Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - En minikompressor
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

En minikompressor

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Ole.Mose Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 17-Maj-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 138
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.Mose Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: En minikompressor
    Sendt: 02-Juni-2005 kl. 15:35
Når man arbejder med Pneumatics, kræves der trykluft. Derfor har Lego også skabt pumper, så man kan danne tryk. Som udgangspunkt er pumperne håndbetjente. De findes i 2 størrelser Stor og Lille.

Pokker skulle da stå i at opbygge al den kondition og få endnu flere problemer med at holde idealvægten oppe på det minimale niveau, ved at kaste sig over fysiske aktiviteter som at pumpe luft.
Når man nu en gang kan lave en motordrevet kompressor, så er det da det eneste rigtige.

Jeg har lavet en god, simpel og nem kompressor, som kan bygges på 1 minut, når behovet opstår. Den er efterhånden helt uundværlig, når jeg arbejder med Pneumatics. Jeg har vedlagt et par billeder, så du kan se opbygningen (Det er jo næsten en vignet )



Opbygning af kompressorer, kan blive en passion for nogen.
Når man bygger kompressorer, står man med valget melle at bygge en kompressor, som hurtigt kan opbygge tryk, eller en mere langsomt virkende  type, som til gengæld kan skabe et meget højt tryk.

Her følger et par eksempler på andre typer kompressorer, jeg har fundet på nettet.

Tiny Lego Compressor
Han har bygget en smuk, men unødigt kompleks kompressor og har i det hele taget en sund interesse for emnet.

Hvad med denne kraftige maskine med ikke mindre end 8 samarbejdende pumper:

Til top
Lars.Jørgensen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 1228
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Juni-2005 kl. 16:21

Ikke at forglemme Jennifer Clark's fjernbetjening med integreret kompressor - hun forstår at udnytte pladsen skal det siges!

 

Jeg er VILD med hendes modeller - gid jeg havde tiden/tålmodigheden til at lave sådan noget!

 

http://www.genuinemodels.com/   (JCB  JS220)

 

 

 

 

Lars Gjerløw Jørgensen

| e-mail: remove dots | dotlars.gjerlow.jorgensen@gmail.com| oz2lgj |
Til top
Ole.Mose Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 17-Maj-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 138
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.Mose Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Juni-2005 kl. 16:33
Ja, den kvinde har flere klodser end mange mænd, jeg kender. 

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7659
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Juni-2005 kl. 16:52

 

Nu er du jo lidt "rusten" i de forskellige officielle Lego-modeller, Ole...

 

Men der er jo den ultimative Technic-klassiker - nemlig 8868 Airtech Claw Rig, som har en kompressor indbygget, som minder ikke så lidt om din egen...

http://guide.lugnet.com/set/8868

 

Genialt sæt!!

René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Ole.Mose Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 17-Maj-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 138
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ole.Mose Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Juni-2005 kl. 17:20
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Nu er du jo lidt "rusten" i de forskellige officielle Lego-modeller, Ole...


Nå - er det nu noget jeg har påstået? I givet fald er der jo nok noget om snakken.

Jeg kender ikke 8868 - men jeg vil gerne lære det at kende.

Hvis den kompressor du omtaler, er den, der er vist på forsiden , så kan den slet ikke måle sig med min.

8868erens bruger tilsyneladende drivrem, hvilket vil få den til at stoppe, når trykket bliver for højt. Endelig, har den heller ikke en plan bund, så den kan placeres overalt.

Min holdning er derfor:
Ska' der skabes tryk, så vandet det fosser
Så følg med , når Ole bruger motor og  klodser


Inden jeg nu går helt i selvsving - så vil jeg lige nævne, at der altså er venteliste på at købe dødsstjernen - men den er på vej.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.