Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Bindingsværkshus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bindingsværkshus

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bindingsværkshus
    Sendt: 24-Marts-2023 kl. 10:32
Der er en tydelig glæde i foreningen når man viser huse, så her kommer et fra min side.

Dette er huset "Balloon World" fra computerspillet Theme Park fra 1994. Det er genskabt i minifig-skala og med så mange detaljerne, som kunne lade sig gøre uden at gøre modellen alt for skrøbelig.



Her ses originalen:



Der har i denne model været to større udfordringer: Skæve væge og faldefærdigt tag. Til væggene har jeg brugt forskellige teknikker til de forskellige vinkler. For at passe sammen med vinklen fra 1x2x3 skråklodserne har jeg brugt afrundede 1x2 plader, da de muliggør forskydelse og drejning af væg-elementerne.



Til de faldefærdige tage har jeg brugt tre teknikker. Den første er at blande almindelige fliser med de nyere små cirkelfliser, hvilket har hjulpet med at få enderne over gavlene til at se slidte ud.
En anden byggeteknik er set mange gange før, men den virker: Ved kun at placere 1x2-fliser delvist, får man de ujævne overflader.

Til det øverste tag har jeg brugt snore med clips for at montere de enkelte stykker med tegl. På den måde har jeg kunnet give effekten af at taget er skrå og ved at falde sammen på midten. Jeg har tidligere set Søren bruge det store sorte net til denne type af tag, men desværre kunne jeg ikke finde mit eget net, så jeg fandt på denne teknik i stedet.
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Marts-2023 kl. 11:00
Som altid ser det super ud og vil glæde mig til at se det live WinkClap
Henrik Kunz
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Marts-2023 kl. 15:25
Det ligner forbilledet rigtig godt, måske kunne tippen på skorsten være en slope i stedet? men ellers matcher bindingsværk, logo og tag utrolig godt.
Lars Kristensen
Til top
Finn.Olsen Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 25-Maj-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 805
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Finn.Olsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Marts-2023 kl. 16:54
Rigtig flot og kreativt bygget hus.  Imponerende som altid, når du får klodser i hænderne....
Finn Olsen
Til top
Karina.W.Hansen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 02-December-2022
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 134
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Karina.W.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Marts-2023 kl. 14:45
Fedt lavet og godt ramt Smile
Spillede også Theme Park i 90'erne, så dejlig nostalgi.
Karina W. Hansen
-> Instagram profil
Til top
Esben.K Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1812
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Esben.K Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Marts-2023 kl. 19:08
Det er et rigtig fint hus som ligner forbilledet på en prik... men det vilde er jo illusionsnummeret inden i huset hvor de besøgende kommer ud igen med en ballon i hånden! Shocked Jeg så lige videoen på youtube...
Det er godt tænkt!

Esben
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.