Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - C64 Little Computer People
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

C64 Little Computer People

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (2) Tak(2)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: C64 Little Computer People
    Sendt: 23-Maj-2011 kl. 19:20
Så har jeg fået færdiggjort et af mine projekter, som jeg længe havde nedprioriteret i forhold til et par andre byggerier. Dette projekt havde jeg i sin tid også meldt til LW2011. Projektet kalder jeg Little Computer People. og det er navnet på et computerspil fra 1986, først udgivet på Commodore 64 og efterfølgende på flere andre platforme. Spillet udmærkede sig ved at være en slags forløber for Sims-genren - her var der blot et enkelt skærmbillede af et hus i tre etager. Jeg ville egentlig kun have bygget selve indholdet, men så kom der alligevel et fjernsyn omkring. En dag tager jeg måske nogle bedre billeder, så lad os kalde det en teaser Smile



Følgende er et billede af det rigtige spil. Nogle ting lader sig ikke bygge i de oprindelige farver, så der har jeg (også) taget mig et par friheder Shocked LOL



Og så lige et enkelt nærbillede af computerrummet:



Se evt. mere info om spillet her.

Se flere billeder af dette projekt i albummet på min Flickr-profil.


Redigeret af Ulrik.Hansen - 25-Marts-2021 kl. 12:03
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
S.Skjødt-Ladefoged Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Kasserer og LUGBULK General

Medlem siden: 07-Marts-2011
Sted: DK
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 14529
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S.Skjødt-Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 01:09
Det ser da bare super godt ud Thumbs Up
og fjernsynet fuldender at det er en kopi at det gamle videospil Clap
Søren Skjødt-Ladefoged.

Kasserer & LUGBULK General
Til top
Gert.Hansen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 05-Februar-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1843
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gert.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 02:45
Jeg kender ikke spillet med det er flot bygget. Men har du ikke 'glemt' mono højttaleren og 8-kanals vælgeren i højre side af TV'et?
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 04:04
Citat: Gert.Hansen Gert.Hansen skrev:

Men har du ikke 'glemt' mono højttaleren og 8-kanals vælgeren i højre side af TV'et?


For ikke at skulle gå op i skala, har denne type fjernsyn højtaler på venstre side og volumen/kanalskift på højre

Redigeret af Ulrik.Hansen - 24-Maj-2011 kl. 04:06
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 10-December-2009
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2555
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 04:21
Sådan, Ulrik - det' godt gået
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..





Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 13:00
Det er kanon-fedt, Ulrik! Thumbs Up

Men har du ikke postet et eller andet omkring det herinde tidligere? Jeg synes, at jeg har kommenteret på et eller andet omkring "Little Computer People" før...
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Martin.Nygaard Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 10-December-2009
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2555
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Nygaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 13:22
Jo, det var vistnok i forbindelse med noget 1:1 optrin til LW2011
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..





Til top
Allan.B.Wheadon Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 17-Februar-2010
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 101
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Allan.B.Wheadon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 15:30
det der..! det er nostalgi.....awesome!!  Så mangler vi blot 'den lille hund'..så manden kan blive gladere og måske danse lidt.LOL
Allan Bolt Wheadon

Legoholic
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Maj-2011 kl. 16:26
Citat: Allan.B.Wheadon Allan.B.Wheadon skrev:

Så mangler vi blot 'den lille hund'..så manden kan blive gladere og måske danse lidt.LOL


gisp du rammer en af kompromiserne... hunden findes ikke helt så lavbenet som i vikeligheden, eller gør den?


Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Maj-2011 kl. 03:25
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Men har du ikke postet et eller andet omkring det herinde tidligere? Jeg synes, at jeg har kommenteret på et eller andet omkring "Little Computer People" før...


Jo, som Martin nævner, i forbindelse med LW2011 http://byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=9508&KW=little+computer+people&PID=93038&title=lw-2011-stilleben#93038
Den gang viste jeg kun mit LDD-dokument frem selvom ABS-versionen var næsten færdig

Og tak for roserne!
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Morten.Øberg Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 20-November-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 904
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Morten.Øberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Maj-2011 kl. 03:34
Hej Ulrik. 
 
Super fed MOC. Clap Kan tydeligt huske spillet til min Amiga 500.  Kunne dog ikke finde ud af det Dead
 
Glæder mig til at se det rigtigt til næste store event...
 
Prikken over i'et er fjernsynet Big smile Super gennemført
 
Hilsen Morten
Morten Øberg
Til top
Steen.Villumsen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 07-August-2006
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1266
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steen.Villumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Maj-2011 kl. 06:27
klasse Ulrik, tak for en tur ned af Nostalgi Stræde - og lækkert byggeri! :-)
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 00:54
Jeg har lidt en tradition efterhånden med kun at genposte noget om mine gamle byggerier.

I sidste uge så jeg retro-computer-kanalen 'Retro Recipes' poste en video om Artificial Intelligence i 1985. Videoen omhandlede et velkendt C64 computerspil og kanalen valgte at bringe et velkendt lego-byggeri af computerspillet LOL

Du kan se hele videoen nedenfor eller hoppe hen til det specifikke sted i videoen her.


Jeg er også på facebook med indehaveren og måtte selvfølgelig takke ham for the mention Smile
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-Marts-2021 kl. 17:39

Fedt, Ulrik... Jeg husker tydeligt Little Computer People... Jeg var vildt fascineret af det dengang... 😎👍🏻
René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Sanjeet.Sodhi Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 25-Marts-2020
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 162
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sanjeet.Sodhi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 10:58
Super flot byggeri, der mangler kun Commodore64 Wink
Sanjeet // Legodut

LEGO Ideas // Facebook
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24-Marts-2021 kl. 22:27
Citat: Sanjeet.Sodhi Sanjeet.Sodhi skrev:

Super flot byggeri, der mangler kun Commodore64 Wink
Ja Smile Sådan en har Christian Simpson (youtuberen) sågar designet. Billedet nedenfor stammer fra denne artikel.


Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Sanjeet.Sodhi Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 25-Marts-2020
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 162
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sanjeet.Sodhi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 07:29
Lige præcis!

Sanjeet // Legodut

LEGO Ideas // Facebook
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 09:10
Citat: Sanjeet.Sodhi Sanjeet.Sodhi skrev:

Lige præcis!

Man kunne også tilføje datasette (eller floppydrev) og joystick. LEGOs eget sæt med Mario (71374) kører idéen om et samlet setup helt i mål.

Mit fokus dengang var dog på selve spillet. Jeg ville oprindeligt bare finde et gammelt fjernsyn, fjerne glas og elektronik, og så putte byggeriet ind i kassen, men min bror overbeviste mig om at det hele skulle være bygget, så det blev det. Det betød så også at jeg kunne lave ventilationsriller ovenpå kassen, hvor lyset fra en lampe kunne sætte lys i byggeriet.
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Sanjeet.Sodhi Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 25-Marts-2020
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 162
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Sanjeet.Sodhi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25-Marts-2021 kl. 11:29
Helt bestemt, men uanset hvad får du Thumbs Up herfra!!
Sanjeet // Legodut

LEGO Ideas // Facebook
Til top
Knud.A.Albrechtsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 02-November-2012
Sted: Danmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 2608
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.A.Albrechtsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Marts-2021 kl. 08:45
Super flot og ren nostalgi Thumbs Up
Knud Ahrnell Albrechtsen

http://www.snakebyte.dk/lego
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.