Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - #8284 med pneumatisk redskabsophæng
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

#8284 med pneumatisk redskabsophæng

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: #8284 med pneumatisk redskabsophæng
    Sendt: 06-December-2006 kl. 18:14

Så lykkedes det endelig af få fingrene i et par eksemplarer af denne smukke og geniale model. 30% rabat kunne liiiige gå an for en sparsommelig vendelbo.

 

Mekanikken i redskabsophænget er imidlertid noget hø (!) på den originale model, så der måtte straks en gang trykluft til.

Så efter en tur gennem Technic værkstedet blev resultatet en lidt ændret forende, hvor forakslen er rykket to knopper/huller frem, og en lidt ændret agterende, hvor der blev plads til to studless pneumatic-cylindre.

Billederne kan ses her (når de engang er blevet godkendt).

 

Redskabsophænget fungerer principielt ligesom på min 4WD traktor, og det er simpelt og bomstærkt!

Nu stejler traktoren, når redskabsophænget skal løfte noget, der er lidt for tungt.

Det kunne dog godt være nødvendigt med en tryklufttank, men en sådan må der komme på, når jeg engang får fingrene i én - og hvis den kan anbringes på modelllen uden at ødelæge designet alt for meget.

Hvis der er nogen her i foreningen, der gerne vil sælge nogle trykluft-tanke, så lad endelig høre fra jer...  .

 

(Her ses min modificerede #8284 sammen med min 4WD SystemTraktor)

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31-Marts-2009 kl. 17:55

Nåmmen, her 2½ år senere er denne smukke Technic-model (min absolutte 2006 favorit-model) så blevet udstyret med en frontlift:

 

 

Modsat liften i agterenden er frontliften "kun" manuel - men til gengæld omtrent ligeså stærk, og mindst ligeså simpel.

Der er desuden heller ingen PTO foran, men alligevel er frontliften yderst velegnet til visse formål, f.eks. til frontpakkeren til min Kongskilde Multiseed såmaskine

 

 

Det var jo sådan, at jeg måtte "opfinde" en frontlift til de to traktorer til JF-Stoll projektet - og så skulle min egen #8284-traktor jo også have sådan en frontlift magen til, hvilket den fik fornyligt (som omtalt her).

På min egen #8284 krævede det dog af pladsmæssige årsager en helt anden forakselkonstruktion, hvilket sikkert kan anes på dette billede:

 

 

Som det kan ses har modellen også fået en helt anden bagaksel end originalen, samt det føromtalte pneumatiske redskabsophæng (lift) agterude. Endvidere er forakslen som nævnt ovenfor rykket 2L fremad.

Så nu skal modellen vist snart ikke modificeres mere... ikke før næste gang...

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.076 sekunder.