Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Beechcraft Starship
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Beechcraft Starship

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Chris.Paton Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Juni-2004
Sted: Greenland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1321
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Beechcraft Starship
    Sendt: 25-Juli-2004 kl. 00:21

Hej alle

 

Nogle gang er jeg usikker på hvad jeg kan lide bedste - LEGO eller Photoshop!

 

Men, med en blandning af begge to har jeg mine nye fly at vise frem.  Man kan finde denne her på Brickshelf:

http://www.brickshelf.com/gallery/chrisp/XPlanes/beechcraft_ starship_2000a_001.jpg

og man kan finde denne her i virkeligheden sammen med Spaceship One:

http://www.scaled.com/projects/tierone/photos/062104/captive CarrywithStarship_lr.jpg

 

Det er lidt interresant at der var kun 53 Starships lavede.  Og en var registerede i Danmark!  Desværre, denne link var alt for lange, men hvis i vil gerne se det så prøve at skrive "starship" indenfor søgmaskinen på:

www.airliners.net og se halv vejs ned på side 2 tror jeg.

 

Jeg har prøvede at lave den efter en "Town" fly som passe med et SYSTEM lufthavn.  Der er et par ting som jeg er ikke helt tilfreds med, men sådan er det altid.

 

Det var det - comments welcome.

 

Mvh

 

Chris

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Juli-2004 kl. 20:38

 

Hej Chris!

 

Wow, for en flyver! Den ser utrolig strømlinet ud!

 

Jeg kan godt lidt, at du har lavet den i minifig-skala, og jeg synes, den passer fint ind i Town

 

Når man læser lidt om flyet via nogle af linkene, så virker det som om, de er taget ud af drift før tid? Har der været mange problemer eller fejl med sikkerheden eller hvad?

 

Jeg synes, det er et rigtig fedt billede, hvor den flyver bag ved Spaceship One's "mothership"...

 

Er du interesseret i fly, siden du vælger at lave så usædvanligt et fly, eller er det bare et tilfælde, at du vælger netop dén?

René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Chris.Paton Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Juni-2004
Sted: Greenland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1321
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Juli-2004 kl. 23:40
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

 

Hej Chris!

 

Wow, for en flyver! Den ser utrolig strømlinet ud!

 

Jeg kan godt lidt, at du har lavet den i minifig-skala, og jeg synes, den passer fint ind i Town

 

Hej René

 

Tak for dine kommentar!  Jeg kun godt tænk mig at bygge "Systems" lufthavn for at se Starshipen på landingsbane, men desværre det har jeg ikke.

 

Flyet har haft en del problemer men ikke tekniske så vidt som jeg kan se/læse.  Jeg tror mest det var prisen, 5 million USD, selv hvis der var gratis "maintenance", og det var den gratis del af tilbud som fik folk til at tænk der var noget galt med flyet.  Starship er også en "composite" fly - og det er jeg ikke helt klar over hvad det betyder, men ikke lavede på den normale måde - jeg skal læse lidt mere!

 

Mig og fly?  Ja, det har jeg altid været interressede i, men internettet har givet den interesser et stor boost - det er så nemt at finde billeder osv.

 

Her er 3 links som jeg mener er interresant mht Starship og Spaceship One osv.

 

http://www.starshipdiaries.com/

http://www.bobscherer.com/Pages/Starship.htm

http://www.scaled.com/

 

Tak igen René

 

Chris

 

 

Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Juli-2004 kl. 01:15
Den er beautiful

Er der også indrettet indvendig?
Til top
Chris.Paton Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Juni-2004
Sted: Greenland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1321
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Juli-2004 kl. 21:57

Citat: Per.Langkilde Per.Langkilde skrev:

Den er beautiful

Er der også indrettet indvendig?

 

Hej Per

 

Tak!

 

Ja, jeg har et par stole indenfør og et lille bord til bærbar osv!   Men, jeg kunne ikke finde en stewardess lille nok til at kom med drikkevare.   Flere billeder er på vej, "post mod".

 

Mvh

 

Chris

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.