Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Spørg foreningens medlemmer
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Salg af uåbnet 10190  ( sjælden )
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Salg af uåbnet 10190 ( sjælden )

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Michael Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Salg af uåbnet 10190 ( sjælden )
    Sendt: 13-August-2018 kl. 17:40
Hej 

Jeg har en æske, nummer 10190  Market Street.  

Den er uåbnet , men kassen har nogle mærker i hjørner etc.  den er jo 10+ år.. men ikke grim grim.  
Prisen på bricklink / ebay  er overraskende høj   fra 13.000 - 25000,-  

Jeg overvejer kraftigt at sælge den, men vil gerne sælge den til en samlende FAN, og gerne en dansk. 

Hvor finder jeg sådan nogle.   Er det optimale at oprette den på bricklink ? 

God pris gives hvis der er en Dansk fan som er interesseret.  

Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7820
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 08:47
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater
Julemessen MAGION, Grindsted
Klodsfest 2024, Hvalsø
Til top
Michael Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 12:53
Hej Peter.
 
Ja det er denne æske, Helt magen til..   så skal du bare forestille dig at hjørnerne / kanter har lidt mærker som følge af at den har været flyttet rundt på et par gange.. 
 
Den er som sagt uåbnet , og her 10 år efter produktionen, så er den ikke umærket af tidens tand. 
 
nogen som har lyst til at byde på den ? 
Til top
Jesper.Burgdorff Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar
Suppleant i bestyrelsen

Medlem siden: 02-Marts-2012
Sted: Denmark
Region: Nordvestjylland
Status: Offline
Point: 2470
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jesper.Burgdorff Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-August-2018 kl. 16:17
Jeg tror du vil få mest for den via Facebook køb og salg af LEGO, eBay eller ligende.
Os i foreningen ved godt hvad de bliver sat tilsalg til men det er sjælden at vi vil give den pris😉
Jesper Burgdorff Madsen
Til top
Mikkel.Hammer Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 21-April-2016
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 111
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.Hammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 09:48
Hej Peter
 
Hvad er en god pris for medlem af byggepladen?
Mikkel Hammer
Til top
Michael Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 17:32
Hej Mikkel 

jeg tænker 10.000,- en glimrende pris..  det er 30% under den billigste uåbnet æske på Bicklink. 

Jeg vil gerne sælge til en LEGO fan..  frem for en som udelukkende ser det som et investerings objekt.  

Hvis de 10.000 er alt for meget for en fan. Så vil jeg overveje at oprette den på Bricklink.  
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-August-2018 kl. 18:25
Hvis man smider 10.000 kr efter en papæske, som ved åbningen af tapeforseglingen nærmest vil have en værdi af 100 kr da indholdet ikke er mere værd, kan man da godt kalde sig samlet.

MEN i mine øjne er det da i 99.99 %  sikkert at det kun er fordi man i dag har pengene og ikke ved hvad man skal med dem, i håbet om at man senere kan få mindst 10.100 kr for papæsken til en bedre pension.
Nægter at tror på at de medlemmer af Byggepladen der skovler sæt ind gør det udelukkende som samlere. Der er for at sikre fremtiden/pensionen.   


Redigeret af Jørgen.Pedersen - 16-August-2018 kl. 07:52
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Mikkel.Hammer Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 21-April-2016
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 111
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Mikkel.Hammer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 07:43
Enig - selv om man købte samtlige klodser til en pris på ca. 2 kr/stk, ville sættet aldrig blive dyre end 3500,-
Mikkel Hammer
Til top
Michael Se drop down
Gæst
Gæst
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Michael Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 13:46
@ Jørgen.
 
Vi er ikke uenige det må også gerne ses som et investerings objekt..  og jeg har bestemt IKKE noget i mod at sælge æsken til en som vil gemme den i sin samling, med en formodning om at sælge den for mere end den er købt for.. 
 
Jeg vil dog stadig foretrække at sælge min æske til en som er glad for LEGO klodsen , frem for en som er lige glad med LEGO klodsen. 
 
 
 
 
 
Til top
Carina.K.Mi.Dauerhøj Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-Januar-2018
Sted: Køge
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 1299
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carina.K.Mi.Dauerhøj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 14:27
Citat: Michael Michael skrev:

@ Jørgen.
 
Vi er ikke uenige det må også gerne ses som et investerings objekt..  og jeg har bestemt IKKE noget i mod at sælge æsken til en som vil gemme den i sin samling, med en formodning om at sælge den for mere end den er købt for.. 
 
Jeg vil dog stadig foretrække at sælge min æske til en som er glad for LEGO klodsen , frem for en som er lige glad med LEGO klodsen. 
 
 
 
 
 

Hej Michael.

Jeg kan sagtens forstå din pointe med, at det vil være fedest at sælge til en fan.

Men som du nok også kan læse mellem linierne i de foregående indlæg, så er der højst sandsynligt ikke nogen fra BP, som vil give så meget for sættet, som du vil kunne få for det på ex. BL.

Personligt ville jeg max give 1.000,- for det.
Det er da et flot sæt, ingen tvivl om det! Men synes det er andre sæt, som også er flotte i dét prisleje.
Og da jeg primært køber LEGO for at beholde det og bygge det, og ikke for investerings-projekt, så vil 10.000+ være aaaaalt for mange penge for mig.....
Carina Kyung Mi Dauerhøj
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-August-2018 kl. 14:46
Prisen er måske fin nok, taget i betragtning af en snit pris på BL, men det er også det eneste sted, vi har at pris sammenligne med. Selvom der er et udgået og for nogle eftertragtet sæt, er det prisen som afgør interessen for købet. At investere 10000 kroner i sådan et sæt og vide at hvis det bliver åbnet og bygget falder det drastisk, er ikke en positiv faktor. Samtidig er mange medlemmer af Byggepladen meget gode til bricklink og de til tider skyhøje priser, får os ikke til at bruge så mange penge på et sæt. Som du selv skriver kan du købe alle elementer til cirka 3500 kroner, dog uden vejledning og kasse. Her har du så muligheden for at købe vejledningen på bricklink og have alle klodser til måske 4000 kroner. Du skal heller ikke bekymre dig om sættet er faldet i værdi, fordi du har åbnet kassen og bygget sættet.

Jeg vil forøge mig på DBA eller Ebay.
Søren Johansen
Til top
 Besvar Besvar

Hurtigt svar
Navn:

Besked:
   NoFollow er tilføjet til alle links fra dette forum (rel="nofollow")
 Benyt Forum-koder
Sikkerhedskode:
Code Image - Please contact webmaster if you have problems seeing this image code  Refresh Gendan billede
Powered by Web Wiz CAPTCHA version 4.04 wwf
Copyright ©2005-2013 Web Wiz
Indtast koden præcist som vist i billedet.
Cookies skal være slået til i din browser.

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.