Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Fundament til større byg.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fundament til større byg.

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Tommy Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tommy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fundament til større byg.
    Sendt: 23-Maj-2021 kl. 21:01
Hej

Jeg skal i gang med en større bygning og ville høre hvordan rutinerede griber det an. 

Først ville jeg bygge det på en byggeplade, men dem jeg kan finde er alt for små. 
Har nogen erfaring med, at bygge sit eget fundament til en bygning?
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23-Maj-2021 kl. 21:44
Det kræver en definition af større bygning ( x *y knopper) og hvad du kalder små plader - de største er typisk 16 * 16 som plade (1/3 klods højde) og 32 * 32 som floppy plade. Men se evt. på Snakebyte.dk under moduverse, især hvis den sakl kunne flyttes er det måske en god ide at dele bygningen op i flytbar dele.
Lars Kristensen
Til top
Kim.Ebsen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 16-Marts-2010
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 122
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim.Ebsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Maj-2021 kl. 12:15
Hej Tommy.

Jeg har lavet et fundament til en stor udgave af Ghostbuster huset.

Bund pladen er 100x50 knopper og 6 klodser høj med et skellet der er 16x16 indeni og man kan sagtens

løfte hele bygningen uden at det falder fra hinanden, total vægten er 6,2 kg

Her er link til et par billeder.


Kim Ebsen
Til top
Tommy Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Tommy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Maj-2021 kl. 12:42
Tak for svar begge to. 

Den endelige størrelse er ikke helt fastlagt endnu, men det var en god idé at lave det i flere dele, hvis det bliver meget stort. 

Jeg tror dog jeg ender med noget i samme størrelsesorden som Kim og vil prøve med et lignende fundament. 
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Juni-2021 kl. 09:43
Hej Tommy
jeg vil råde dig til at lave det i moduler hvis det er noget du påregner at skal flytte rundt på. Da jeg selv startede byggede jeg en stor brandstation og hver gang den skulle flyttes måtte jeg have hjælp. Start med at lave en bund på event 16x16 plader med en klods imellem så det ikke bukker. du kan ogsa bygge på BP (32x32 knop) som du laver stabile med et lag klodser og en plate på toppen. håber det hjælper lidt.
vh.Henrik Kunz
Henrik Kunz
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.063 sekunder.