Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Christians sorte 8448 V12’er
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Christians sorte 8448 V12’er

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Christians sorte 8448 V12’er
    Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 00:20

Så har jeg taget mod til mig og har nu lagt nogle billeder af Christian von Scala's meeeget ombyggede sorte 8448 V12'er ud på Brickshelf:

 

De kan ses her:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=102689

 

Som det kan ses er både front- og agterparti bygget om.

Fronten kan åbnes fremefter, á la Chevrolet Corvette 1984. Og i modsætning til nogle lignende løsninger, som jeg har set på Brickshelf, så er det her meget solidt.

Agterenden er forsynet med baglygter fra bl.a. Bionicle sæt samt anhængertræk, ligeledes fra Bionicle.

 

Iøvrigt skrev jeg i sin tid om dette køretøj på www.Brickportal.com:

http://www.kecia.dk/brickportal/forum/index.php?act=ST&f =9&t=539&s=6ff4c3d35766c3acc5f5ad19b7b4bdc5

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 15:10

 

Det her synes jeg klart er din fedeste kreation!! Den er yderst vellykket! Og det er en sprød farve-kombination sort/lilla...

 

Den er godt nok en del modificeret fra den oprindelige 8448, hva'? Det må have krævet en del planlægning eller ombygninger for at få det hele til at passe sammen? Meget imponerende...

 

Men anhængertræk på en sportsvogn af den kaliber? Er det ikke lidt usædvanligt?

René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 20:37
Jeg har lige sammenlignet med min 8448 og der er SØRME stor forskel til bedre

Det eneste jeg synes virke forkert er at hjulene rager så langt ud Men jeg er ikke bilkender. Skal de det?
Til top
Anders.Ginnerup Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 381
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Ginnerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 22:14
Godt bygget. Det er svært at sætte en finger på noget, ud over at jeg også synes baghjulene stikker lidt for langt ud. Måden som kølerhjelmen tipper op på er lækkert lavet.

Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Men anhængertræk på en sportsvogn af den kaliber? Er det ikke lidt usædvanligt? 

Ikke her i Jylland
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 22:54
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Den er godt nok en del modificeret fra den oprindelige 8448, hva'? Det må have krævet en del planlægning eller ombygninger for at få det hele til at passe sammen? Meget imponerende...

 

Det var også en hård nød at knække. Efter anden gang lykkedes det.

Men, når man har originalen at skele til, så kan det jo ikke gå helt galt. Designet skal blot være magen til.

Det skal siges at fronten primært består af liftarms, og på dette billede:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=956057

kan ses noget af den mekanisme, der holder motorhjelmen i åben stilling, og som blot folder sammen når motorhjelmen lukkes i.

 

Citat: Per.Langkilde Per.Langkilde skrev:

Jeg har lige sammenlignet med min 8448 og der er SØRME stor forskel til bedre

 

Tak-tak. Min egen favorit er dog Olivias røde 8448 tæt-på-original cabriolet. Den er en kende mere elegant end Christians sorte klon.

 

Citat: Per.Langkilde Per.Langkilde skrev:

Det eneste jeg synes virke forkert er at hjulene rager så langt ud Men jeg er ikke bilkender. Skal de det?

 

Den gik nok ikke gennem syn. Synsfatter ville nok få lidt dybe furer i panden og se med mindre milde øjne på det (og på ejeren)  .

Desværre har racingfælgene offset både udad og indad (forskelligt afhængigt af hvordan man vender dem), hvorimod de originale Corvette-agtige hjul næsten kun har offset indad. Foran bliver drejecentrum derfor cirka midt i hjulet, og sporvidden bliver betydeligt smallere.

Forhjulenes udsving på Christians sorte klon bliver derfor øget, netop på grund af dette offset. Men på grund af at fronten er 2 knopper længere end på originalen, så er der lige nøjagtigt plads til dette udsving.

Det kan ses her:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=956202

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=956204

På Christians sorte boulevard-racer er styretøjet tilmed 2 knopper smallere end originalen, hvorved en 12 knops tandstang kan anvendes, og det gør sporvidden en kende smallere foran i forhold til agterenden.

Men det er nok ikke nok til at gøre synsfatter glad !!!

Det fremgår muligvis ikke helt klart af det her billede:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=956062

men det kunne jo således have været værre.

Styretøjet kan desværre ikke blive mere "smalsporet" pga. motoren.

Men uanset sporvidde, så er Christian vist ganske godt tilfreds - han er glad hvis blot han kan få lov til at brænde gummi af...

 

Citat: Anders.Ginnerup Anders.Ginnerup skrev:

Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Men anhængertræk på en sportsvogn af den kaliber? Er det ikke lidt usædvanligt? 

Ikke her i Jylland

 

Well, her på fastlandet har mange Brian-biler anhængertræk, og ved vintertide kører de tit og ofte rundt på vinterdæk på de originale smalle sorte stålfælge.

Sammen med skærmkanter, skørtesæt, hækspoilere og alverdens andet overflødigt gejl, som gør køretøjet ca. 50-100 kg. tungere, så er dette et ganske ømt syn...  .

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.