Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Seng med motor?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Seng med motor?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Genbegynderen Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Genbegynderen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Seng med motor?
    Sendt: 01-November-2019 kl. 16:13
Hej

Jeg er ret spritny her, og selvom det er ved at være lang tid siden, jeg sidst byggede noget i Lego, jeg var oprigtigt stolt af, så håber jeg, det er okay at spørge jer lidt til råds her.

Det handler lidt om, at jeg er nysgerrig omkring mere 'seriøs' bygning af Lego og, især, hvordan man griber processen af, når det har med bevægelse at gøre. Umiddelbart tænker jeg, jeg er på et stadie, hvor jo mere firkantet det er, jo bedre. I øjeblikket tænker jeg en seng, der kan bevæge sig op og ned. 
Jeg har blandt andet prøvet at finde inspiration i den her https://sengetid.dk/collections/elevationsseng?_=pf&pf_pt_senge=Elevationsseng - elevationsseng øverst på siden her.

Men jeg sidder lidt fast i konceptmode, fordi jeg ikke rigtig har noget begreb om, hvor jeg egentlig skal starte. Derfor vil jeg meget gerne spørge, 1) er der nogen, der har lyst til at dele nogle råd, og 2) kender I nogle kilder og andet, hvor en forholdsvis noob kan finde lidt mere info og lære lidt om, hvordan man konkret kommer fra start, så at sige?
Til top
Genbegynderen Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Genbegynderen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 16:23
Hej igen

Den oprindelige ser idt mærkelig ud, og jeg kan ikke lige finde ud af at redigere den. Her kommer lige en bedre en:

Hej

Jeg er ret spritny her, og selvom det er ved at være lang tid siden, jeg sidst byggede noget i Lego, jeg var oprigtigt stolt af, så håber jeg, det er okay at spørge jer lidt til råds her.

Det handler lidt om, at jeg er nysgerrig omkring mere 'seriøs' bygning af Lego og, især, hvordan man griber processen af, når det har med bevægelse at gøre. Umiddelbart tænker jeg, jeg er på et stadie, hvor jo mere firkantet det er, jo bedre. I øjeblikket tænker jeg en seng, der kan bevæge sig op og ned. 

Jeg har blandt andet prøvet at finde inspiration i den her elevationsseng  https://sengetid.dk/collections/elevationsseng?_=pf&pf_pt_senge=Elevationsseng - https://sengetid.dk/collections/elevationsseng?_=pf&pf_pt_sengetype=Elevationsseng øverst på siden her.

Men jeg sidder lidt fast i konceptmode, fordi jeg ikke rigtig har noget begreb om, hvor jeg egentlig skal starte. Derfor vil jeg meget gerne spørge, 1) er der nogen, der har lyst til at dele nogle råd, og 2) kender I nogle kilder og andet, hvor en forholdsvis noob kan finde lidt mere info og lære lidt om, hvordan man konkret kommer fra start, så at sige?
Til top
Daniel.Andersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 18-August-2009
Sted: Denmark
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 3358
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Daniel.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 19:54
Hvilken størrelse vil du bygge sengen i?
At bygge med LEGO er som at male i 3D
Til top
Sandra.Almeida Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-September-2009
Sted: Denmark
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 2097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sandra.Almeida Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-November-2019 kl. 21:58
Som Daniel siger...

Også prøve selv. jeg kan regne ud at du skal nok har nogle liftarms og tandhjul. Prøve at finde ud hvordan du skulle placer de tandhjul så at liftarm bevæger sig... når du har fundet ud hvordan en (lad os sige hovedgærde) funger, så prøve at få elevations mekanisme til ben elevation.

Når du har det, så er det "bare" at bygge sengen... men selvfølgelig er skala også en vigtig del...
AKA: Cassiebsg

- "There are those who believe that life here began out there..."

- "The Future? He can barely function in the present!"
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.063 sekunder.