Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Bukh Jupiter
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bukh Jupiter

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bukh Jupiter
    Sendt: 10-Februar-2009 kl. 14:32

Så blev den længe ventede Bukh Jupiter endelig klar til drift på Gårdmand Thomsens lille farm:

 

 

Som det fremgår af tagskiltet er det en af Dieselund Maskinstations aflagte traktorer, som nu kan nyde sit otium i mere rolige omgivelser hos Gårdmand Thomsen.

Med sine "kun" 70 HK var det begrænset med opgaver til den på maskinstationen - til gengæld er den glimrende som "trækdyr" foran Gårdmand Thomsens vandtankvogn, som den her ses foran.

I forhold til de første billeder af traktoren, så er førerhuset i mellemtiden ændret lidt.

 

 

Agterude er der trykluftdrevet redskabsophæng og dertil PTO, og det følger naturligvis "8284-standarden".

PTO'et kan ind- og udkobles, og endvidere er der lufttank.

Der er styring via rotorblinket på taget, og som på forbilledet er motoren en 4 cylindret rækkemotor.

Modellen blev daaaajligt solid - og dermed rimeligt "børnesikker", ifølge Erik Vels Bentsen

 

 

Der kan læses lidt om Bukh Jupiter (og de andre Bukh-modeller) på Bukh-traktorer.dk.

Bukh-traktorerne blev bygget i Kalundborg i 1956-1968, og de sidste modeller, der blev bygget, var "de gule", dvs. Bukh Juno, Bukh Jupiter og Bukh Hercules. Men de nåede kun at være på markedet i knapt et par år, inden traktorproduktionen blev indstillet i 1968.

 

 

Ligesom på min Claas Xerion og Massey Ferguson 675 og mange flere, har der været brug for en 3x5 zig-zag liftarm - her til at stabilisere agterenden med.

Håber at LEGO vil lave noget lignende engang - eller en Bionicle-dimsedut, som kan saves til.

 

Desuden manglede jeg tynde 1x2 liftarms i gul, så derfor er der desværre Tan-farvede ditto på modellen.

 

Alle grå dele er nygrå.

Totalvægten blev 661 gram.

 

Link til hele mappen her.

Link til hele køretøjsmappen her.

Til top
Peter.Aasholm Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 05-September-2007
Sted: Denmark
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 769
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Aasholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 14:53

Flot traktor  Den skal jeg ha vist til flere af mine venner.

 

I øvrigt Carsten, står "Bukh Erik" omtalt på den der side om Bukh. Jeg har vist omtalt ham tidligere da vi havde en snak om traktorer...

http://bukh-traktor.dk/dansk/?Tr%E6f%2C_ture%26nbsp%3Bmm.:Er ik_Nielsen%2C_Hobro:Billeder

Peter Aasholm
Til top
Dan.Olsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 03-Januar-2008
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 766
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dan.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 14:59
Du gør det IGEN Carsten !

Endnu en gang flot liftarms kreation fra dig,
jeg er nok ikke den eneste her der spørger mig selv.
Hvordan gør han det ???
At blive ved med at frembringe den ene efter den anden flotte model.


Dan Olsen   I reject your reality and substitute my own "Adam Savage. Mythbusters"
Til top
Bjarne.S.Pedersen Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 10-Juni-2016
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 45
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarne.S.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 09:42
Hej Gårdmand
Findes der en tegning på den gule Bukh Jupiter traktor.
Hilsen Bjarne
Bjarne Schjødt Pedersen
Til top
Lone.Pihl Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Bornholm
Status: Offline
Point: 1007
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lone.Pihl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 10:03
Tror ikke du skal forvente svar på en så gammel tråd, især når den du skriver til sidst var aktiv 22-December-2014
Jo flere klodser jeg har, jo flere mangler jeg....
Til top
Glenn.Knøsgaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 30-December-2008
Sted: Skovby
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 2760
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Glenn.Knøsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 10:09
Desuden er Carsten Thomsen ikke medlem mere.
Glenn Knøsgaard
Til top
Allan.Johansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 14-Juli-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2344
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 17:10
Citat: Glenn.Knøsgaard Glenn.Knøsgaard skrev:

Desuden er Carsten Thomsen ikke medlem mere.

Synd og skam. Han lavede ellers nogle fede modeller, også selvom han snød lidt en gang imellem... Wink
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 17:37
Citat: Bjarne.S.Pedersen Bjarne.S.Pedersen skrev:

Hej Gårdmand
Findes der en tegning på den gule Bukh Jupiter traktor.
Hilsen Bjarne


Jeg spør ham lige på Facebook
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Oktober-2017 kl. 23:18
Gårdmand Thomsen fortæller på FB at han ingen tegninger har af sine byggerier. Men han mener modellen skulle kunne bygges ud fra billedet.
Og så spørger han øvrigt ind til hvordan det går Byggepladen.
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Bjarne.S.Pedersen Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 10-Juni-2016
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 45
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarne.S.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-November-2018 kl. 14:56
Ja jeg vil prøve om jeg kan bygge BUKH Jupiter  traktor
Nu er jeg færdig med min Svetruck som kan ses på IDIAS.lego.dk  hvor den samler stemmer 
Bjarne Schjødt Pedersen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.