Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - KF18: Moduverse Tog Station og Gods Terminal
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

KF18: Moduverse Tog Station og Gods Terminal

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frederik.Rabøl Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-Marts-2017
Sted: Odense NV
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Frederik.Rabøl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: KF18: Moduverse Tog Station og Gods Terminal
    Sendt: 16-Januar-2018 kl. 09:25
Hej Alle!

Siden Skærbæk har jeg arbejdet på et layout derhjemme i Moduverse.

Det meste af layoutet er stadig under konstruktion, hvilket disse to bygninger selvfølgelig også stadig er.

Dog ville jeg gerne have lidt feedback på hvordan det ser ud indtil videre. Wink

Tog Station

Min Tog Station er primært opbygget af kloder fra Ghost Buster Firehouse Headquarters som jeg fik 80% af klodserne i en brickbox til Skærbæk.
Bygningen er designet med design indspark fra Isaya Matsushita (Bricks to Go på Instagram), og sammen har vi fået en meget lignende tog station op og kører.

Stationen er udstyret med DSB's røde billet automater, samt Rejsekort standere, og optanknings automat til Rejsekort(helt nede i enden).

Min Fleksible Tog Perron er blevet implementeret på station.
Den kan trækkes ud og ind afhængigt af togets bredde.
Dette gør at tog fra 6 - 16 kloder i bredden vil kunne komme og sætte passagerer af, uden at de skal hoppe eller falde ned på skinnerne. ClapLOL
På eksemplet nedenunder har jeg sat et af enderne fra nedestående sæt. Dette tog er 6 klodser bredt, og derfor skal platformen "helt ind" til kanten af skinnen.

Dette eksempel er en MOC gods vogn der kan transporterer containere. Det er 8 klodser i bredden + 2 plates.
Hvis dette var en passager vogn kunne man blot trække perronen lidt "længere tilbage" fra det forrige billede og derved ville perronen passe til.

Fragt Terminalen er godt på vej. Jeg når måske ikke at få tiles til det område inden KF18 jeg mangler i LBG men nu får vi se.

Terminalen er lavet så der kan komme gaffel trucks, samt kraner og hente gods, samt løfte containere direkte over på en lastbil. 🚛

Hvad synes i? Big smile


Redigeret af Frederik.Rabøl - 16-Januar-2018 kl. 12:10
Instagram, Facebook, YouTube — @BrickyPlace
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 16:33
Kan godt lide din stilrene containerkran. Banengården  kan jeg ikke helt greje om der for smal/kort i forhold til tårnet eller måske det høje tag. Men brydningen med murstensklodes virker.
Lars Kristensen
Til top
Frederik.Rabøl Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-Marts-2017
Sted: Odense NV
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frederik.Rabøl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 17:30
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Kan godt lide din stilrene containerkran. Banengården  kan jeg ikke helt greje om der for smal/kort i forhold til tårnet eller måske det høje tag. Men brydningen med murstensklodes virker.

Container kranen er blot fra dette sæt, bare i udviddet udgave. Overvejer lidt at lave en flottere en når jeg har idéen til det.

Du har helt ret! Heldigvis kan jeg tage 1. etagen helt af og blot sætte taget direkte på bunden så er den ikke for høj EmbarrassedTongueLOL


Redigeret af Frederik.Rabøl - 16-Januar-2018 kl. 17:41
Instagram, Facebook, YouTube — @BrickyPlace
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16-Januar-2018 kl. 20:33
ok, det var derfor kranen lignede noget jeg havde set før - men det ændre ikke på jeg synes den er stil ren.

Lars Kristensen
Til top
Nikolai.O.M.Nissen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 07-Juni-2017
Sted: Herning
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 403
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nikolai.O.M.Nissen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 15:31
Elsker bygningens struktur og at den minder meget om Kbh H

Er også vild med at se dit eksperiment med fleksible togperroner i aktion. Det ser hammer godt ud :D 
Nikolai Nissen
Min flickr profil

Til top
Frederik.Rabøl Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 21-Marts-2017
Sted: Odense NV
Region: Fyn
Status: Offline
Point: 1028
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Frederik.Rabøl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17-Januar-2018 kl. 15:38
Citat: Nikolai.O.M.Nissen Nikolai.O.M.Nissen skrev:

Elsker bygningens struktur og at den minder meget om Kbh H

Er også vild med at se dit eksperiment med fleksible togperroner i aktion. Det ser hammer godt ud :D 
Takker, jeg kan nok ikkke komme udenom at den har nogle lignende træk fra KBH H, nu har jeg også kørt der forbi i 4 år snart så Tongue

Yep næste step er at få nogle motorer på så man kan skifte det "on the fly" når forskellige toge kommer forbi. 
Instagram, Facebook, YouTube — @BrickyPlace
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.