Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - IC3 tog
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

IC3 tog

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Gert.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 05-Februar-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1843
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gert.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: IC3 tog
    Sendt: 01-August-2005 kl. 23:37
Ak ja, så blev jeg endelig færdig. Tak til Anders G, for spor og togmotor, nu kunne jeg endelig få den prøvekørt.

Jeg næsten er lige kommet hjem fra 3-4 uger med live rollespil, så jeg har alt for meget oppakning til at stå rundt omkring, så jeg måtte lige låne sengen for at have et sted at prøvekøre.


Der står toget så- nok så fint.


Min strømtilkobling med 9v batterier og krokodillenæb. Jeg fandt ud af det kun er den ene skinne i sidesporet der er strømførende, så jeg måtte sætte både en venstre og en højre på.

Læg mærke til at jeg har parallelkoblet 2 nye batterier, ellers kan de ikke levere strøm nok til at trække min halvtunge kreation rundt på sporet.

Her er nogle forskellige små snapshots, som er taget under meget dårlige lysforhold:

Vogn 1'
Midtervogn
Vogn 2
Alle kan få brug for kaffe
Jakkesættene snakker i Business / DSB 1'
Mogens Minifig får øje på fotografen

Det der var mest spændende var om boogierne kunne komme rundt, og det kunne de faktisk godt med min oprindelige idé med 2/4 afstand. 2 knopper midt på vognen, 4 knopper på hjørnet af vognen. Og så plankede jeg lige ideen med at sætte en dørbuffer op for at korte lidt på udseendet.

Her er en lille (600kb) divx avi video, der viser den køre rundt i kurven: videoklip
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7659
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-August-2005 kl. 23:51

 

Sikken en fin og vellignende MOC, Gert!!

 

Vognene er måske lige 2-4 klodser for korte, men det kan sagtens genkendes...

 

Når toget står så fint på sengen, sover du så på gulvet, så modellen kan få en ordentlig udstillingsplads??

 

Men æææhhh.... Måske et dumt spørgsmål... Men hvorfor forbinder du den ikke bare til en almindelig stik-kontakt??? Har du glemt at betale NESA-regningen???

 

René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Gert.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 05-Februar-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1843
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gert.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-August-2005 kl. 03:20
Jeg tror nu ikke LEGO motoren er så glad for 230V - og det er jeg heller ikke selv. Måske du hentyder til en trafo? Sådan en har jeg ikke.
Til top
H.Andersen Se drop down
Gæst
Gæst


Medlem siden: 03-Marts-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 135
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-August-2005 kl. 10:27

Trafoer kan iøvrigt købes hos BrickManiac for 10$ stykket (før rabat).

 

mvh

Til top
Chris.Paton Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Juni-2004
Sted: Greenland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1321
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-August-2005 kl. 17:01

Hej Gert

 

Din IC3 ser rigtig godt ude!    Jeg mangler bare billeder fra siden af.

Til top
Gert.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 05-Februar-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1843
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gert.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 01:17
BrickShelf mappe

Indtil mappen bliver godkendt så er her et par links:

side
front

I mappen er også et nyt videoklip - læg mærke til den store forskel i hastigheden på det lige stykke og på kurven... Jeg er overrasket.
Til top
Gert.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 05-Februar-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1843
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gert.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-August-2005 kl. 21:49
Hmmm.... Hvor længe er BrSh om at godkende mappen?

Flere deeplinks:
side 1
side 2
kobling yderside
kobling inderside
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-August-2005 kl. 00:12

Drop videoklip på BrSh.

Jeg prøvede det på et tidspkt.

Mappen blev ALDRIG godkendt

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.