Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - 9v tog
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

9v tog

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kim Petersen Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 9v tog
    Sendt: 21-December-2019 kl. 08:55
Hej LEGO venner
Jeg håber der er nogle der kan hjælpe mig selv om jeg kun er gæst endnu.
 Jeg har kastet mig ud i lego tog,både de gamle og de nye, men de nye driller mig lidtCry
Jeg er ved at lave et stor land skab og der skal det jo også være en bro,men togene kan ikke trække det op af stigningen selvom det kun er en stigning op 2 plader pr. skinne det vil sige 20 skinner inden den er top. håber der er nogle LEGO venner der har svaret.
Med Mange LEGO hilsener 
Kim Petersen
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5436
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 09:42
Det er for stejlt.
Du skal kun bruge 1 plade stigning pr skinne.
Til top
Kim Petersen Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 10:04
Hej
tak skal du have det vil jeg prøve så det kun er en plade
mvh Kim Petersen
Til top
Benny.Larsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 10-Januar-2018
Sted: Skive
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1708
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 12:17
Til top
Kim Petersen Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 15:51
Hej Benny
nu har jeg set dit link men det jeg kunne se var at det var et godstog og den havde som jeg kunne se to motorer på og hvis det er tilfældet så kan mine også klare det men, det kan pasasser togene ikke, da der ikke kan to motorer på dem.
mvh Kim Petersen
PS. Jeg har meldt mig ind som medlem på Byggepladen i dag 
Til top
C.Behrens Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 29-April-2008
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5436
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Behrens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 17:13
Velkommen til i foreningen Kim.
Dejligt med en tog mand mere. 👍
Til top
Benny.Larsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 10-Januar-2018
Sted: Skive
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1708
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 19:27
Velkommen Kim ;)

Mange faktorer spiller ind når man kører med tog ...
nu var det rampen som var hovedpunktet ;) 

et tog med 2 motorer afhænger af hvor meget gods der skal trækkes af 1 loko og i videoen har det slet ingen vogne på ... som udgangspunkt kan 1 loko med en motor trække 3-5 vogne også op ad rampen med en plades stigning 
Vi begynder at snakke 2 motor / 2 loko hvis vi sætter flere vogne på men mon ikke du finder ud af dette hen ad vejen 
en anden måde at nedsætte fritionen på er med Teflon (tHansen 30,-) på aksler og boggie plade hvad jeg vil råde til da alt materiel i en eller anden grad kræver smørrelse 

Håber at jeg har kunne redegøre for lidt af udfordringerne ved at Køre LEGO tog 

Hvis ikke du er medlem af LEGO train fan clug på FB er der et link her https://www.facebook.com/groups/18854918656/
der er masser af information her 


God jul kim




Redigeret af Benny.Larsen - 21-December-2019 kl. 19:29
Til top
Kim.Andersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Himmerland
Status: Offline
Point: 1431
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Kim.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 23:09
Kim Andersen
"Hvis plan A ikke virker, så husk, at alfabetet har 28 bogstaver."
Til top
Benny.Larsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 10-Januar-2018
Sted: Skive
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1708
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21-December-2019 kl. 23:20
jep det er den . Lidt dyre end sidst 
Spray ned i hætten tag en vatpind dyp og påsmør 
Vi er flere som kan se en mærkbar ændring ... toget ryger hurtigere af i swingende ... griner
Til top
Kim Petersen Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kim Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 07:55
Godmorgen alle Lego venner
Mange tusind tak for alle tips Knus
og hvis det ikke lykkes først gang, så må jeg jo bare følge Kims plan (der er jo mange
bogstaver endnu) men det skal nok lykkes, det er jo det der er så fedt ved Lego
det er jo kun fantasien der sætter grænser
Mvh Kim Petersen

PS: Jeg glæder mig også til at få min kode så jeg rigtig kan komme igang
Til top
Benny.Larsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 10-Januar-2018
Sted: Skive
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1708
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Benny.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-December-2019 kl. 12:20
Citat: Kim Petersen Kim Petersen skrev:

PS: Jeg glæder mig også til at få min kode så jeg rigtig kan komme igang
Det er et stort univers du har koblet dig på ;) 

Jeg glemte vist at skrive ... lige så mange medlemmer der er ... lige så mange meninger er der 
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.