Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Chevrolet Corvette med centermotor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chevrolet Corvette med centermotor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Chevrolet Corvette med centermotor
    Sendt: 28-August-2019 kl. 12:21
Det helt store indenfor bilverdenen lige nu er den nye ottende generation (C8) af Chevrolet Corvette. Det nye er at den har fået centermotor og det uden at prisen bliver væsentligt forhøjet (fra $60000 i USA, så måske kun 60000 Euro herhjemme... før afgifter).



LEGO-modellen har taget en uges tid at fremstille. Den største udfordring har været at gengive de mange detaljer, såsom:

- De skrå røde paneler i fronten. Dette blev klaret med hængsler og andet SNOT.
- Luftindtag i siderne som kun kunne lade sig gøre ved at rotere hele sektionen op til baghjulet.
- Forhøjede skærmkasser bagtil hvor hængsler er blevet vendt om for at få en forhøjning på kun en halv plade.
- Indhug i "bagagerumsklappen" med forskellige skråsten så bagruden kan have sin spidse form.
- Sideruderne og tag er hængslet så de har de rigtige vinkler og er nogenlunde tætnede.
- Meget små vinkler, såsom ved dørene for at give den lave rende der går både ind og ud langs bunden.



Jeg kan lave byggevejledninger til brickhub.org hvis det har interesse, men de vil tage omkring en uge at fremstille.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2019 kl. 20:33
http://bilmagasinet.dk/chevrolet/corvette-c8-stingrayHvis det er denne, så synes jeg du rammer ganske fint. Eneste anke - og her har jeg ingen mod forslag, det er dine forlygter eller også snyder billedets vinkel. 
Evt. lige smide to sorte 1*2 fliser på forruden?
Lars Kristensen
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2019 kl. 21:26
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Evt. lige smide to sorte 1*2 fliser på forruden?

Jeg tænker det samme, men formoder Lasse har prøvet og fandt det bedre uden?

Ellers flot model 👍


Redigeret af Dennis.Tomsen - 28-August-2019 kl. 21:27
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
A.Flyndersøe Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 22-September-2009
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1945
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Flyndersøe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-August-2019 kl. 22:01
Super fed! Thumbs Up Thumbs Up Thumbs Up
Anders Thykjær Flyndersøe
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-August-2019 kl. 06:08
Fede biler du laver Lasse
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-August-2019 kl. 19:18
Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:

Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Evt. lige smide to sorte 1*2 fliser på forruden?


Jeg tænker det samme, men formoder Lasse har prøvet og fandt det bedre uden?

Ellers flot model 👍


Ja fliser der giver desværre for skarp en overgang til de buede klodser øverst. De kan også bygges om med fliser, men det giver så for skarp en overgang til taget.


Til gengæld var jeg ikke glad for forlygterne, frontindtag, og selve snuden. Det er nu bygget om:



Det næste bliver en overhaling af sideindtag, og et mere robust tag.
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-August-2019 kl. 19:26
Citat: Lasse.Deleuran Lasse.Deleuran skrev:

Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:

Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Evt. lige smide to sorte 1*2 fliser på forruden?


Jeg tænker det samme, men formoder Lasse har prøvet og fandt det bedre uden?

Ellers flot model 👍


Ja fliser der giver desværre for skarp en overgang til de buede klodser øverst. De kan også bygges om med fliser, men det giver så for skarp en overgang til taget.

Måske en sort Tile 1 x 1 + en sort Tile, Round 1 x 1 Quarter giver en mindre skarp overgang?
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-September-2019 kl. 18:26
Det er faktisk en god idé Dennis. Her er forruden i din udgave:



Som lovet har jeg også opdateret siderne så de nu flyder bedre med designet i midten (og er mere korrekt ift. originalen)



Jeg står nu og tænker om jeg skal gøre bagruden gennemsigtig og lægge en motor ind. Den er trods alt ret karakteristisk

Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-September-2019 kl. 21:08
Helt klart en bedre forrude når der ikke kan ses knopper.
Lars Kristensen
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-September-2019 kl. 22:28
Og endnu en forbedring: Motoren.



Motoren i den rigtige bil er fint pyntet med ribber for at fremhæve topstykket. Dette har jeg forsøgt at gengive ved at bruge krom-farvede elementer i sammenspil med grå.

Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-September-2019 kl. 18:34
Så er der byggevejlening til alle: https://brickhub.org/i/492



Som noget nyt kan I nu selv vælge farve til byggevejledningen. Det gøres ved at trykke på "3D" og derefter på farvekuglen for at vælge farve. Elementlisten, byggevejledningen og 3D-modellen vil så skifte til farven I ønsker
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 14:07
GM har præsenteret en cabriolet-version med foldetag. Nu er den her også i LEGO:



Taget folder lidt anderledes end på den rigtige bil, og tager desværre pladsen hvor motoren var.



Men denne nye udgave er forruden gjort gennemsigtig, og jeg har gjort mig umage med et interiør der efterligner den rigtige bil med farver, den skrånende centerkonsol, og sæder med markante holdere til nakkestøtterne.



Byggevejledning er som altid gratis og man kan igen vælge sin egen favoritfarve (Billede linker til vejledningen):



Her er desuden en video hvor jeg viser modellens detaljer.
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Januar-2020 kl. 23:11
Det da cool at taget kan pakkes væk, også selvom bilen så skal skubbe nu motoren er væk ;-)
Lars Kristensen
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Januar-2020 kl. 21:21
Nu bare endnu bedre model......    Smile Thumbs Up
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.