Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - figurer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

figurer

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lise Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lise Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: figurer
    Sendt: 08-Marts-2020 kl. 22:27
Hej alle

Jeg har tidligere fået hjælp af jer. Jeg er frivillig i Mødrehjælpem på Frederiksberg i en butik med tøj og legetøj til børn.
Vi får også Lego ind og jeg prøver efter bedste evne at sortere/bygge så det bliver solgt til en god pris for Mødrehjælpen.
Så her kommer mit spørgsmål: lige nu har vi ca, 100 figurer, men det ser ud til de er samlet forkert. Er der tidsspilde at få dem samlet rigtigt eller skal de bare sælge  som de er?
Venlig hilsen og tak Lise

Til top
Asger.Lindeblad Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1946
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Asger.Lindeblad Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Marts-2020 kl. 09:10
Hej Lise.

Først vil jeg sige, at det er en meget stor og tidskrævende opgave at samle 100 minifigurer korrekt, da kombinationsmulighederne for hver del (hår/hat, hoved, krop og ben) er næsten uendeligt store. For erfarne LEGO entusiaster kan det nemt tage 15-20 minutter pr. figur. Hertil kommer, at man med 100 blandede figurer med stor sandsynlighed ikke ender med 100 'originale' figurer men med at langt lavere antal og en masse løsdele, medmindre man på forhånd ved, lige nøjagtigt hvilke sæt de 100 figurer kommer fra.

For det andet er værktøjet til at hjælpe jer med det bricklink.com hvor I også kan finde prisniveauer for de enkelte figurer (og løsdele). Til at finde hoveder og kroppe i bricklinks database er goatleg.com (nu er den ændret til avbricks.no men begge adresser virker) det bedste søgeværktøj.

Så medmindre i har rigtig god tid, vil min anbefaling være at sælge figurerne som de er til 5-10 kr. stykket. Selvfølgelig skal delene være i god stand uden ridser, bidemærker og revner - især kroppene og armene har det med at revne, og så er de ikke meget værd hvis noget. Print på delene skal også være i god stand for at figuren holder prisen.

God fornøjelse.
Asger
Et tag i klodserne er bedre end ti klodser på taget...
Til top
Rasmus.M.Bering Se drop down
Plade
Plade


Medlem siden: 25-November-2019
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 64
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.M.Bering Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-Marts-2020 kl. 08:20
Hej Lise. 
Du er velkommen til at sende mig et billede af figurerne, så kan jeg godt være behjælpelig med at tage et kig, og se om nogle af figurerne er af større værdi. Jeg vil ikke love jeg kan "samle" alle 100 figurer, men som sagt vil jeg gerne give mit bidrag. Du kan kontakte mig på mail beringsk@hotmail.com, hvis du ønsker det :)
Mvh Rasmus
Rasmus Møller Bering
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.