Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Så skal der pløkkes ænder!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Så skal der pløkkes ænder!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Så skal der pløkkes ænder!
    Sendt: 24-December-2021 kl. 18:37
Dette er mit første interaktive MMM-modul. Se den 30-sekunder lange video for at se hvordan det virker:



Modulet bruger en Mindstorms NXT med to motorer og en lydsensor. Lydsensoren er ikke noget man ser særligt ofte i LEGO-byggerier, men den er rigtig god til at få gæster til at interagere med et layout til en udstilling, da den ikke behøver berøring.

Lydsensoren er løftet frem, så det er tydeligt at der sker noget interessant her.

Modulet "skyder" når man klapper (som vist i videoen). Når der står en figur i vejen, så kan en and skydes ned. På den måde skal man finde det rigtige tidspunkt til at klappe. Som I kan se i videoen, så reagerer modulet lynhurtigt, så det er ret sjovt at lege med.



Ænderne køres rundt på et bånd. Jeg bruger sushi-teknikken fra Minjago City-sættet, men med hjul og affjedring for at sikre at båndet altid er spændt ud og kører pænt, selv når der skydes.

På bagsiden løftes de væltede ænder automatisk op, så de igen kan skydes og væltes.



I kan se hvordan NXT-motorerne og mekanikken er tæt pakket på den ene 32x32 baseplate som modulet står på.



Hvis I får lyst til at lege med, så har jeg lagt en standard op på denne hjemmeside.

Glædelig Jul!

Redigeret af Lasse.Deleuran - 24-December-2021 kl. 18:38
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3069
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-December-2021 kl. 12:39
Man (jeg) må jo bare betages af dine evner ud i byggeteknikker med bevægelse, Lasse. Sygt!! 👍☺
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Benjamin.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Februar-2019
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1724
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benjamin.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-December-2021 kl. 17:17
Det er bare super fedt Lasse. Du er sindsyg til det tekniske. 
Benjamin Andersen
Til top
Klaus.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 26-Oktober-2012
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 586
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-December-2021 kl. 18:02
Det er imponerende og skal nok tage kegler hos publikum på Lego World, Skærbæk eller hvor du viser den frem henne...

Klaus Schmidt
Til top
Brian.Vestergaard Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 29-Januar-2019
Sted: Kolding
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 262
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Brian.Vestergaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 09:58
Det der.. Det er for vildt Lasse. 
Brian Vestergaard
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3680
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-December-2021 kl. 10:48
Mange tak. Ja jeg har planer om yderlige 3 interaktive moduler inden Klodsfest. Jeg håber det bliver muligt at nå dem alle.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.