Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Et hus mere
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et hus mere

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (3) Tak(3)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Et hus mere
    Sendt: 09-Juni-2018 kl. 17:45
Hus nummer 2 i rækken, er blevet færdigt til mit middelalder projekt. Jeg har arbejdet en del med farve sammensætninger, detaljer og teknikker. Da der nu ikke findes en 1x2 klods som mursten, har jeg brugt en masse jumpers og stablet for at. bruge grooven til fuge effekt. Taget er lavet med 1x2 curved slopes, sat forskudt, for at danne en flette effekt. Ligesom det første hus, har jeg brugt skatte kiste låg, dog i farven brown, til detaljer og variation.










Søren Johansen
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3042
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09-Juni-2018 kl. 22:05
er det skattekister du har brugt som søjler Og den bjælke på tværs af fronten ?? 
Ligesom den sidste du lavede, er det meget gennemført. 

Redigeret af Morthen.Falk.Poulsen - 09-Juni-2018 kl. 22:06
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 13:26
Rigtig flodt hus Søren. Men når du en gang skiller så kan jeg godt bruge de skjolde.Wink
Henrik Kunz
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 13:51
Citat: Morthen.Falk.Poulsen Morthen.Falk.Poulsen skrev:

er det skattekister du har brugt som søjler Og den bjælke på tværs af fronten ?? 
Ligesom den sidste du lavede, er det meget gennemført. 


Jeps det er det, men kun lågene. De kan sidde på en 1x4 plade.
Søren Johansen
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7820
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 14:34
Som jeg har skrevet til dig på LEGOBYGGERNE på Facebook, er jeg vildt betaget af farvesammensætningen og tageffekten med curved slopes. 

Jeg synes du burde lave dine gavltrekanter lavere.
De virker meget tunge/trykkende på resten af facaden.
Måske nogle vinduer i en eller anden form, samt noget mere udsmykning af selve gavltrekantsfladen, vil hjælpe en hel del...





Redigeret af Peter.Vingborg - 10-Juni-2018 kl. 14:35
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater
Julemessen MAGION, Grindsted
Klodsfest 2024, Hvalsø
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 14:44
[QUOTE=Peter.Vingborg]Som jeg har skrevet til dig på LEGOBYGGERNE på Facebook, er jeg vildt betaget af farvesammensætningen og tageffekten med curved slopes. 

Jeg synes du burde lave dine gavltrekanter lavere.
De virker meget tunge/trykkende på resten af facaden.
Måske nogle vinduer i en eller anden form, samt noget mere udsmykning af selve gavltrekantsfladen, vil hjælpe en hel del...

Udsmykning på gavlene var nok en ide. Det skal der kigges på:-)
Søren Johansen
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3053
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 17:01
Hamrende flot(te) hus(e) du har kreeret der, mange rigtig gode detaljer og løsninger. Jeg kan rigtig godt lide det!!  Synes faktisk det er mere spændende end de der grå og blå ting du laver......... Confused

Så er der bare det med kategorien, måske er det bare mig, men jeg synes det ligner fantasy mere end midelalder.? Nå skidt pyt, flot flot hus!
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5799
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-Juni-2018 kl. 20:11
Citat: Anders.Sinding Anders.Sinding skrev:

Hamrende flot(te) hus(e) du har kreeret der, mange rigtig gode detaljer og løsninger. Jeg kan rigtig godt lide det!!  Synes faktisk det er mere spændende end de der grå og blå ting du laver......... Confused

Så er der bare det med kategorien, måske er det bare mig, men jeg synes det ligner fantasy mere end midelalder.? Nå skidt pyt, flot flot hus!


TakkerSmile. Det er ret svært at kategorisere det, men umiddelbart har du ret i at det kunne være fantasy. Har valgt titlen middelalder, da det nok skal indgå i et fælles layout.
Søren Johansen
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 744
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15-Juni-2018 kl. 16:41
Aldeles nydeligt - og meget brandfarligt. Alt det træ kan futte af på et par minutter. Der er fint med detaljer, uden at det bliver overpyntet.
Jeppe Schmidt
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.