Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Odense Kommandopost
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Odense Kommandopost

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (4) Tak(4)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Odense Kommandopost
    Sendt: 15-Juli-2018 kl. 09:27
Så er det vist tid til en long overdue præsentation af Odense Kommandopost eller rettere sagt, min fortolkning af den.

Skala: ~1:60
Længde: 32 knopper
Bredde: 34 knopper
Antal klodser: 2.394
Byggeår: 2012 & 2018 (re-design udi møblering indeni og Moduverse tilpasning)

Jeg tror den var udstillet på både Klodsfesten og LEGO Fan Weekend i 2012 Confused

Desværre gik alle mine fotos tabt (og meget andet fra de sidste 25 år), da min sdd harddisk døde i år, og hele 2 x backup svigtede.

Da jeg ikke er nogle videre god fotograf og oftest må ty til retouchering, så tager det lang tid, al for lang tid, så jeg snyder en smule med en omgang rendering via Stud.io.









Redigeret af Dennis.Tomsen - 29-November-2018 kl. 16:31
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Jørgen.Pedersen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3906
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jørgen.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2018 kl. 14:31
Ser rigtig godt ud WinkClap
Jørgen Pedersen

§10 Man skal samvittighedsfuldt overholde de regler, der gælder for ens stilling, og såvel i som uden for tjenesten vise sig værdig til den agtelse og tillid, som stillingen kræver.
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2018 kl. 22:02
Super flot byggeri!! Rendering er helt ok med mig, så længe det er i farver (og elementer) der eksisterer.

Surt med dit datatab – tænk at backup ikke engang er til at regne med Cry
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Status: Offline
Point: 3221
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juli-2018 kl. 22:21
ser supergodt ud - så stilrent 👍🏻👍🏻👍🏻
Lars Fink Hansen
Til top
Jacob.Sparre Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 225
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob.Sparre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Juli-2018 kl. 11:35
Det kan altid anbefales at man regelmæssigt tjekker at man kan rekonstruere data/systemer fra backup.

Jeg ved at en større dansk supermarkedskæde laver »brandøvelse« med rekonstruktion af deres lagerstyringssystem fra sikkerhedskopier én gang om året.  Selv tager jeg stikprøver med uregelmæssige mellemrum (men typisk oftere end en gang om året) uden at lave komplette rekonstruktioner.
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Juli-2018 kl. 14:44
Mit datatab var desværre den perfekte storm 😣
En ssd hdd, som gik død pga. strømafbrydelse (og i sagens natur ikke kan genskabes selv for en formue), en backup standard hdd, som var ved at blive tjekket og derfor var ude af drift, og så en offsite korrupt standard hdd. 25+ års kontinuerlig data var en saga blot 😩
Heldigvis var min medie-server ikke affekteret, og ca. 10 GB filer kunne genskabes andre steder fra, men rigtigt meget gik tabt, f.eks. alt mit LEGO-relateret computerarbejde såsom LDD-filer, fotos, pdf’er, klistermærker, inspirationsmateriale, BrickStore-filer m.m. 😦


Redigeret af Dennis.Tomsen - 24-Juli-2018 kl. 03:45
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Jacob.Sparre Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 07-Maj-2009
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 225
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Jacob.Sparre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22-Juli-2018 kl. 17:24
Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:

Mit datatab var desværre den perfekte storm 😣

Av! :-(
Til top
Dennis.Tomsen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 5406
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Dennis.Tomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 16:33
Opdateret med mere fotorealistiske renderinger via Stud.io i stedet for Blurender Smile
Mit Flickr-galleri med langt bedre og højere opløsning end forum tillader
Til top
Niri.Bodvar.Baklid Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 19-August-2018
Sted: Telemark Norge
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 305
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niri.Bodvar.Baklid Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 16:52
Kjempe stilig!
Niri Bodvar Baklid

"I'd get it one piece at a time
And it wouldn't cost me a dime"
Johnny Cash 1976 "One piece at a time"
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-November-2018 kl. 18:38
Citat: Dennis.Tomsen Dennis.Tomsen skrev:

Mit datatab var desværre den perfekte storm 😣
En ssd hdd, som gik død pga. strømafbrydelse (og i sagens natur ikke kan genskabes selv for en formue), en backup standard hdd, som var ved at blive tjekket og derfor var ude af drift, og så en offsite korrupt standard hdd. 25+ års kontinuerlig data var en saga blot 😩
Heldigvis var min medie-server ikke affekteret, og ca. 10 GB filer kunne genskabes andre steder fra, men rigtigt meget gik tabt, f.eks. alt mit LEGO-relateret computerarbejde såsom LDD-filer, fotos, pdf’er, klistermærker, inspirationsmateriale, BrickStore-filer m.m. 😦


Og ikke at forglemme en fjernbackup i Silkeborg Wink
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.