Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Søger medvirkende til mini-serie
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Søger medvirkende til mini-serie

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Emma Skamstrup Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Emma Skamstrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Søger medvirkende til mini-serie
    Sendt: 18-Juni-2019 kl. 11:40

Hej der ude!
Vi søger lige nu medvirkende til en mini-serie om det at samle.
Vi leder derfor efter samlere i alle aldre, som har lyst til at dele erfaringer og historier om deres samling.

Jeg håbede derfor, at jeg kunne finde en LEGO-entusiast her inde, som har lyst til at medvirke.
Det kræver blot, at du selvfølgelig har en samling og at du har lyst til at medvirke på kamera https://static.xx.fbcdn.net/s/emoji.php/v9/t4c/1/16/1f642.png
Vi vil meget gerne komme og se din samling en dag, hvor det passer dig. Optagelserne kommer til at tage omkring 2-3 timer.

Er det noget for dig, eller har du spørgsmål? Så kontakt mig på mail: emma@plotworks.dk. Så sender jeg lidt mere information om projektet https://static.xx.fbcdn.net/s/emoji.php/v9/t4c/1/16/1f642.png

På forhånd tak!
Mvh Emma Skamstrup, Plotworks.

Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Online
Point: 6215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 16:49
Ja for faen!!

Jeg vil da gerne vise dig min LEGO-samling!

Du skal bare lige overføre, EUR 50.000,- på kontonr #tropådet

Så bliver vi begge to rige...
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 16:54
Palle, tror du det er fake eller tager du bare røg på det? De laver reklamer på dba. Har i dag selv mailet med hende.
Søren Johansen
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 17:41
Det var ikke et link jeg ville trykke på.
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 18:09

Hun skrev til mig via Facebook idag, og jeg foreslog at slå det op her istedet...

Jeg tror bare, at linkene er fordi hele beskeden er copy pastet incl. emojis....

Men den er altså god nok... 😎
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
John.Thomsen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 16-Januar-2012
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 616
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér John.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 18:10
Citat: Palle.Haulrich Palle.Haulrich skrev:

Ja for faen!!

Jeg vil da gerne vise dig min LEGO-samling!

Du skal bare lige overføre, EUR 50.000,- på kontonr #tropådet

Så bliver vi begge to rige...


Hej Palle. Jeg synes ikke du er spor sjov. Vi er enige om - bl.a. på seneste generalforsamling at vi skal holde en god tone her på forum - det gælder vel også overfor henvendelser udefra?

En seriøs henvendelse som nogle samlere ville elske at respondere på!

Vh John

John Scheel Thomsen
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 18:12
Citat: John.Thomsen John.Thomsen skrev:

Citat: Palle.Haulrich Palle.Haulrich skrev:

Ja for faen!!

Jeg vil da gerne vise dig min LEGO-samling!

Du skal bare lige overføre, EUR 50.000,- på kontonr #tropådet

Så bliver vi begge to rige...


Hej Palle. Jeg synes ikke du er spor sjov. Vi er enige om - bl.a. på seneste generalforsamling at vi skal holde en god tone her på forum - det gælder vel også overfor henvendelser udefra?

En seriøs henvendelse som nogle samlere ville elske at respondere på!

Vh John


Med det link der er indsat så anser jeg det for scam.
Jeg ville ikke trykke på det link om jeg så fik penge for det.
Så jeg anser det ikke som en seriøs henvendelse
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Online
Point: 6215
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 18:28
Citat: Palle.Haulrich Palle.Haulrich skrev:

Ja for faen!!

Jeg vil da gerne vise dig min LEGO-samling!

Du skal bare lige overføre, EUR 50.000,- på kontonr #tropådet

Så bliver vi begge to rige...

Jeg vil godt lige forklare mit indlæg...

Har fået en advarsel fra en kollega, omkring samlinger.
Der har åbenbart været nogle hændelser, især via FB, hvor nogle har været uheldige.
Det der er typisk, er ‘mærkelige’ url’er.

Jeg skrev mit indlæg, udelukkende for at advare.
Har man tillid til personen, så skriv da endelig tilbage Smile
Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Lasse.Deleuran Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Online
Point: 3670
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Lasse.Deleuran Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-Juni-2019 kl. 19:59
Linket i første besked er bare en smilie som kan vises hvis man logger ind på facebook. (fbcdn.net er et domæne ejet af facebook)

så I kan roligt svare Emma hvis I vil medvirke

Redigeret af Lasse.Deleuran - 18-Juni-2019 kl. 20:00
Se mine byggevejledninger og del dine egne på BrickHub.org
Til top
Casper.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 16-Januar-2012
Sted: Danmark
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 2981
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Casper.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 14:43
Hvis man går ind på plotworks.dk ind under "Om os" står Emma Skamstrup der med billede og titlen produtionsassistent og med lidt beskrivelse sammen med en håndfuld andre medarbejdere.

Uden at kende noget til plotworks virker det som om at det er et firma der laver film/videoer for kunder.

Kort sagt, det virker reelt nok.
Casper Hansen
Med 6 2x4 standard klodser kan du lave 915.103.765 kombinationer
Helt ærligt, Hvor klodset må man være?
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 14:58
Citat: Casper.Hansen Casper.Hansen skrev:

Hvis man går ind på plotworks.dk ind under "Om os" står Emma Skamstrup der med billede og titlen produtionsassistent og med lidt beskrivelse sammen med en håndfuld andre medarbejdere.

Uden at kende noget til plotworks virker det som om at det er et firma der laver film/videoer for kunder.

Kort sagt, det virker reelt nok.


Super Smile
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (5) Tak(5)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-Juni-2019 kl. 18:06
Til de af jer der bliver utrygge ved mærkelige URL'er, er her en forklaring:

Den fulde adresse er:

Brudt op i enkeltdele er det:

https:// <- S'et betyder at det er secure, og altså har et certifikat. Det kan selvfølgelig være svindel alligevel, men S'et er bedre end ikke noget S.

static <- betyder ofte at det er en underserver der leverer statisk data, altså ikke brugergenereret
.xx <- vil jeg godt medgive, det kan se lidt farligt ud
.fbcdn <- fb er FaceBook. cdn står for Content Delivery Network, altså en server der leverer samme indhold ud til rigtig man
.net <- ja, det er jo bare .net, ikke noget mystisk eller umystisk der

/s/emoji.php <- tilsyneladende en fil der leverer emoji'er - altså smiley'er og den slags
/v9/t4c/1/16/ <- en sti der ganske rigtigt kan se mystisk ud, men det er trods alt bare en sti
1f642.png <- en png-fil, altså et billede.

Prøver man at søge efter "emoji 1f642" får man at vide at det er et "Slightly Smiling Face" - og et billede af smiley'en, som ser ganske tilforladelig ud.


Altså ser url'en ud til at være et link til en smiley et sted på en af Facebook's servere. Det er der ikke mere farligt ved end der i det hele taget er ved Facebook.

Og så er det da også værd at bemærke at intet sted i beskeden står der at man skal trykke på linket, det er simpelthen sat ind i slutningen af teksten, netop der hvor man ville sætte en smiley.


Redigeret af Peter.Lind - 19-Juni-2019 kl. 18:08
Peter Lind
Til top
Emma Skamstrup Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Emma Skamstrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-August-2019 kl. 11:25
Hej alle samme, 

Jeg beklager min skumle besked (Meget klodset af mig!). Jeg kan godt se, at det ligner noget, man ikke skal trykke på. Det gik vist galt med nogle smileys.. Så dem får i ingen af i denne besked. 

Jeg er stadig i fuld gang med, at finde samlere til vores mini-serie. Og vi har allerede været ude og snakke med en masse spændende mennesker. 

Hvis det skulle have interesse, må i endelig sende mig en mail: emma@plotworks.dk. Og hvis i kender andre samlere, må i også meget gerne sende dem min vej.

Jeg håber, at i har nydt jeres sommer indtil videre. 

Mvh Emma Skamstrup, Plotworks. 
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.