Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Stratigrafi for børn og dummies
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stratigrafi for børn og dummies

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Thorbjørn.H.Eriksen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 28-Februar-2016
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 317
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Thorbjørn.H.Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stratigrafi for børn og dummies
    Sendt: 24-Januar-2020 kl. 16:22


Her er den sidste lille tilføjelse til dinosaurerne til Legoworld 2020. Ideen er at kunne forklare børnene, hvordan vi kan vide, at dinosaurer har en bestemt alder. Hvert lag i klipperne kan tages ud, skiftes frem og tilbage og på bagsiden kan jeg sætte fossiler ind. Foredragssalen viser henfald af Uran til Bly og effekten af en halveringskonstant. De mørkegrå lag repræsenterer askelag fra vulkanudbrud, hvori man blandt andet kan finde Uran og dermed få en konkret datering, i stedet for blot en relativ datering. Og så var jeg lidt ked af, at der ikke længere var nogle minifigurer i opstillingen, så jeg tilføjede et par stykker.
Thorbjørn Haugaard Eriksen
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 19:13
Spændende måde at forsøge at gøre geologi og andre naturvidenskabelige fag lidt mere interessante
Lars Kristensen
Til top
Jesper.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 01-September-2014
Sted: Ballerup
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1547
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 21:00
Det er bare Anvendt PaLegologi på et højere plan!

Og jeg skal nok lade være med at invertere farverne. De er flotte, som de er.
Der er endda trængt lidt mudder ned i skifer- og kridtlagene. Meget realistisk.

Jeg vidste ikke, at skorpioner var udbredte i kridttiden. Eller er det sandsten?
Skorpionernes melaninpigment er for øvrigt bemærkelsesværdigt velbevaret.

Jeg opfatter titlen sådan, at jeg er velkommen på Lego World - ligesom børn. Wink
Jesper Petersen
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 21:35
Rigtig god fortælling og en god ting for de mange besøgende på lego World. Super godt fundet på,
Søren Johansen
Til top
Thorbjørn.H.Eriksen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 28-Februar-2016
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 317
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thorbjørn.H.Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Januar-2020 kl. 23:42
Jeg tænkte selv på skorpionerne som havsskorpioner, også kendt som euryptherider. Jeg har et ton af dem. Ideen er, at de forskellige dyr, planter eller smykkesten repræsenterer fossiler, mineraler og pollen. Så kan børnene sikkert godt regne ud, at de to lag er lige gamle.

Det var faktisk lidt med vilje, at der er lidt gullige klodser med i modellen. Jeg kunne godt lide ideen om, at klippevæggen varierer lidt i farverne.
Thorbjørn Haugaard Eriksen
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 00:28

Hvor er det fedt!

Jeg husker godt, at du fortalte om det med de forskellige lag til Lego World...

Min søn syntes det var ret cool at du havde ægte forsteninger med, og stemmer var 100.000 år gamle... 😎👍🏻
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Januar-2020 kl. 21:37
Det kan jeg godt lide! Thumbs Up
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.