Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Vedr.: Land Rover  Defender 42110
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vedr.: Land Rover Defender 42110

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kent Wiesel Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kent Wiesel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vedr.: Land Rover Defender 42110
    Sendt: 11-September-2022 kl. 15:06
Hej
Ville høre om der er nogen som kan hjælpe mig videre. Hat samlet bilen helt, men når den bliver skubbet frem og tilbage er der noget som blokerer den og hvis jeg løfter den op og drejer hjulene er der ikke noget problem. Yderligere har jeg hørt at man kan montere el motorer og batteripakke i bilens, så den via en app kan køre selv, er der nogen som ved hvor man finder de dele 
Det er mit første Lego projekt 
Venlig hilsen kent 
E-mail er wiesel501@gmail.com
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-September-2022 kl. 17:46
Jeg havde selv samme problem, da jeg havde samlet den, så det kan jeg ikke hjælpe med. Wink

Vedr motor osv der kan styres via app, så skal du have fat i Powered Up.
Jeg er ikke sikker på, om du kan styre den via app. Men så kan du ihvertfald med fjernbetjening.

I Powered Up appen, er der nogle af LEGOs sæt man kan styre der. Måske du kan bruge nogle af dem.
Prøv evt at hente appen, der kan man også programmere og sådan...

Ellers skal du have fat i en hub, der også er batterikassen. En motor og så evt en fjernbetjening.
De dele kan købes ved LEGO.
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Lorens.Christian Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 19-Oktober-2015
Sted: Kværs
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 372
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lorens.Christian Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-September-2022 kl. 20:07
Mojn Kent 
Når der er fejl med div  køretøjer med difrentialle, er det i 9 ud af 10 gange, at den ene difrentiale vendt forkert 
Æ synnejye
Lorens Christian Meyer
Til top
Kent Wiesel Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kent Wiesel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2022 kl. 22:30
Hej 

Kan man komme til den uden at skille det hel af ?
Har kigget i bunden af bilen og kan se at det lille sorte hjul som sidder nederst på den lange stang næsten ikke kan dreje rundt, kan det være det 
Venlig hilsen kent 
Til top
Kent Wiesel Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kent Wiesel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-September-2022 kl. 22:32
Hej 

Der lyder godt, men håber ikke hele bilen skal splittes 🙈
Mvh kent 
Til top
Asbjørn.Schalburg Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 28-Juni-2012
Sted: Skive, Denmark
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 21
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asbjørn.Schalburg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-September-2022 kl. 11:53
Min havde samme problem første gang den var blevet bygget. Jeg valgte derfor at prøve og skille den ad, for at se om der var sket en fejl. 

Der var ligeledes spurgt ud på LEGO Entusiasterne (Facebook), og der kunne jeg høre, at det er et kendt problem. 

Må dog erkende, at jeg ikke havde problemet efter jeg har bygget den igen, men nu er jeg også typen der vende alle pins, aksler og tandhjul (generelt alle klodser) som i manualen, ligeledes skal LEGO(R) logoerne også helst vende samme vej.  

Men som udgangspunkt skal den helst skubbes i "N" eller som minimum de laveste gear, da tandhjulene i gearkassen ikke kan følge med i de høje gear, når den skubbes. 

Hvis der er modstand i "N", så er det nok et af differentialerne der vender forkert. 

Håber dette er brugbart. 
Asbjørn Theodor Merstrand Schalburg
Til top
Kent Wiesel Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kent Wiesel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-September-2022 kl. 21:40
Mange tak det vil jeg prøve

Så der er kun den “hårde” vej til målet 😂👍
Til top
Frank Folden Jensen Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank Folden Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-September-2022 kl. 20:49
Jeg er også ret sikker på diff er vendt forkert. Gjorde det på mit første byg i mange år i 2009, og har siden været meget opmærksom på hvordan de skal vende.
Til top
Chris.Andersen Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 06-Maj-2022
Sted: Odense
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 40
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Oktober-2022 kl. 16:57
Jeg havde samme problem. Undersøgt det på youtube og fandt en god beskrivelse af problemet samt løsningsforslag. Jeg fixede min ved kun at tage døre samt sæde ud i passagersiden - og ved brug af pincet, en pegefinger og kun lidt vold kunne jeg dreje den ene akse mellem motor og gearboks.

jeg var så stolt af mig selv bagefter, for det havde jeg ikke kunne gøre som barn/ung da jeg sidst byggede med lego.

held og lykke 

Chris
Chris Andersen
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.