Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Kvantemekanik!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Kvantemekanik!

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lars.Mogensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 05-Januar-2010
Sted: Denmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1496
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Lars.Mogensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Kvantemekanik!
    Sendt: 19-Juni-2020 kl. 16:21
Meget inspireret af Andreas Kvant, har jeg kastet mig ud i Andreas' vejbaneteknik.

Hermed døbt "Kvantemekanik" :-).

Jeg har forsøgt mig med at udvide konceptet i højden. Dette kræver anvendelse af 1x2 plader/fliser i stedet for 2x2:

Så kan man bøje vejbanen op i højden ligeså. Dette er der så kommet dette lille WIP vejbanemodul ud af:



Det kræver et ret solidt fundament da vejbanen gerne vil bøje sig tilbage og dermed flå det hele fra hinanden:



Da vejbanen bøjes opad kunne jeg ikke bare lægge plader hen over kanten i siden, som Andreas gør det, men måtte tilpasse møjsommeligt med skrå plader (wedge-plates) og dette resulterer i lidt flere små utilsigtede mellemrum der:



Man kan beklæde bakken med buske, træer, skilte og biler:



Baggrunden for højden i den lave ende er, at den lige der skal passe til skinnehøjden på mine jernbaneskinnemoduler:



Her kan man så lave en jernbaneoverskæring hvor jeg har fået striberne i vejen til at gå med over skinnerne ved at sideforskyde vejbanen:



Baggrunden for højden i den høje ende er, at der passede symmetrien med vejbanens byggemetode hvis vejbanen skulle have samme forskudte offset:



Jeg byggede først bare vejbanen lineært op af bakken, men det så forkert ud, da en vejbane altid vil blive anlagt horisontalt på bakkens kurve.

Så jeg har bygget underliggende bjælker til at få vejbanen til at følge bakken i vatter:



Jeg ved ikke helt hvad dette projekt udmunder sig i, men jeg vil gerne bruge konceptet til mine udstillinger.

Så en form for standardisering måske, af stigningen på siderne af modulet, så man kan bygge flere moduler derudaf, her lidt WIP:



På højdesiden er det dog nemt nok og jeg kunne da heller ikke nære mig for at bygge moduler med flod og bro:



Lars Mogensen
Formand for Togklodsen.
www.togklodsen.dk
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Online
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 16:34
Jeg kan kun forestille mig at der må være nogle ret store kræfter inde at spille. Det ser helt vildt flot ud, og er så mange niveauer over bare at bruge byggeplader med malede veje.

På dine billeder er der en stor forskel på hvordan lys falder på lige og buede vejstykker. Er det bare noget kameraet fremhæver? Jeg tænker at det bliver meget dyrt hvis også de lige vejstykker skal bygges i 1x2 plader!
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 16:35
Spændende at se CAD tegning blive til i virkelighed - må koste en masse klodser at bygge vej på den måde. Når det sagt, så synes jeg din model side og sammenhæng er rigtig fin og at du udfordre sig med et lille knæk/sving ned af bakke - hatten af for det! Mangler der noget, måske en technic pin til at holde delene sammen. Keep up the good work.
Lars Kristensen
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 17:54
Genialt - som skabt til Moduverse 😎
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Klaus.Gravesen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 06-Juli-2019
Sted: Midtjylland
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 171
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Klaus.Gravesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Juni-2020 kl. 19:39
Ser enormt lækkert ud Smile
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Juni-2020 kl. 05:03
Det ser vidt godt ud Lars
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Lars.Mogensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 05-Januar-2010
Sted: Denmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 1496
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Mogensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 10:44
Citat: Lasse.Deleuran Lasse.Deleuran skrev:

Jeg kan kun forestille mig at der må være nogle ret store kræfter inde at spille. Det ser helt vildt flot ud, og er så mange niveauer over bare at bruge byggeplader med malede veje.

På dine billeder er der en stor forskel på hvordan lys falder på lige og buede vejstykker. Er det bare noget kameraet fremhæver? Jeg tænker at det bliver meget dyrt hvis også de lige vejstykker skal bygges i 1x2 plader!


Takker Smile

Jernbaneoverskæringen er lavet med paneler, da jeg skulle have noget til at hoppe over kanterne på skinnerne.

Broen er lavet med 1x2 klodser, da den skal bukke op uden at dreje.

Lars Mogensen
Formand for Togklodsen.
www.togklodsen.dk
Til top
K.Gabriel Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 24-Juli-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 933
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Gabriel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-Juni-2020 kl. 16:01
Toget er også meget nice Smile.
K.Gabriel
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Juni-2020 kl. 22:11
Det ser virkelig godt ud – en rigtig fordi-man-kan-demonstration LOL
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.141 sekunder.