Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Middelalder hus
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Middelalder hus

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5818
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Middelalder hus
    Sendt: 12-April-2018 kl. 17:47
Efter et par måneders byggeri, er mit andet hus til et kommende middelalder projekt færdigt. Huset er bygget med meget fokus på detaljer, teknikker og brugen af klodser på lidt andre måder. Jeg er specielt glad for de høje træ gavle på hver side af taget. Her har jeg brugt arches, dem med tyk væg ved tuben, da de kan holde 5 runde plader fast. For at buerne nogenlunde skal følge tagets hældning, har jeg rykket dem skråt. i forhold til at bygge lodret. Når det så er rykket skråt er det svært nok at sætte dem fast på noget. Men ved nogle forsøg, fandt jeg ud af, at placere 1x2 technic klodser forskellige højder og undervejs sætte en 1x1 med knop på siden på gavl stykket og sætte gavlene ind i technic klodserne. Jeg har brugt tønder mange steder for at skabe en træsnitte effekt til detaljer og også låg fra skattekister.















Her et link til min flickr, hvor der er nye billeder efter ombygningen: https://www.flickr.com/photos/101871406@N06/albums/72157695640979105


Redigeret af Søren-Johansen - 14-April-2018 kl. 17:59
Søren Johansen
Til top
Jakob.Hestbæk Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2010
Sted: Danmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 2693
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jakob.Hestbæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 18:18
Super flot.
Det er da vist et meget højt tag. Med alt det guld og krummelurer, så synes jeg det ser lidt asiatisk ud. Smile
Til top
Poul-Erik.Borre Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 16-Juli-2015
Sted: Aarhus
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 622
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Poul-Erik.Borre Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 18:19
Det ligner noget jeg aldrig har set før, samtidig med at det virker bekendt ;)

Rigtig sjov/god ide at konstruere gavlen med klodser på skrå. 
Poul-Erik Borre
Til top
Ulf.Andersen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 16-Juli-2015
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 640
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulf.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 19:25
Sikke mange sjove byggeteknikker, du har haft gang i. Jeg synes især, det er interessant at nærstudere dine gavle.

Ulf Andersen
Til top
Palle.Haulrich Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Maj-2013
Sted: Vestsjælland
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 6233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Palle.Haulrich Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 21:30
Jeg er imponeret! Men det er jeg som regel, af dine byggerier...

Ny stil, samme kvalitet!
Det tog mig lidt tid, at gennemskue taget, der er virkelig fedt. (Har fundet elementet)

Klodsfest ‘18 - Kalundborg
LEGO World - FanZonen ‘20 og ‘22
LEGO Festival of Play - Fangalleriet ‘24
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7824
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-April-2018 kl. 22:31
Fantastisk Søren!

Vildt god afstemning mellem farver og former på facaderne.

Jeg synes dog som Jakob Hestbæk, at taget er lige en kende for stejlt/højt.

Det er også lidt synd, at der er luft mellem tagfladerne og den brune rygningsbjælke.


Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater
Julemessen MAGION, Grindsted
Klodsfest 2024, Hvalsø
Til top
Henrik.Kunz Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 10-Februar-2013
Region: Vestsjælland
Status: Offline
Point: 5393
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Henrik.Kunz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-April-2018 kl. 07:47
Kanon godt lavet. Herligt med den alsidighed i byggerie og en rigtigt godt tag.Thumbs Up
Henrik Kunz
Til top
MortenHjortshøj Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 1206
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MortenHjortshøj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-April-2018 kl. 12:31
Flot, det er jo nærmest et palads 
Morten Hjortshøj Rasmussen
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3069
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-April-2018 kl. 15:37
Jeg synes faktisk også det er flot, jeg kan bare ikke se bort fra at der løber vand ind når det regner, der er noget med arkitekturen der ikke stemmer........ Nå skidt pyt for det er jo faktisk et flot hus!
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5818
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-April-2018 kl. 15:42
Taget vil blive lavet en tand lavere med en lidt anden hældning. Den vandrette tagsøjle vil jeg forsøge at få tættere på tagspidsen.
Søren Johansen
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 744
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 18:09
Det er i hvert fald kreativt og godt fundet på. Der er mange nye og alternative teknikker. Jeg er dog ikke overbevist om den ekstremt høje rejsning på taget. Hvilken klods har du brug til teglsten?
Jeppe Schmidt
Til top
Morthen.Falk.Poulsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-November-2011
Sted: Legoland
Region: Nordsjælland
Status: Offline
Point: 3073
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morthen.Falk.Poulsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 18:51
Citat: Jeppe.Schmidt Jeppe.Schmidt skrev:

Det er i hvert fald kreativt og godt fundet på. Der er mange nye og alternative teknikker. Jeg er dog ikke overbevist om den ekstremt høje rejsning på taget. Hvilken klods har du brug til teglsten?

Han bruger de der Exo knight skjolde i sort, normalt har de alt muligt tryk på, men de her er blanke,
Hvis du tager en klods og sætter den op på en anden klods så har du en MOC

Jeg er ik negativ jeg siger bare tingene som jeg ser dem
mocpages
Pirat Kongen
Til top
Søren-Johansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 18-Marts-2012
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 5818
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Søren-Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-April-2018 kl. 19:47
Citat: Jeppe.Schmidt Jeppe.Schmidt skrev:

Det er i hvert fald kreativt og godt fundet på. Der er mange nye og alternative teknikker. Jeg er dog ikke overbevist om den ekstremt høje rejsning på taget. Hvilken klods har du brug til teglsten?


Under det sidste billede har jeg vedhæftet et link til min flickr. Har er der nye billeder af taget efter rekonstruktion. Det er blevet lavet og ikke så stejlt.
Søren Johansen
Til top
Jeppe.Schmidt Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2011
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 744
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Schmidt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-April-2018 kl. 20:26
Citat: Søren-Johansen Søren-Johansen skrev:

Citat: Jeppe.Schmidt Jeppe.Schmidt skrev:

Det er i hvert fald kreativt og godt fundet på. Der er mange nye og alternative teknikker. Jeg er dog ikke overbevist om den ekstremt høje rejsning på taget. Hvilken klods har du brug til teglsten?


Under det sidste billede har jeg vedhæftet et link til min flickr. Har er der nye billeder af taget efter rekonstruktion. Det er blevet lavet og ikke så stejlt.
Se det var straks bedre. Det ser lidt mere realistisk ud. Smile
Jeppe Schmidt
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.