Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Alfabet-tavle
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alfabet-tavle

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 2 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3913
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (6) Tak(6)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Alfabet-tavle
    Sendt: 23-Marts-2018 kl. 19:21
Når jeg har set en af de Alfabet-plakater, der typisk hænger i børnehaveklasser mm, har jeg ofte tænkt, at det kunne være sjovt at bygge noget tilsvarende i LEGO. I løbet af sommeren kom jeg endelig i gang, og jeg udstillede den for første gang på LEGO World 2018. Og jeg tænker, at det er på tide, at jeg da også får den vist her:








Det er ikke en model med så mange svære byggeteknikker og jeg var lidt i tvivl om, hvordan den ville blive modtaget af publikum på LEGO World, hvor der er så mange fantastiske modeller. Men mange gav sig god tid til at kigge på den, og alfabetsangen blev sunget utallige gange.

197

Jeg tænkte at modellen ikke henvender sig så meget til udlændinge, da den tager udgangspunkt i danske ord. (Først prøvede jeg kun at bruge ting, som startede med samme bogstav både på dansk og engelsk, men måtte opgive, fordi der var for få ting for nogle af bogstaverne). Men på LEGO World kom flere udlændinge og spurgte til, hvordan man udtaler bogstaverne Æ, Ø og Å. Og den er da også blevet blogget på brothers bricks, med en kommentar om at det må være sværere at lære dansk, fordi vi har 3 ekstra bogstaver.


 



Redigeret af Anne.Mette.V - 23-Marts-2018 kl. 19:24
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Anders.Sinding Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 07-April-2015
Sted: Ishøj
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 3069
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Sinding Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Marts-2018 kl. 08:15
Super fin plakat!  Thumbs Up

(Skulle wc'et ikke stå ved T......  Confused) he he
Besøg min Instagram & Flickr her:
https://www.instagram.com/sinding.dk/
https://www.flickr.com/photos/133195951@N07/
Anders Sinding
Til top
Ulf.Andersen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 16-Juli-2015
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 640
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulf.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2018 kl. 22:27
Fantastisk kreation! Den kan man bruge lang tid på at studere, for der knytter sig jo mindst én historie til hver lille kasse. Den gad jeg godt se i virkeligheden! Smile
Ulf Andersen
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Marts-2018 kl. 09:17
Flot! Den er iblandt de byggerier som jeg husker bedst fra LEGO World – interessant i sin lodrette tilstand – anderledes appellerende, ligesom ham svenskerens farvestrålende dukkehus med de mange … licensreferencer (også et flot byggeri).

Jeg synes dit byg er et godt eksempel på, at kvaliteten af en MOC absolut ikke kun bæres af mængden af avancerede teknikker, men f.eks. af farver og de mange historier, som er indbygget Smile

Det er også herligt, at din MOC får slået et slag for dansk kultur, det danske sprog – en fin sideeffekt af at LEGO er fra lille Danmark Thumbs Up

Alt i alt endnu et pletskud fra den Vestergårdske MOC-fabrik Clap
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.092 sekunder.