifert Thomas.Seifert skrev:

Har jeg overset et billede af de nye boggier?Confused

LDD filerne i det første indlæg er opdateret... ikke billederne.

Indlæg fra: Thomas.Laursen
Posteringsdato: 16-Januar-2013 kl. 08:06
Er det muligt at lave en klods stk. liste fra sådan en LDD fil? mere hvis man skulle have bestilt klodser hjem til at bygge den fine MY'er :D

-------------
http://www.bricklink.com/store.asp?p=ThomasLRDS" rel="nofollow - Bricklink Butik

Indlæg fra: Thomas.Laursen
Posteringsdato: 16-Januar-2013 kl. 08:35
Ikke noget alligevel fandt det efter lidt søgen rundt omkring :D

-------------
http://www.bricklink.com/store.asp?p=ThomasLRDS" rel="nofollow - Bricklink Butik

Posteringsdato: 16-Januar-2013 kl. 18:04
---

-------------

Posteringsdato: 25-Marts-2013 kl. 08:06
Ny update (!)

Byggepladenmedlem Knud A. Albrechtsen har præsteret et imponerende arbejde og lavet kanonflotte PDF-byggevejledninger til mine toge og sagt god for at andre også må få glæde af dem Thumbs Up

Flere af hans PDF-byggevejledninger og BrickStore-klodsoversigter til mine toge kan frit downloades på hans hjemmeside:
http://www.snakebyte.dk/lego/instructions/trains/index.php" rel="nofollow - http://www.snakebyte.dk/lego/instructions/trains/index.php

-------------

Indlæg fra: Rasmus.Ansbjerg
Posteringsdato: 25-Marts-2013 kl. 08:56

Ny update (!)

Byggepladenmedlem Knud A. Albrechtsen har præsteret et imponerende arbejde og lavet kanonflotte PDF-byggevejledninger til mine toge og sagt god for at andre også må få glæde af dem Thumbs Up

Mit første indlæg er derfor opdateret med link til direkte download af byggevejledningerne.

Flere af hans PDF-byggevejledninger og BrickStore-klodsoversigter til mine toge kan frit downloades på hans hjemmeside:
http://www.snakebyte.dk/lego/instructions/trains/index.php - http://www.snakebyte.dk/lego/instructions/trains/index.php
Sådan...!!!
Jeg håber i to fremover kan arbejde lidt sammen, så vi andre kan få gavn af dette... Smile

Posteringsdato: 25-Marts-2013 kl. 11:39
Hatten af. Det er rigtig flot arbejde i begge har udført. 47
Det er jo lige til et link til Railbricks. com. Og så er Dennis, DSB og Byggepladen ude i verdenen.

-------------
Jørgen Pedersen

Posteringsdato: 18-Oktober-2017 kl. 13:18
Så har Knud A. Albrechtsen og jeg været på spil igen med byggevejledningerne.

Passagervognene er alle gennemarbejdet udi fejl, småforbedringer og simplificering i klodsforbruget.

Litra BC er føjet til, med foto i første post Smile

Nye byggevejledninger er lagt op på http://snakebyte.dk/lego/instructions/index.php" rel="nofollow - snakebyte.dk  Thumbs Up

P.S. Litra MY er ved at gennemgå samme proces Wink

-------------

Indlæg fra: Tomas.Lørup
Posteringsdato: 18-Oktober-2017 kl. 15:12
THY test?

-------------
Intet er umuligt for den, der bærer viljen i hjertet.

Indlæg fra: Knud.A.Albrechtsen
Posteringsdato: 18-Oktober-2017 kl. 16:26
Citat: Tomas.Lørup Tomas.Lørup skrev:

THY test?

Så skal skidtet jo limes sammen , hvis det skal holde til det WinkTongue

-------------
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego

Posteringsdato: 19-Oktober-2017 kl. 01:01
Citat: Tomas.Lørup Tomas.Lørup skrev:

THY test?

Nok ikke nødvendigt denne gang, vognene har vist kørt rundt på diverse udstillinger i flere år nu uden bøvl

-------------

Posteringsdato: 19-Oktober-2017 kl. 08:22

Simplificering i klodsforbruget.

Hvad skal vi så med alle de klodser vi nu har i overskud ? Big smile

-------------
Jørgen Pedersen

Posteringsdato: 19-Oktober-2017 kl. 09:25

Simplificering i klodsforbruget

Hvad skal vi så med alle de klodser vi nu har i overskud ?

Kun fantasien sætter grænsen, Jørgen, også selvom den er lidt udfordret ved at overskuddet mest er røde 1x1 og hvide 2x2 standard klodser

-------------

Posteringsdato: 19-Oktober-2017 kl. 10:45
Et lille danebrogsflag måske Smile

-------------
Jørgen Pedersen

Posteringsdato: 02-September-2018 kl. 20:30
Endnu en gammel tråd (2011!) bliver bragt op til overfalden igen med endnu en opdatering:

Version 2.0 af DSB Litra MY:

Denne gang dog kun en højkvalitetsrendering fra Stud.io med brug af decals-funktionen i PartsDesigner. 

Den er dog bygget irl og forberedt til 9v, PF, PUp, frontlys og indebelysning...og der er lavet tre-akslede boogier - til pynt 🙂

-------------

Posteringsdato: 22-Oktober-2020 kl. 13:29
Så fik Knud og jeg afsluttet noget af et hængeparti og gjort byggevejledningen færdig til version 2.0 (og sidste) af min DSB Litra MY Smile

Indretningen til frontlys og indebelysning blev fjernet pga. finurlighederne derved, men det burde slet ikke være svært at modde dem ind igen Wink

Gratis download på snakebyte.dk:
http://www.snakebyte.dk/lego/instructions/trains/diesel_engines/dsb_litra_my_v2/index.php" rel="nofollow - http://www.snakebyte.dk/lego/instructions/trains/diesel_engines/dsb_litra_my_v2/index.php

-------------

Indlæg fra: Niels.J.Smedegaard
Posteringsdato: 22-Oktober-2020 kl. 14:14
Okay - en tråd fra 2011. Så tror da pokker, at jeg ikke husker den. Smile

Når det så er sagt - jeg havde egentlig glemt det, men kunne med det samme genkende kiosk-afsnittet. Jeg VED, at jeg i 1985 har købt pølser i vognen. Jeg tror endda jeg har købt HAPS-dogs der.
(DSB-kioskernes bløde version af fransk hotdog.)

Ekstremt vellignende.

-------------
Mvh
Niels
Als-LAG (Als-Lego Abuser Group)

Indlæg fra: Lars.Kristensen
Posteringsdato: 16-Februar-2021 kl. 19:09
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

- og til os som ikke kan finde ud af det selv - har du en arbejdstegning, ikke at jeg har klodserne men en dag..............
og den kom så nu, næsten 10 år senere har jeg endelig fået købt ind til en MZ'er, dog kun i 6 knoppers bredde. En afsøgning af egne klodser og indkøb i tre butikker + køb på Byggepladen gør at jeg forhåbentlig ved påsketid kan vise en MOC kopi. Så håber jeg blot ikke det tager yderligere 10 år at få bygget lidt vogne ...

-------------
Lars Kristensen

Posteringsdato: 19-Februar-2021 kl. 00:37

og den kom så nu, næsten 10 år senere har jeg endelig fået købt ind til en MZ'er, dog kun i 6 knoppers bredde. En afsøgning af egne klodser og indkøb i tre butikker + køb på Byggepladen gør at jeg forhåbentlig ved påsketid kan vise en MOC kopi. Så håber jeg blot ikke det tager yderligere 10 år at få bygget lidt vogne ...

Bedre sent end aldrig - og så får du også den seneste version Big smile

-------------

Print side | Close Window

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.01 - http://www.webwizforums.com
Copyright ©2001-2018 Web Wiz Ltd. - https://www.webwiz.net