Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Udstilling for nybegyndere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udstilling for nybegyndere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Peter.Just.Jensen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 11-Februar-2022
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 268
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Just.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Udstilling for nybegyndere
    Sendt: 18-Februar-2022 kl. 20:23
Helt ny i verdenen med at udstille, men kunne rigtig godt tænke mig at komme i gang med det. Og derfor må byggepladen jo være det naturlige valg, siden langt det meste udstilling går via denne kanal.
Men hvor starter man, når man gerne vil udstille?
Jeg søger gode råd fra erfarne udstillere, og fif fra dem der selv har yåey i det for nylig. 
Hvad er en god størrelse at starte med?
Skal man bare bygge det samme som alle de andre? 
Hvordan fungerer tilmelding?
Smid alt hvad I har af fif og tricks efter mig👍
På forhånd tak 
Peter Just Jensen
Til top
Jesper.Marcussen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 11-December-2013
Sted: Vejle
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 662
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Marcussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Februar-2022 kl. 22:07
Hej Peter
Det er fantastisk og se dit engagement og super fedt du spørgerSmile.
Du bestemmer helt selv hvad du vil udstille, men på flere af vores udstillinger er der dog et arealkrav for hvor stort det kan være, men som ny ville jeg sige byg det du har lyst til og se om det ikke får lov at være med.
Jeg er selv også ny til at udstille og er kun startet med 1 baseplates og det er selvfølgelig meget småt og bliver derfor heller ikke set på, så min anbefaling hvis du gerne vil have interesserede hen, så skal du op på mellem 5-10 baseplates. Vedr. Tilmeling til en udstilling, så kommer der informationer ud tidligt nok, så som til klodsfesten i Påsken, hvor vi allerede ved besked og der er også et fora herinde tilknyttet, hvor du kan læse mere.
Jesper Marcussen - Det er lige lovligt for klodset :D
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3069
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2022 kl. 08:57


Som Jesper skriver, tag det med på udstilling du synes vi andre fortjener at se, om det er stort eller småt er ikke vigtigt, et lille 2-300 hundrede klodsers byg, kan sagtens overstråle 10000 klodser, hvis de er sat sammen på den helt rigtige måde..........  vi har alle forskellige LEGO interesser og bygger forskellige mocs, så bare frem med dine mocs Wink

Det er måske også nemmest at starte med at udstille til klodsfest i den landsdel man selv kommer fra, det synes jeg, men vi er jo forskellige, så hvis man/du kan overskue en tur til sjælland så tilmeld dig straks til klodsfesten i Næstved og hvis hvad du laver.Smile

Det var mit 25 øres indlæg, håber det kan bruges!!
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Brian.Vestergaard Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 29-Januar-2019
Sted: Kolding
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 262
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian.Vestergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2022 kl. 11:19
Hej Peter.

Det handler bare om at melde til. Jeg startede med udstilling i 2019 med Klodsfest og Skærbæk. Også gik 2020 og det meste af 2021 med at sidde og kigge på klodser i hjemme på matriklen. Kom med til Skærbæk på et "afbud" i 2021. 

Uanset om du har småt eller stort så vis det frem. Har du mulighed for at tage på en udstilling nær dig inden du melder dig til så er det jo en mulighed. Bare for at snuse til det hvis man har behov for det. Der har lige været en udstilling i Skanderborg. Ved ikke om du var forbi. Jeg var udstiller deroppe og det var skønt at se folk igen. 

Men det er meget i tråd med det de andre skriver så skal du igang.

Er så lidt uenig med Jesper i det med størrelsen på byg. Det er indholdet der fanger folk. Og uanset om det er en baseplate eller 100 baseplates så er det indholdet/temaet der fanger. 

Men byg det du vil også ellers sæt igang :) 



Brian Vestergaard
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5436
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2022 kl. 11:32
Det bedste råd jeg kan give er at starte med at tilmelde dig selv og din MOC til Klodsfest i Næstved. 
Klodsfesten er det bedste sted for nybegynder at starte. Der lærer du forhåbentlig en masse søde AFOLS at kende. De vil kunne give dig en masse gode råd, fif og tips til at komme videre i denne hobby verden. 

Skridtet derefter er tilmeldinger til de mange små lokale udstillinger der er rundt omkring i landet. 

Skridt 3, når du er blevet dygtigtigere til at bygge er at udstille til Skærbæk Fan Weekend

Skridt 4 er at tilmelde en større MOC til LEGO World.

Men ro på, start med Klodsfesten og se hvordan det er. 
Til top
Peter.Just.Jensen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 11-Februar-2022
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 268
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Just.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2022 kl. 12:25
Tak for svar. Andre skal endelig også komme med deres input.

Det bliver ikke lige klods fest for mig i år, da det bare ikke hænger sammen med familielivet. Dog håber jeg på at kunne lave noget i forbindelse med Hjerl Hede i pinsen, da det er lige i min "baghave"...

Jeg håber på at kunne bygge noget der skiller sig ud i stil, fremfor størrelse😆
Peter Just Jensen
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-September-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 2097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Februar-2022 kl. 14:18
Jeg er lidt uenig med Christofer, med det må mand også gerne.

Bare byg det du har lyst og brænder for. Uanset om det er stort eller småt.
Tilmeldte det du vil gerne vise til en udstilling som du kunne tænkte dig godt at være med, og det er så bare det.

Den eneste som rigtig stiller krav om størrelse og "kvalitet" er Lego World, da Lego betaler em del per udstiller og de gerne, selvfølgeligt, få den bedste bygerier og at de fylder noget.

(Hjerl Hede har de også lidt krav til, da de er begrænset til hvor mange de kan være med - tror jeg da?)

Skærbæk er lidt omvendt, da de vil helst har så mange udstiler og deltager som muligt, og derfor kan de nogle gange bed om at tage lidt mindre med (kun hvis de mangler plads til alle tilmeldt modeller dog).
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3073
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2022 kl. 11:00
Mht hvad man skal bygge, bare noget du finder interessant,  jeg startede med 2 piratskibe i 2012, det udviklede sig til et kæmpe pirat layout på 10x10 baseplates, 7 skibe, hundredvis af figurer osv, over nogle år.
Sådan gør jeg altid med nye layouts, starter småt, og udvider til jeg har nået den vision jeg havde forestillet mig, og når der ikke kan gøres mere, starter jeg et helt nyt layout fra bunden af. 

Men Her er en guide til en masse gode tricks når man udstiller. Når du en gang kommer så langt. 

https://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=37422&PID=289239&#289239

Redigeret af Morthen.Falk.Poulsen - 20-Februar-2022 kl. 11:07
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Peter.Just.Jensen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 11-Februar-2022
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 268
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Just.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Februar-2022 kl. 12:27
Fedt. Og god guide.

Min byggestil (hvis jeg har lagt mig fast på noget) er dog ikke så meget layout, men mere showpieces, der står alene. 
Peter Just Jensen
Til top
Kenneth.Schütt Se drop down
Flise
Flise
Avatar

Medlem siden: 17-August-2020
Sted: Sønderborg
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 20
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth.Schütt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Februar-2022 kl. 22:23
Hvad så hvis de mocs man har er i mosaik? 
Er det også noget der er værd at tage med til udstilling?

Nu mener jeg ikke af den kaliber der var i skærbæk 2021, hvor der var en tiger mm. Men nogle mindre, og ikke lige så fantastiske


Redigeret af Kenneth.Schütt - 22-Februar-2022 kl. 22:23
Sulfo
Til top
Michael.Landsvig Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 09-August-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1181
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael.Landsvig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Februar-2022 kl. 22:52
Ja alt kan udstilles..
Selvfølgelig også mosaiks.. 

Just do it... 😁 
M Landsvig
Til top
Peter.Just.Jensen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 11-Februar-2022
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 268
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Peter.Just.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Februar-2022 kl. 23:01
Jeg vil personligt selv hellere se nogle forskellige ting, f.Eks. Mosaikker,fremfor "endnu et by-layout"... No offense til dem der laver by-layout, for de er jo også fede. Men der er mange af dem... 
Peter Just Jensen
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.188 sekunder.