Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Lexus LC500 - Min mest komplicerede LEGO model
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Lexus LC500 - Min mest komplicerede LEGO model

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Lexus LC500 - Min mest komplicerede LEGO model
    Sendt: 26-Juni-2021 kl. 14:21
Dette er en skala 1:20 model af Lexus LC500.



Der er selvfølgelig byggevejledning til modellen her

Og jeg har lavet en præsentationsvideo med undertekster her:



At sige "Lexus LC500" siger nok ikke så meget, eftersom bilmærket ikke markedsføres i Danmark. Jeg prøver lige på en anden måde.

Forestil jer at chefen for et bilfirma bliver sur over en bemærkning om at hans firma kun laver kedelige biler. Han giver derefter sit designteam frit lejde til at designe en bil med en eneste regel: Den må ikke være kedelig.

En prototype af bilen bliver præsenteret på en biludstilling.



Folk jubler og siger "byg den". Dette er der ikke noget unormalt over. Mange bilfirmaer viser ekstreme prototyper på biludstillinger, for derefter at skære de vildeste elementer væk på bilerne der sælges til almindelige mennesker.



Ikke denne gang.

Designerne fik en ny udfordring. Bilen skal ikke bare ligne prototypen. Den skal være så tæt på prototypen som overhovedet muligt. Bilen skal også være en fornøjelse at køre, og interiøret skal være det bedste de nogensinde har lavet... og her taler vi om folk som tidligere har stået for specialudgaver af biler til den japanske kejser.

Den færdige bil endte med at have en stor 5-liters V8 motor, håndbygget interiør, baglygter med 3D-effekt (som jeg ikke aner hvordan de nogensinde kunne få godkendt), spjæld i udstødningen (som åbner ved høje omdrejninger så den kunne godkendes) og mange andre form-over-funktion detaljer som gør bilen ganske uanvendelig til normalt brug.

Det skal ikke være nogen hemmelighed at dette er en af mine absolutte yndlingsbiler.

Det tog en del tid at designe LEGO-modellen. Det kan være svært at forestille sig hvad der ligger bag sådan en model, så jeg har bygget denne blå udgave:



Den er bygget ud fra byggevejledningen, men jeg har undladt panelerne på den ene side, og i stedet brugt farver på SNOT-elementerne.



Jeg startede med LEGO-modellen tilbage i 2017, men måtte give op, da jeg ikke kunne finde frem til en måde at bygge detaljerne af bilen med de elementer der var tilgængelige dengang. I 2020 forsøgte jeg igen.





Jeg sad på et hotel i København det meste af december og januar og forsøgte at forbedre modellen. Dette er udgaven I kunne se i afsnit 2 af LEGO Masters hvor jeg kører den hen over Esbens bord. Desværre er mine "brum brum brum" motorlyde klippet ud:



Jeg var dog utilfreds med denne udgave og startede forfra igen. Denne gang brugte jeg lineal og målebånd i stedet for billeder.



Den hvide bil viser forskellige byggeteknikker på de to sider. Jeg forsøger mig altid frem med forskellige byggeteknikker og vælger så dem jeg bedst kan lide.



Som I kan se i videoen, så er LEGO-modellen langt fra perfekt. Men den er det bedste jeg har formået at bygge. Den rigtige bil er en hyldest til gammeldags skrålende V8-motorer og japansk håndværkertradition. Jeg syntes kun det var passende at jeg også gjorde mit bedste med LEGO-modellen, og jeg håber at I får en god byggeoplevelse hvis I selv får lyst til at bygge efter vejledningen.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Online
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Juni-2021 kl. 16:10
Kan klart bedst lide forskærmen på den hvide model frem for den røde. Utrolig mange klodser inden i for at holde det hele på plads, spændende indblik ;-)
Lars Kristensen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Juni-2021 kl. 01:47
Virkelig flot byggeri. Og som forventeligt meget udførligt forklaret Big smile

Det er den slags indlæg der sagtens kunne tåle også at komme i byggebladet til de der ikke besøger forum. Har du overvejet det, Lasse?
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Juli-2021 kl. 17:17
Mange tak begge to.
Jeg ved ikke med Byggebladet. Er det den type artikler man søger? Jeg arbejder i øjeblikket på en serie med byggeteknikker og tænker set nok har større interesse for bladet.
Til top
Tina.Haulrich Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Ambassadør

Medlem siden: 19-Marts-2013
Sted: Danmark
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 3433
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tina.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Juli-2021 kl. 11:26
Citat: Lasse.Deleuran Lasse.Deleuran skrev:

Mange tak begge to.
Jeg ved ikke med Byggebladet. Er det den type artikler man søger? Jeg arbejder i øjeblikket på en serie med byggeteknikker og tænker set nok har større interesse for bladet.

Den bil er super, men jeg vil helst læse en artikel med byggeteknikker, som kan bruges mange steder, fremfor en artikel om en specifik ting.
Tina Haulrich
"Spend your life doing strange things
with weird people"
Til top
Frederik.Rabøl Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-Marts-2017
Sted: Odense NV
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Rabøl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Juli-2021 kl. 09:13
Det er f..... vanvittigt det der Lasse. Stor respekt herfra ShockedBig smile
Instagram, Facebook, YouTube — @BrickyPlace
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Juli-2021 kl. 12:11
Citat: Lasse.Deleuran Lasse.Deleuran skrev:

Jeg ved ikke med Byggebladet. Er det den type artikler man søger? Jeg arbejder i øjeblikket på en serie med byggeteknikker og tænker set nok har større interesse for bladet.

Det er selvfølgelig redaktionen der udvælger, men alt har jo interesse for nogen og viser bredden i foreningen. Jeg erkender at det også bare er lettere at smide ting på forum fremfor i bladet, så hellere bare her end slet ikke Smile

En anden ting: Det billede hvor du viser bilens snot-greb i multifarver, det kunne være en mega cool t-shirt – og meget nørdet at rende rundt med LOL


Redigeret af Ulrik.Hansen - 29-Juli-2021 kl. 12:13
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.262 sekunder.