Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Overgang Nye togbane til Blå Skinner
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Overgang Nye togbane til Blå Skinner

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Morten Due Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten Due Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Overgang Nye togbane til Blå Skinner
    Sendt: 12-Oktober-2019 kl. 18:43
Kære Lego Entusiaster

Har en stor bunke Blå skinner som jeg naturligvis godt kunne tænke mig at bruge og have mulighed for at sætte sammen med de nye grå skinner.

FORSLAG til How-to-do???

Tænkte en om der findes nogen som har fundet en løsning eller om nogen kan lave det for mig??
Tænkte at en 3D-printer kunne lave en sådan overgang, ellers må jeg jo igang med sav og fil og tilpasse på bedste vis........

Har i dag også været på Klods-Event i Sorø for første gang - der kommer jeg naturligvis næste gang også. Masser af Blå skinner og man er jo lidt nostalgisk Tongue

Mvh.
Morten
Til top
Jakob.Peterhänsel Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2015
Sted: Østerbro, København
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1469
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Peterhänsel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 13:59
Hej Morten,

Der er et par muligheder.
Typisk, uden speciel løsninger, vil du ende med 1/2 knops afstand, hvilket jeg endnu ikke har haft problemer med, men er man lidt perfektionistisk, vil man nok gerne have det elimineret.

Der er folk på nettet, der har lavet overgangsstykker, enten via 3D print eller ved at modificere lige skinner fra LEGO.

Jeg fik fat i et par af dem for nogle år siden, du kan se en sat ind i overgangen her, mellem nye skinner og de gamle grå 12V skinner, som er næsten magen til de gamle blå:


Hvis du selv vil lege med en kniv (eller lign), kunne du nok også skille et flex-track modul ad og lave en overgang selv.. hvad skal man ellers bruge flex-tracks til.. 😉 
Venligst,

Jakob Peterhänsel
Til top
Jakob.Peterhänsel Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Marts-2015
Sted: Østerbro, København
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1469
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Peterhänsel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2019 kl. 14:10
Her er faktisk en:

Søge efter "lego train track 12v to PF" på eBay for flere muligheder.
Venligst,

Jakob Peterhänsel
Til top
Benny.Larsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 10-Januar-2018
Sted: Skive
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 1708
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Benny.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Oktober-2019 kl. 11:25
Citat: Morten Due Morten Due skrev:

FORSLAG til How-to-do???
du kan skære en lige skinne over på midten så har du til stop og start 

Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.