Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Sortering af LEGO sæt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Sortering af LEGO sæt

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Kenneth Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Kenneth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Sortering af LEGO sæt
    Sendt: 23-November-2019 kl. 23:38
Hejsa

Jeg er igang med at sortere et større lot jeg har fået fingerne i ..

Men jeg synes jeg jeg godt kunne bruge nogle gode ideer med hensyn til at få sættene samlet på den nemmeste måde.

Altså det jeg mener er at hvis jeg kun feks kan finde 90% af et sæt. Hvordan notere i det ? I et excel ark ? en smart app eller hvordan ?

Jeg er startet på at skrive klods numre jeg mangler på et stykke papir og ligge med sættet og ligge det i en kasse med ufuldendte sæt. Så jeg kan vende tilbage til dem, når jeg har fået sorteret flere af kasserne.

Men har i nogle forslag eller rigtige gode ideer til at gøre det nemmere, tager jeg imod med kys hånd..

Jeg håber i forstår hvad jeg mener.. :) ellers spørg igen, så skal jeg prøve at forklare på en anden måde..
Til top
Thomas.Mouridsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Juli-2015
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 1042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Thomas.Mouridsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 08:35
Jeg tror der er mange måder at gøre det på, men jeg kan fortælle hvordan jeg gør Smile

Jeg bruger “wanted list” på bricklink. Hvis du på bricklink søger det LEGO sæt nummer du skal have samlet, så er der en knap hvor du kan tilføje alle elementer fra det sæt til en ny tom liste, så indeholder den liste de samme elementer som bag i samlevejledningen. 
Efterhånden som jeg finder elementer til sættet, retter jeg antal ned, eller sletter elementet (hvis jeg har fundet alle) til sidst har du en wanted list med de dele der mangler til sættet. 
På kassen med de elementer jeg har fundet noterer jeg sæt nummer og “ikke komplet” så ved jeg at jeg har en wanted list med de manglende dele. 

Man kan have flere wanted lister, jeg gør det samme med næste sæt. 

Når jeg syntes det er tid til at få købt det jeg mangler (måske har jeg sorteret flere sæt som alle mangler lidt) bruger jeg bricklink til at købe det jeg mangler. Bricklink søger på tværs af alle mine wanted lister og på den måde finder den bricklink sælger der har mest jeg mangler. 

Håber min beskrivelse kan bruges og giver mening 😊
Thomas Mouridsen

Link til Flickr
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 08:48
jeg ville bruge bricklink.

Brug følgende vejledning.

1 Opret en konto på bricklink.com
2 Find det/de sæt du formoder ligger i kasserne.. et ad gangen. Du finder sættet ved at skrive særnummeret i søgefunktionen.
3 Tryk på part out, under my wanted list. (Kik efter det røde hjerte ikon)
4 under “Wanted List options:” opretter du en ny liste med selvvalgt navn. Feks sætnummer
5 du ser nu en liste med alle de elementer der er i sættet, med angivelse af hvormange der er af de enkelte elementer. Du kan nu enten vælge at slette de elementer du allerede har fundet eller trykke på 
“ ADD too wanted list “ nederst
6 du har nu en liste som du kan slette fra efterhånden som du finder klodserne.

Du finder alle de sætlister du har lavet under “ my wanted list” 

At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 08:49
Hmm det tog mig mere end 13 minutter at lave vejledningen.
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Thomas.Mouridsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Juli-2015
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 1042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Thomas.Mouridsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 08:52
Citat: Daniel.Andersen Daniel.Andersen skrev:

Hmm det tog mig mere end 13 minutter at lave vejledningen.

Det bekræfter bare at vi er flere med nogenlunde samme fremgangsmåde Smile
Thomas Mouridsen

Link til Flickr
Til top
John.Thomsen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 616
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér John.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 09:27
Jeg har en excel-fil (maske), hvor jeg kopier data fra bricklink. Tilpasser regnearket og jeg har en liste. Tager ca. 3-4 min.
John Scheel Thomsen
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 09:34

Geniale løsninger, Thomas og Daniel! 😱👌🏻
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-September-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 2091
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 15:44
Jeg plejer bare at print brinklink listen, og så noter med en kuglepen/blyant det jeg har fundet, når jeg har alle stykker af bestemt element, så streger jeg bare den.

Ulemper: Man bruger papir og blæk.
Fordel: Jeg holder de papir sammen med sættet, så jeg ved altid hvad det mangler uden at jeg har bruge for at tjekke på computeren.

Redigeret af Sandra.Almeida - 24-November-2019 kl. 15:45
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-November-2019 kl. 16:17
Jeg aner ikke hvad jeg har........ Smile Jeg ved bare det fylder for meget Unhappy
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.