Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Andreas 8466 remix
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Andreas 8466 remix

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Andreas 8466 remix
    Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 00:34

Så ligger der billeder af Andrea von Scala's ombyggede 8466'er på Brickshelf til offentlig beskuelse:

 

Billederne af køretøjet kan ses her:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=102690

 

Som det fremgår af billederne er køretøjet ombygget en hel del i forhold til originalen.

Der er anvendt paneler fra to 8466'ere, fronten er forkortet 2 knopper, og agterenden er forlænget 2 knopper.

Undervognen er sænket både for og bag, og motoren er flyttet ned i motorrummet, som nu er forsynet med motorhjelm.

Tag og forrude er ændret, og taget er forsynet med drejelig søgespot.

Agterenden er nu et lad med styrtbøjle, og køretøjet har fået anhængertræk, som er en Bionicle liftarm.

Det noget lavthængende trækspil på fronten er sidenhen blevet ombygget, så det derved er forenklet og så frihøjden forude er øget.

Sæderne er helt tan-farvede og ligner derved lædersæder.

Bakspejlene er Bionicle fødder.

Alle køretøjets fem hjul er fra Technic Power Puller, og de klæder den, gør de ikke ?  ;-)  .

Til top
C.Rasmussen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 1624
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 11:20
Hej Carsten

Alle dine biler er meget flotte og fulde af detaljer, der nok kun kommer til deres fulde ret når man ser dem live. Det håber jeg at vi får lejlighed til!

Christian
At skabe er at leve...

Christian Lindblad Rasmussen
Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 6097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 14:03
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Undervognen er sænket både for og bag, og motoren er flyttet ned i motorrummet, som nu er forsynet med motorhjelm.

Godt sted til en motor  (p.s. har ikke selv 8466, så jeg ved ikke hvor LEGO oprindeligt har monteret motoren).

Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Sæderne er helt tan-farvede og ligner derved lædersæder.

Bakspejlene er Bionicle fødder.

Flotte sæder, og bakspejlene er vel egentlig sidespejle, hvis vi skal være lidt pedantiske (det er nødvendigt, når der nu ikke ellers er noget at kritisere).

Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Alle køretøjets fem hjul er fra Technic Power Puller, og de klæder den, gør de ikke ?  ;-)  .

Jow, det ser ganske råt ud. Meget flot form og meget strømlinet udseende den har fået.

Jeg er ellers helt enig med Christian, lad os se dem live en dag!

 

Et lille spørgsmål, har du brugt mange flere klodser end i originalen (ud over nogle flere Technic-paneler)?

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 15:12

 

Fed model ligesom dine andre

 

Hjulene - er de større end de originale, eller er det bare en anden type? Jeg synes, at min 8466'er har en ret dårlig styring... Når man styrer, så har hjulene ikke helt den samme vinkel, og man kan nærmest ikke vride dækkene rundt... Så en 3-punkts-vending er nærmest umuligt... Har du det samme problem med din?

René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 22:18

Citat: C.Straaberg C.Straaberg skrev:

Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Undervognen er sænket både for og bag, og motoren er flyttet ned i motorrummet, som nu er forsynet med motorhjelm.

Godt sted til en motor  (p.s. har ikke selv 8466, så jeg ved ikke hvor LEGO oprindeligt har monteret motoren).

 

Ja, jeg fatter heller ikke hvorfor motoren skal sidde så højt på originalen. Se eventuelt billederne af originalen på:

http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?S=8466-1

og:

http://guide.lugnet.com/set/?q=8466_1&v=z

til sammenligning.

 

Citat: C.Straaberg C.Straaberg skrev:

Et lille spørgsmål, har du brugt mange flere klodser end i originalen (ud over nogle flere Technic-paneler)?

 

Næ, det er egentlig forbavsende lidt. Og det er alle ganske gængse Technic stumper. Jeg prøver altid at være så "økonomisk" som muligt, når jeg bygger. LEGO dimser er sq dyre !!!. (Det er vel også sådan at LEGO tænker... ???).

 

Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Hjulene - er de større end de originale, eller er det bare en anden type?

 

Det er hjulene fra 8457 Power Puller.

http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?S=8457-1

De ser muligvis større ud fordi undervognen er sænket.

 

Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Jeg synes, at min 8466'er har en ret dårlig styring... Når man styrer, så har hjulene ikke helt den samme vinkel, og man kan nærmest ikke vride dækkene rundt... Så en 3-punkts-vending er nærmest umuligt... Har du det samme problem med din?

 

Styringen på 8466 er ikke for god. Den er lidt for spinkel til at kunne holde til de store tunge hjul, og desuden er der en del slør i hele styringsmekanikken.

Ved ligeudkørsel fremad knager og brager det, fordi begge hjul prøver at dreje udad på én gang (til hver sin side), pga. førnævnte slør og pga. den lidt spinkle konstruktion.

Det går bedst når den bakker eller drejer.

 

På min Jeep CJ7 med samme hjul, men med et helt andet hjulophæng, har jeg løst problemet ved at tandstangen ligger foran i stedet for bagved differentialet. Så opstår problemet kun når den bakker.

Samme løsning kunne jeg måske overveje at bruge på 8466, nu hvor den alligevel er modiciferet rundt omkring.
Til top
Anders.Ginnerup Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 381
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Ginnerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 22:45
Det her er altså en kæmpe forbedring i forhold til den originale 8466. Hvor originalen ligner en stor skrøbelig beach buggy, så er det på din model tydeligt at der er tale om en solid offroader.

Specielt den øverste halvdel af kabinen og det store lad er langt bedre end alle de sølvfarvede bøjler der ellers er på 8466.
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 23:20

Citat: Anders.Ginnerup Anders.Ginnerup skrev:

Det her er altså en kæmpe forbedring i forhold til den originale 8466. Hvor originalen ligner en stor skrøbelig beach buggy, så er det på din model tydeligt at der er tale om en solid offroader.

Specielt den øverste halvdel af kabinen og det store lad er langt bedre end alle de sølvfarvede bøjler der ellers er på 8466.

 

Tak-tak. Ja, originalen ligner i mine øjne lidt en stor "græshoppeagtig" buggy.

(Kan ses her: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=127132 ).

Men den er et godt udgangspunt for "customizing", og den er egentlig et fund til prisen. Et meget anbefalelsesværdigt sæt.

Og hvis man skal igang med at bygge om, så kan der findes ekstra paneler på www.BrickLink.com til ca. 2 kr./stk.

Så behøves man ikke at købe to 8466'ere, som jeg gjorde  , for at få paneler nok.

Desuden blev de små paneler også brugt på 8465 4WD'en http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?S=8465-1.

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Oktober-2004 kl. 03:20
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Ved ligeudkørsel fremad knager og brager det, fordi begge hjul prøver at dreje udad på én gang (til hver sin side)

 

Ja, det var lige præcis dét, jeg prøvede at sige... Er det meget tydeligt, at jeg ikke er noget teknisk vidunder?? *GG*

René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Juni-2005 kl. 22:09

Så er der nye billeder af Andreas grønne firehjulstrækker.

De viser det noget ombyggede frontspil, der er bedre fungerende end første version og tilmed er meget simplere og giver større frihøjde foran.

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-November-2005 kl. 16:47

Her og her kan der ses en anden ombygget #8466 4WD.

Om affjedringen længere har nogen mulighed for at fungere, melder historien ikke noget om. Og om der egentlig er ret meget firehjulstrækker tilbage, er vel op til den enkelte at vurdere.

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-December-2005 kl. 04:44

Her er endnu en #8466 variant - blot andre farver og en kæmpemegamonstermotor. Og sand (sand og LEGO er ellers en skidt cocktail ).

Til top
Lars.Jørgensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1228
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2005 kl. 15:27
Det ser fedt ud med de røde paneler - men to V10'ere?   naarrrhh...

og så tror jeg sq ikke på at man kan skifte sådan et hjul selv  :D
Lars Gjerløw Jørgensen

| e-mail: remove dots | dotlars.gjerlow.jorgensen@gmail.com| oz2lgj |
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.145 sekunder.