Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - .Space Battleship
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

.Space Battleship

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Morten.Jensen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 307
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: .Space Battleship
    Sendt: 11-Oktober-2006 kl. 18:39

Jeg arbejder i øjeblikket på et Slagskib til .Space. Her er hvad jeg har indtil videre.

 

EDIT: Jeg har slettet min Brickshelf folder med det oprindelige skib. Se i nedenforstående post. Der er skibet.

Jeg er ganske vist nået lidt længere, men ville lige høre hvad I synes om den.

 

Det leder mig til en anden tanke. Er der basis for at vi (på byggepladen) laver en lille Tema leg som de gør på Lugnet?

 

Man vælger sin helt egen Fraktion (rum-nation) og laver MOCs og evt. en lille historie til.

 

Jeg forstiller mig at man kunne sige at de store kan laves i micro-scale

 

Battleship - 50 knopper lang

Hvy. Cruiser - 40 knopper lang

Cruiser - 30 knopper lang

Destroyer - 20 knopper lang

Mindre - 5-10 knopper lang

 

Krav for at deltage:

 

1) Man skal lave en lille vignette 8x8 med den typiske uniform for ens egen fraktion.

 

2) Man skal lave et jagerfly i minifig scale

 

3) Man skal lave min. et køretøj/mecha i minifig scale

 

4) Der skal være overensstemmelse i farvevalg mellem de forskellige figurer.

 

Hvad siger i? Er det noget i gider? Er kravene tumbede (man kan jo gå sammen et par stykker, så hvis man ikke gider micro-scale kan man lave en vignette eller andet).

 

Hvis det blivver et hit kan vi jo evt. tage skibene med til et arangement og få et lille slag (jeg kan hurtigt piske lidt regler sammen).

Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 06:55

Micro skala er jo en taknemmelig størrelsesforhold, så tanken til taler, selvom jeg da nok lige synes at 50 knopper er langtBig smile

Største hurdel er vel digitalalderen endnu ikke har ramt hjemmet med noget som kan tage billeder.

For når vi er over oktober bør der være tid til at eksperimenter med de små klodser igen.

Men om jeg har nok til at være andet end en rumpirat i multi farvet rumskib, det vil et kik ned i kassen desværre nok afsløre..........

 

Ellers skal du have ros, både for modelen og lysten til at sætte ovenstående projekt igang.

Lars Kristensen
Til top
Morten.Jensen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 307
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 07:42

Mange tak for de rosende ord.

 

Jeg har snydt lidt og startet legen. Her er hvad jeg fandt på (ja, ja. Jeg kommer nok aldrig over den Exo-Fase).

 

Undskyld det er på engelsk (copy paste)

 

They said it couldn't be done. They said it shouldn't be done.

All the more reason to do it. 

 

TASK-FORCE TAKESHI

 

After defeating the robots, the Exo-Force had no cause to celebrate. Human civilization has suffered dearly from the robot attacks and much of the planet was laid waste.

 

Examening the robot base, the Exo-Force stumbled on a terrible secret. A gigantic underground base revealed an emty launch platform.

 

Secretly Meca-One had spurred away several clones, machines and material on a space-going vessel.

 

Horrified the remnents of human civilization worked together to build space-crafts of their own. If Meca-One was left alone in space for too long, he would most likely return in strength, to have his revenge.

 

The pilots of the Exo-Force had done remarkebly well during years of battle. It was decided that they should be cloned, as the need for good figthers were great, and human civilization was sorely pressed.

 

Takeshi was the first to be cloned. Fueled by hatred towards the robots, his clones were eager to commit to battle, and the first Task Force was sent into space.

 

In addition to various Mecha, Task-Force Takeshi includes several other vessels and vehicles.

 

Here are a few of them:

 

Exo-Fighter (also known as Dragon's Breath)

 

Exo-Scorpion (exploration and assault-vehicle)

 

Sentai Fortress (Main battleship of Task Force Takeshi - so named in honour of the Base that kept the robots at bay for so long)

 

Here you see a Tenchi Class Destroyer next to the Sentai fortress.

 

Takeshi

 

PS: Er der nogen som kan gætte de oprindelige modeller til Exo-Fighter og Exo-Scorpion?

Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 09:06

Se nu må jeg jo gøre en bekendelse, jeg synes faktisk Exo-force er rimelig sejt, mens deres univers er mere besværligt at håndtere.

Der imod synes jeg er er mere "sjæl" i disse modeller end LEGO's egne, men det skyldes sikkert det ligner noget kendt rum/space agtig noget.

Det første billede er jo næsten en tro kopi af:

http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?S=6890-1

Den næste en noget omformuleret:

http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?S=1704-1

Mens rumskibet giver mig asociationer henad et "by-sæt"på grund af den røde farve:

http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?S=7046-1

 

 

Lars Kristensen
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 09:07
Ps. der skulle naturligvis stå håret er sejt!
Lars Kristensen
Til top
Morten.Jensen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 307
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 09:23

Det var tæt på med de to første modeller, men desværre ikke helt.

 

De er classic space (lige før der kom gule rummænd)

 

Ja, jeg synes også at "stå og tæve på hinanden på en bro" har sine begrænsninger.

 

Hvis man får space-dimensionen med kan alt ske. Jeg elsker dog stadig de dejlige Mechas.

 

Forresten: Sentai Fortress er faktisk lige nøjagtig 50 knopper lang.

Til top
Ole.Bager Se drop down
Flise
Flise


Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 21
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.Bager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 09:36
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Det første billede er jo næsten en tro kopi af:

http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?S=6890-1

Den næste en noget omformuleret:

http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?S=1704-1

 

Lars kom vist til at lave et par slåfejl. ;)

 

For han mente naturligvis:

Exo-Cruiser

og

Exo-Scorpion

 

:) Ole
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 09:51

Næ, Ole.

 

Jeg synes nu din "Exo-cruser" ligner min 6890 rimelig godt.

At du så har fundet en bedre Exo-scorpion skyldes at jeg ind mellem også må passe mit arbejde.............og derfor ikke fik kigget space under bricklink helt igennem, men tog den først den bedste.

Lars Kristensen
Til top
Morten.Jensen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 307
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 10:07

Ole har faktisk ret.

 

Det er de originale modeller.

 

Hvilket også betyder at jeg ikke har styr på hvornår de gule rummænd udkom.

Til top
Ole.Bager Se drop down
Flise
Flise


Medlem siden: 28-Marts-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 21
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.Bager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 10:32
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

At du så har fundet en bedre Exo-scorpion skyldes at jeg ind mellem også må passe mit arbejde.............og derfor ikke fik kigget space under bricklink helt igennem, men tog den først den bedste.

Det gjorde jeg skam heller ikke, selvom det var fristende at tage en tur gennem barndommens rumklodser.

Til top
Mikkel.Oldrup Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1915
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.Oldrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 12:49

Det er selvfølgelig 918 Space Transport og  6880 Surface Explorer.

Jeg havde begge som barn, så det tog ikke mange sekunder.

Mikkel Oldrup

Bricklink butik: BrickManiac
http://www.bricklink.com/store.asp?p=Oldrup
Hvor jeg sælger ud af min samling og løbende sætter prisen ned. PM mig hvis du vil have mail når der er nyt.
Til top
Morten.Jensen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 307
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Oktober-2006 kl. 15:32

Nemlig ja.

 

De er blot blevet Exo-ficerede.

 

Er der virkelig ingen der har lyst?

Til top
Niels.Bugge Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 31-Oktober-2005
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 570
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels.Bugge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 14:03

uhm, det er altså temmelig mange forskellige krav du sætter op der...

 

Personligt har jeg absolut ingen erfaring indenfor hverken mecha eller microscale... en fighter og en vig burde jeg vel kunne klare, hvis jeg havde tid 

Og så tager en fraktion normalt rigtig lang tid at udvikle... så en frist på et års tid ville måske være passende

 

Har du overvejet at starte konkurrencen i CSF-regi?

Niels Bugge



Forskellen på mænd og drenge er størrelsen på deres legosamling
Til top
Morten.Jensen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 307
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 16:50

Jeg gætter her:

 

Classic Space F......

 

Hvad er det?

 

Ok, kravene er måske lidt hissige. Man kan da lave hvad man har lyst til.

 

Jeg tror nu også at jeg laver min fraktion om.

 

Exo-Force er tilsyneladende ikke særlig populær hos .space

 

Det er egentlig sjovt at en hobby der ønsker forståelse ser nedsættende på andre indenfor samme hobby pga. temaet.

 

Fy, føj, skamme..

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 18:01

 

Morten, vi har jo faktisk her i Byggepladen lavet vores egen fraktion... Space Vikings... Prøv at søge her i forummet på det, eller på rum-vikinger...

 

Vi havde også en konkurrence i rum-vikinger på vores anden Klodsfest - men dengang var vi ikke så mange, som vi er nu, så deltager-antallet var lidt sølle, selvom indslagene var rigtig gode!!

René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Morten.Jensen Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 25-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 307
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Oktober-2006 kl. 18:22

Det må jeg se nærmere på. Lyder spændende.

 

Mener at kunne huske et gigantisk brunt skib på et tidspunkt.

 

Fy, føj, skamme er selvfølgelig ikke møntet på nogen her på byggepladen.

 

Magen til samling flinke mennesker skal man lede længe efter.

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.