Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - "Det sidste hus på vejen" V2
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

"Det sidste hus på vejen" V2

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
 Rangering: Emne rangering: 1 Stemmer, Gennemsnit 5.00  Emne Søg Emne Søg  Emne funktioner Emne funktioner
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1684
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: "Det sidste hus på vejen" V2
    Sendt: 04-Januar-2014 kl. 19:31

Nogle kan sikkert genkende overskriften der dog har fået tilføjet et V2. Dette er nemlig version 2 af en model jeg byggede i sensommeren.

Historien dengang var at huset var under restaurering da krisen ramte og ejeren gik konkurs og de nye ejer valgte at rive ned frem for at fortsætte renoveringen mv mv. Hele historien og billederne fra V1 kan ses her:

http://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=16011&title=det-sidste-hus-p-vejen

 

Nedbrydningsmaskinen har gennemgået nogle mindre justeringer da hængslerne i basis på maskinen ikke kunne holde armen når den var udstrakt i en vinkel under ca 75 grader. Der er kommet et par stempler på ved basis og i min kommende V3 vil der også være et stempel ved knækket på armen (regner jeg med :-)). Lidt nye riste er ligeledes kommet på.

 

Huset har fået en hel ansigtsløftning og alle mure har været pillet ned og sat op igen. Soklen har også været skilt ad og samlet igen da hele historien er ændret. Nu er det et hus der er mere eller mindre forfalden hvorfor det skal rives ned. Derfor har jeg forsøgt at give facaden et forfaldent look og håber jeg har ramt det på en udmærket måde. Jeg var lidt i tvivl om graden af hvor mange synlige mursten og huller i væggene der skulle være. Måske er der for lidt, måske er det for meget??

Jeg har også ændret lidt på farvesammensætningen hvor jeg i V1 kun ville bruge klodser fra en æske af hver af Pet shop, Town Hall, Fire brigade og Grand Emporium, hvorfor der måtte være en fordeling af farverne. Her i V2 fjernede jeg de NDR klodser fra facaden og kastede jeg mig over endnu en æske med Town Hall. De NDR-klodser har jeg til gengæld brugt i badeværelset som også har fået et flisegulv. Køkkenet har fået et linoleumgulv som jeg husker det fra barndommen. De sandblå klodser er brugt som indvendige vægge som var det den farve de havde valgt til stue, køkken og soveværelse.

Nu står huset jo og er forfaldent og nedbrydningsmaskinen er lige i nuet ved at smadre facadevæggen og vinduespartiet til køkkenet på anden salen.

Arbejderne har fjernet alle vinduer så der ikke kommer glasskår alle vegne. Og den noget firkantede løsning på hjørnet jeg havde i V1 er ændret til altan i stil med 2. sal, I V1 var løsning lidt trist rent byggeteknisk men gjort for at man kunne se det udemærkede indgangsparti til den gamle slagter på hjørnet. Den er lidt mere skjult nu - dog ikke meget, men førstesalen er blevet pænere. Havde overvejet at lade en af altanerne være ved at falde ned men undlod dette. Måske kommer det med i V3 i løbet af foråret. Har allerede nu en ide om at man skal kunne se lidt at tagetagen (3. sal) med et par kviste i den modsatte ende af hvor nedbrydningskuglen PT smadre huset.

Jeg har taget lidt forskellige foto, dels herhjemme i mit byggerum, på mit arbejde, hvor jeg viste et par kollegaer modellen og så inde i Lego-shoppen. Lysindfaldet har været forskelligt og enkelte af billederne er der kommet blitz på. Jeg er ikke fotograf så billederne er ikke de bedste. Dels taget med tlf og dels med mit gamle kamera.

Jeg har for første gang lagt foto op på Brickshelf og håber link hertil virker og billederne bliver synlige (det var de ikke da jeg satte linket ind):

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=538299

 

Enkelte foto kan ses herefter.

 

 
 

 

 
 
 
 
 
 
Og så syntes jeg at det er lidt trist at der ikke er lidt lys øverst i udstillingsrummet da det giver et lidt dunkelt syn på øverste etage når der ikke bruges blitz:
 
 
Legohilsner til jer alle
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7233
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-Januar-2014 kl. 21:17
Fedt som du er gået grundigt til værks med forfaldenheden Clap

Er lyset i stykker i udstillingsrummet?
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Lasse.Vestergård Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2010
Sted: Danmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3383
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lasse.Vestergård Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 06:31
Super flot MOC. Thumbs Up

At bygge faldefærdige huse, som samtidig ser godt ud, er en meget svær disciplin. Men det er lykkedes virkeligt godt for dig. Clap
Lasse Vestergård

"At bygge er at hygge"

Mine MOCs kan ses her
Til top
Anne.Mette.V Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 20-September-2007
Sted: Denmark
Region: Midtsjælland
Status: Offline
Point: 3913
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anne.Mette.V Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 06:32
Det er blevet super godtThumbs Up 
Glæder mig til at se det i LEGO Store.
Anne Mette Vestergård

Mine modeller på flickr
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1684
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 06:54
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Er lyset i stykker i udstillingsrummet?



Der er kun lysstofrør i siderne lige bag fronten. I nogle af de andre udstillingsrum er der også et lysstofrør i toppen. Det giver en markant bedre belysning af det der står i udstillingen. Men vi bestemmer jo desværre ikke selv hvor vi skal være :-).
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Erik.D.Petersen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Oktober-2011
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1136
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Erik.D.Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 07:43
Det ser rigtigt godt ud. M.h.t. lyset, synes jeg egentlig, at den aktuelle lyssætning er med til at understrege stemningen af forfald og ødelæggelse. Da jeg så det første billede fra montren, savnede egentlig lidt som baggrund. Men efterfølgende synes jeg at det understreger pointen om 'Det sidste hus på vejen' meget godt. Thumbs Up
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1684
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 07:58
Er der en nogle der kan fortælle hvorledes jeg får min mappe på Brickself til at være aktiv så i andre kan se billederne der?
Har lige forsøgt at trykke på linket og så får jeg af vide at mappen ikke er offentlig endnu. Hvad skal jeg gøre??
Legohilsner
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7830
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 08:15
Citat: Torben.Rønnebæk Torben.Rønnebæk skrev:

Er der en nogle der kan fortælle hvorledes jeg får min mappe på Brickself til at være aktiv så i andre kan se billederne der?
Har lige forsøgt at trykke på linket og så får jeg af vide at mappen ikke er offentlig endnu. Hvad skal jeg gøre??
Et billede på Brickshelf skal godkendes af en administrator før den kan blive offentligt tilgængeligt. Eller det vil sige, at din mappe med billeder bliver lukket ned, når du putter nye billeder i den. Mappen vil så være lukket ind til billederne bliver godkendt.

MEN:

Du kan gå ind og deeplinke hvert enkelt billede.
Det gør du ved at stå inde i den mappe, hvor billedet er, trykke på det så det kommer frem med en Brickshelf baggrund. Herefter trykker du på billedet en gang til så er det kun selve billedet du ser. Linket til dette billede sætter du så ind i en besked...

PS: Er du ikke i nærheden af din telefon? Jeg prøvede at ringe og fik telefonsvaren...


Redigeret af Peter.Vingborg - 05-Januar-2014 kl. 08:17
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1684
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 08:26
sidder ved siden af tlf. men ser lige at den er gået død :-). Men tak for svaret Peter.
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 09:53
Wauv - sikke en forbedring.
Det ser vildt fedt ud med de slidte mure - alle de små huller og ujævnheder, og rigtig god brug af "murstensklodser" og den der "palisade" brick - eller hvad den nu hedder!

Jeg er især vild med dette billede: 

Især fordi det ser en lille smule rystet ud, så man virkelig får fornemmelsen af action, og det drøn det giver hvor kuglen rammer ind i muren. Fedt

Er du ikke næsten nødt til at komme nede i storen jævnligt, for at smuglytte på de kommentarer der måtte komme fra publikum? Embarrassed
Peter Lind
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1684
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 17:33
Citat: Peter.Lind Peter.Lind skrev:

Er du ikke næsten nødt til at komme nede i storen jævnligt, for at smuglytte på de kommentarer der måtte komme fra publikum? Embarrassed
 
Jo, det er fristende. Jeg blev der jo også lidt efter og fik da også nogle positive kommentar med på vejen.
 
Allerede imens jeg stillede op var der et par drenge der førsøgte at overbevise faderen om at de også skulle have en sådan model. Faderen forsøgte at forklare at det ikke kunne købes for det var noget manden (og pegede så på mig) havde bygget. Jeg forklarede hvilke æsker jeg havde slagtet og da de havde et par af dem, så lovede han børnene at de da kunne forsøge at bygge noget lignende.
 
Jeg tror, at folk generelt er meget positive over det vi får sat der ind. Det er anderledes end de normale æsker og giver derfor lidt aha-oplevelse for kunderne. Jeg vil umidelbart tro at nogle af de andre mindre byggerier der står derinde bag fx de små runde vinduer også får nogle positive bemærkninger med på vejen. Men selvfølgelig, de personer der kommer der jævntlig, de har jo set den faste udstilling og kigger måske en ekstra gang på vores udstilling.
Og så er det jo altid det med hvilke øjne der ser. Er man meget optaget af huse, så giver det jo større respond hvis det er et hus frem for et køretøj og omvendt. Såvel når det er noget folk ikke har set før så er der jo også lidt større tiltrækning.
 
Hvis der er noget 'bevægelse' noget 'liv' i opsætningen så vil det meget sandsynligt også skabe en større glød i dem der kigger.
 
Men jo, det er jo altid godt at få respond på det man bygger, både for at blive bekræftet (ja det tør jeg godt sige), men absolut også og nok langt vigtigere, for at få mulighed for at udvilke sig. 
Tilbagemeldinger er meget vigtig for at man kan udvikle sig. Det være sig både den positive og den mindre positive tilbagemelding (der findes ikke negativ tilbagemeldinger for tilbagemeldinger kan altid bruges positivt). Det gælder i alle situationer og det er med til at drive os fremad.
 
Legohilsner
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Torben.Rønnebæk Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 27-Februar-2013
Region: Sydsjælland
Status: Offline
Point: 1684
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben.Rønnebæk Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Januar-2014 kl. 17:37
Og har i øvrigt selv set når jeg kigger på billederne, at min fasade er alt for lige i toppen. Den skal se ud som toppen af bagsiden der er mere ujævn. Det bliver rettet i V3-udgaven. (selvkritik er også godt) :-)

Redigeret af Torben.Rønnebæk - 05-Januar-2014 kl. 17:37
Torben Rønnebæk
Team KF16
Til top
Nicolai.Kej.Zinck Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-November-2013
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1852
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolai.Kej.Zinck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 07:14
Rigtig flot bygning!

Men hvor kommer de der høreværn fra? Synes aldrig jeg har set dem før...
- Medhjælper på BYGGEBLADET (blad@byggepladen.dk)
Til top
Rasmus.Ansbjerg Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 09-Februar-2011
Sted: Danmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 2571
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Rasmus.Ansbjerg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 08:19
Citat: Nicolai.Kej.Zinck Nicolai.Kej.Zinck skrev:

Rigtig flot bygning!

Men hvor kommer de der høreværn fra? Synes aldrig jeg har set dem før...
 
Jeg har lige samlet et fragtfly fra cityserien til knægten her i julen, og der var de i hvert fald med...
Til top
Peter.Lind Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-November-2012
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 4516
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Lind Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 08:48
Citat: Nicolai.Kej.Zinck Nicolai.Kej.Zinck skrev:

Rigtig flot bygning!

Men hvor kommer de der høreværn fra? Synes aldrig jeg har set dem før...



De er, som Rasmus skriver, med i alle fragtsæt fra 2013, og en del af de nyere kystvagt og politi-sæt.

Og så passer de også "perfekt" som høretelefoner på Friends-figurer:



Redigeret af Peter.Lind - 06-Januar-2014 kl. 08:49
Peter Lind
Til top
Nicolai.Kej.Zinck Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 25-November-2013
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1852
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolai.Kej.Zinck Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 11:31
Super - så ved jeg, hvad jeg skal ud og have fat i :)
- Medhjælper på BYGGEBLADET (blad@byggepladen.dk)
Til top
Anders.Dimitri Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Marts-2013
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Dimitri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07-Januar-2014 kl. 18:52
flot bygning
kan virkelig godt lide muren er ved at falde sammen da den bliver ramt af nedrivningskuglen LOL
godt klaretThumbs Up
Anders Dimitri Massigeh
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.