Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - " Convoy " Lastbil Update
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

" Convoy " Lastbil Update

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Henrik.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-April-2005
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: " Convoy " Lastbil Update
    Sendt: 02-Juni-2020 kl. 21:14

Halløj

Så er den en lille update på lastbilen fra ovenstående '70er film, hvortil jeg osse ville lave hængeren til og
det er blevet gjort nu; hængeren er blevet lavet ud fra nedenstående billeder af den fra filmen af.
 Jeg er ved at bestille klodser hjem fra en butik som farver/forkrommer klodser ( Er man stærk modstander af internet virksomheder levere det som LEGO ikke gør; enten i form af togskinner, styresystemer, klistermærker el. forkrommede klodser skal man IKKE kigge mere Wink ) i farven som skulle matche den rigtige tanktrailer; der er kommet lidt af klodserne på den, men der mangler stadig lidt ( Aka. det koter dyrt Cry ).

Rigtig trailer :
 

 

Her er så mit bud på traileren :

   


Der er lavet de rør om skal sidde over hjulene på traileren, de er bare ikke kommet endnu Wink 

Lad høre hvad I synes Wink

ha en god aften BeerThumbs Up

hilsen henrik



https://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=32420&title=convoy-lastbil-minifigstr
Henrik Hansen



" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Juni-2020 kl. 21:43
Jamen den er jo slet ikke sølvfarvet...... men til gengæld minder den rigtig meget oplægget, så det bliver spændende hvordan det færdige resultat bliver. Kunne sølvspray ikke have sparet lidt på omkostningerne?
Lars Kristensen
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Juni-2020 kl. 00:42
Den trailer er super lækkert udformet. Du har brugt curved slopes helt rigtigt, og det er ærgeligt at "metallic silver" elementerne til den er så dyte. Personligt blev jeg enormt skuffet over at Harley'en kom med grå elementer i stedet for krom. Så få elementer til så høj en pris burde have afkastet mere eksotiske elementer - og det kunne have hjulpet så meget med prisen på modeller som denne. Lastbilen er jeg også vildt med. Jeg er lidt ked af at grillen foran er afrundet i hjørnerne - folk vil ikke kunne se hvis du smutter lidt hønsetråd ind for at hjælpe på formen... sagde jeg det? Det må være blevet sent.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Juni-2020 kl. 06:06
Citat: Lasse.Deleuran Lasse.Deleuran skrev:

Den trailer er super lækkert udformet. Du har brugt curved slopes helt rigtigt, og det er ærgeligt at "metallic silver" elementerne til den er så dyte. Personligt blev jeg enormt skuffet over at Harley'en kom med grå elementer i stedet for krom. Så få elementer til så høj en pris burde have afkastet mere eksotiske elementer - og det kunne have hjulpet så meget med prisen på modeller som denne. Lastbilen er jeg også vildt med. Jeg er lidt ked af at grillen foran er afrundet i hjørnerne - folk vil ikke kunne se hvis du smutter lidt hønsetråd ind for at hjælpe på formen... sagde jeg det? Det må være blevet sent.

Der kan sagtens laves skarpere hjørner på den grill foran.
en wire til en cykelbremse passer lige i de hoses.
Og så kan de bøjes så meget man vil uden at de knækker Smile

Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Juni-2020 kl. 09:08
Det ser godt ud! Du kan jo stadig, bassemand... 😄👍🏻

Bliver spændende at se den i krom.... 💪🏻😎
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-April-2005
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Juni-2020 kl. 17:56
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Jamen den er jo slet ikke sølvfarvet...... men til gengæld minder den rigtig meget oplægget, så det bliver spændende hvordan det færdige resultat bliver. Kunne sølvspray ikke have sparet lidt på omkostningerne?

Hej Lars

Det er rigtgt at det er svært at se sølvfarven på traileren om den er nu ( læs multifarvet på siden Wink )
men de klodser jeg har fået hjem lige nu er blevet sat på mellem baglygterne, hjulophænget og så sidder der 12 stk 3 x 2 45 gr inverted slope nederst på den, men jeg medgiver at det er svært at se farven som jeg har taget billederne, håber den næste sending vil give et bedre billed Big smile
Jeg tror at hade jeg farvet klodserne med spraymaling ConfusedShocked eksempelvis så hade man sikkert fået en meget ujævn overflade, frem for nu hvor det mere er en belægning og dermed en mere jævn overflade på klodserne, men stadig møgdyrt Embarrassed  

Henrik Hansen



" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Henrik.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-April-2005
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1994
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Juni-2020 kl. 18:05
Citat: Lasse.Deleuran Lasse.Deleuran skrev:

Den trailer er super lækkert udformet. Du har brugt curved slopes helt rigtigt, og det er ærgeligt at "metallic silver" elementerne til den er så dyte. Personligt blev jeg enormt skuffet over at Harley'en kom med grå elementer i stedet for krom. Så få elementer til så høj en pris burde have afkastet mere eksotiske elementer - og det kunne have hjulpet så meget med prisen på modeller som denne. Lastbilen er jeg også vildt med. Jeg er lidt ked af at grillen foran er afrundet i hjørnerne - folk vil ikke kunne se hvis du smutter lidt hønsetråd ind for at hjælpe på formen... sagde jeg det? Det må være blevet sent.

Mange tak for de pæne ord Lasse Big smile

takker for indsparket om hønsetråden i frontgitteret... sku måske lige kigge lidt på det måskeWink
Henrik Hansen



" Skal den spændetrøje virkelig stramme så meget !! "



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.