Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Fugle fra Færøerne
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fugle fra Færøerne

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3368
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fugle fra Færøerne
    Sendt: 10-April-2019 kl. 12:51
Jeg har aldrig interesseret mig for fugle. Så det er lidt specielt, at jeg nu har bygget LEGO modeller af to fugle. Men årsagen til dette er, at der for første gang skal afholdes LEGO udstilling på Færøerne. I den anledning har jeg bl.a. bygget disse to færøske fugle. Udstillingen finder sted i indkøbscenteret SMS i Thorshavn. Modellerne bliver stillet op fredag den 12. april og er udstillet i frem til den 3. maj. Så hvis I er på Færøerne i denne periode, vil jeg opfordre jer til at kigge forbi. Udstillingen kommer hovedsageligt til at bestå af LEGO modeller af steder på Færøerne (+ nogle enkelte andre modeller). Mere info om udstillingen kan læses her (dog kun på færøsk): http://sms.fo/lego-byggidagar-i-sms/

Strandskaden er Færøernes nationalfugl. På færøsk hedder den: Tjaldur.


Søpapegøjen er en af de mest kendte fugle på Færøerne. På færøsk hedder den: Lundi.


Her ses min LEGO model fotograferet i Fuglafjørður sidste sommer, hvor jeg besøgte Færøerne for første gang.

 


Redigeret af Lasse.Vestergård - 10-April-2019 kl. 12:59
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 16:28
Spændende projekt, Lasse - jeg er helt vild med Lundien Big smile
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Niri.Bodvar.Baklid Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 19-August-2018
Sted: Telemark Norge
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 305
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niri.Bodvar.Baklid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-April-2019 kl. 21:12
Citat: Lasse.Vestergård Lasse.Vestergård skrev:

Jeg har aldrig interesseret mig for fugle.

Det er aldri for sent å interessere seg for dem Wink Fantastiske fugler du har bygget!
Niri Bodvar Baklid

"I'd get it one piece at a time
And it wouldn't cost me a dime"
Johnny Cash 1976 "One piece at a time"
Til top
Helgi.Toftegaard Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Bestyrelsessuppleant

Medlem siden: 20-Februar-2013
Sted: DK
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1491
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Helgi.Toftegaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-April-2019 kl. 08:30
Fuglene er netop nu udstillet på Færøerne og en video af udstillingen er i går lagt ud af Færøernes radio:
En dag senere svarer antal visninger af filmen til ca. 10% af Færøernes befolkning.
Helgi
Til top
René.Askham Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 09-Januar-2016
Sted: Dragør
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 316
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Askham Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18-April-2019 kl. 00:24
Der er kommet rigtig mange positive kommentarer især på Søpapegøjen :-) En bekendt vil gerne købe den 👍🏻
René Askham
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.