![]() |
Genveje: Hjemmesiden Om foreningen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download |
Kontingent
Husk at betale kontingent for 2024. Tryk her for at se om du har betalt: Har Jeg betalt? Oplysningerne opdateres regelmæssigt. Oprettet af: Jakob.Bindslet
|
THE TEMPLE |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
Svend.Erik.Saksun ![]() Dæk ![]() Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10151 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 26-Januar-2010 kl. 17:49 |
I år 1922 blev der målt 57,8 ˚C i Al-Azizyan i den libyiske ørken. Det er den højeste målte naturlige lufttemperatur på jorden nogensinde. 20 år senere blev området hærget af en voldsom sandstorm af orkanstyrke, og et fantastisk velbevaret tempel blev afdækket. Det fremstod fuldstændig intakt som da det var færdigbygget 4.000 år tidligere under den nubiske konge Ptolegomæus. I et brev fra egypteren Kazim bliver Henry Walton "Indiana" Jones, Jr. gjort opmærksom på templet og går straks i gang med at planlægge sin rejse til det krigshærgede Nordafrika. Da semesteret på Marshall College er færdigt, forlader Indiana Jones omgående Connecticut ledsaget af sin hustru Marion Ravenwood, sønnen Henry Jones III (aka Mutt Williams) og faderen, Henry Jones Sr. Men de er ikke de første, der kommer til Libyen… Tyske soldater og russiske vagter har i flere Indy film måttet erkende, at Indiana Jones altid trækker det længste strå til sidst. De har derfor indgået et partnerskab og, som man kan se på billedet, er de godt i gang med at plyndre templet under kommando af oberst Dovchenko og oberst doktor Irina Spalko. De er dog ikke alene! Farerne lurer fra alle sider! 3 Grail Guardians er klar til at snuppe byttet… Cairo Swordsmen er også klar på sidelinien Og oppe på templet arbejder Cairo Thugs ihærdigt på at komme ned og blande sig. Marion og dr. Elsa Schneider – er blevet bedste veninder, og holder udkig imens.
Her har vi så det imponerende tempel med alle aktørerne…
Men, men, det er ikke det hele. Templet fylder kun godt en tredjedel af dioramaet. Til højre for templet – inde i klippen – er der et helt andet liv og en helt anden dagsorden. Her regerer underverdenen. Skeletfolket er træt af at agere spøgelser i Indiana Jones film og har i stedet indrettet en handlebane for turister med hjælp fra nogle af de andre statister. Det er betydeligt mere indbringende.
Vi ser aktørerne i gang efter en aktiv dag med at rydde op efter turisterne og gøre klar til næste dag. Der hersker travlhed overalt. Krystallerne skal pudses, så de skinner igen næste dag. Vildfarne edderkopper skal indfanges og sættes på plads. Tabte lemmer skal indsamles og bringes tilbage til deres rette ejermænd. Der er dog også tid til lidt løjer, og til at indøve nye tricks til næste sæson, og så skal den benhårde kassemester også lige have styr på dagens indtægter. De to Cemetary Warriors har ansvaret for at genoplade og pudse the Crystal Skull efter dagens brug.
Selvfølgelig skal det også kontrolleres, om alle besøgende er kommet ud, og den populære slangebrønd bliver altid grundig tjekket. Men derfor behøver det jo ikke at være kedeligt… Ikke alle skeletter er umiddelbart synlige… Man finder også nogle i hjørnerne. Mola Ram er tildelt en nøglerolle. Han har til opgave at holde slanger, edderkopper, myrer og flagermus i form. Her ses han gå aftentur med myrerne. At han så ikke er helt tilfreds med sit job er en helt anden sag…
The Temple er stillet op i Hotel Legolands reception hele 2010. Kommer du til Billund, så kig ind. Tag en lommelygte med og kravl ned på gulvet og find ud af hvor mange skeletter, der er i grotten. Der er en konkurrence med flotte præmier for Byggepladens medlemmer. Det kan du læse nærmere om i foreningens forum (under ”ambassadør”). Sluttelig et billede af hele scenariet:
Byggeår: 2009 Byggetid: 100 timer Forbrug: 10.000 elementer Bygmester:
Størrelse: Dybde 24 cm. Bredde 97 cm. Højde 45 cm.
|
|
![]() |
|
Ina.Nilsson ![]() Liftarm ![]() Medlem siden: 28-Januar-2006 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2757 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Har nydt synet af dit fantastiske byggeri et par gange ude på hotellet... Det er ganske ualmindeligt flot håndværk... Uendeligt mange små detaljer og meget, meget flot udførsel og farve-sammensætning... Jeg vil helt bestemt sætte mig på gulvet og kigge igen en dag i nær fremtid...
|
|
Ina Hjorth Nilsson
|
|
![]() |
|
Kenneth.Jensen ![]() Klods ![]() ![]() Medlem siden: 20-Januar-2010 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 202 |
Holdaop.. jeg har ikke ord for det - det er fantastisk med alle de små gennemtænkte detajler
Mvh Kenneth Jensen - som går i LEGO-bygnings træningslejr ;) |
|
![]() |
|
Svend.Erik.Saksun ![]() Dæk ![]() Medlem siden: 07-Oktober-2005 Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 10151 |
Tak, Ina
Konkurrencen kan man finde her http://www.byggepladen.dk/forum/forum_posts.asp?TID=8388& ; ; ;PN=1 og Jan Beyer har sagt ja til at sponsorere hovedpræmien (så der bliver virkelig noget at se frem til
Edit:
|
|
![]() |
|
René.Hoffmann ![]() Dæk ![]() ![]() Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7618 |
Svend Erik - jeg vil ikke tøve med at sige, at det er din bedste MOC til dato! ![]() |
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Bo.Jensen ![]() Panel ![]() Medlem siden: 21-Oktober-2005 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1261 |
Byggeriet er blevet modtaget med stor begejstring,og bliver set af mange.Børene ligger på maven og ser dit byggeri,bliver spændene når legoland opner og der rigtig kommer mange børn
![]() |
|
![]() |
|
Anders.Nielsen ![]() Plade ![]() Medlem siden: 20-August-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 52 |
Fantastisk MOC! Den er superflot lavet og sikke detaljer!
|
|
![]() |
|
Jesper.Thuesen ![]() Dæk ![]() Medlem siden: 29-Maj-2006 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 5515 |
Super flot og mange fine teknikker.
Glæder mig til at nærstudere den i uge 7, når familien Thuesen invaderer Lalandia, Billund.
Vi har aftalt at vi skal over og se den (med stavlygter og notes-blok). |
|
Jesper Konrad Thuesen
Forum-Moderator "People don't stop playing because they are getting old, they get old because they stop playing!" Oliver Wendell Holmes (1809 - 1894) |
|
![]() |
|
Esben.K ![]() Panel ![]() Medlem siden: 09-Februar-2006 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 1755 |
Det er bestemt et meget imponerende byggeri! Du har en hel unik stil når det kommer til udsmykning og alternativ brug af klodser... og her er alt gået op i en højere enhed.
Esben |
|
![]() |
|
Martin.Nygaard ![]() Liftarm ![]() ![]() Medlem siden: 10-December-2009 Sted: Denmark Region: Trekantsområdet Status: Offline Point: 2555 |
Wow, det er genialt sammensat det der!
![]() Alt den SNOT og den måde du har bygget vægene på. Det hele, det er virkelig flot ! ![]() ![]() Jeg tilslutter mig René - det er det flotteste jeg har set fra dig til dato ! ![]() |
|
Martin "Technic" Nygaard Schacht ..
|
|
![]() |
|
Tommy.Jensen ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 06-Maj-2006 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1106 |
Totalt gennemført. Man taber jo helt vejret... Det er fantastisk |
|
![]() |
|
Peter.Petersen ![]() Klods ![]() ![]() Medlem siden: 26-Februar-2009 Sted: Denmark Region: Østjylland Status: Offline Point: 209 |
Intet mindre end overvældende. RESPEKT |
|
Peter Mikael Petersen
Når der hygges, skal der bygges |
|
![]() |
|
H.Bidstrup ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: Vestjylland Status: Offline Point: 1273 |
Svend Erik - hvad skal man sige - DET ER IK' SÅ RING ENDA Skal ned på hotellet næste lørdag - glæder mig til at se det. Hvor har jeg nu lagt lommelygten henne |
|
Henning Bidstrup
Vindmøller - skal de ikke lave strøm ell. ?????? - jeg tror jeg har et problem |
|
![]() |
|
Rasmus.Damgaard ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 31-Marts-2009 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1635 |
Bonk........ Det var lyden af vores kæber der faldt på gulvet.
Den er intet mindre end fantastisk Svend Erik, absolut en af dine bedste byggerier til dato. Som Esben har sagt, mestrer du kunsten i at finde alternative metoder til at bruge mindre brugelige klodser på.
Vi glæder os rigtig meget til, at se den i receptionen af Hotel LEGOLAND.
|
|
![]() |
|
Tak drenge, man får helt røde kinder Men det gør også at ydmygheden øges til næste gang - men samtidig er de rosende ord med til at man forsøger at sætte overliggeren lidt højere
Og Jakob og Rasmus - husk nu konkurrencen - præmierne skal deles ud! |
|
![]() |
|
C.Schioldann ![]() Klods ![]() ![]() Medlem siden: 25-Februar-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 184 |
RESPEKT!
|
|
Claus Schioldann von Eyben
|
|
![]() |
|
Jakob.Pedersen ![]() Klods ![]() Medlem siden: 12-Januar-2010 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 140 |
Respekt det hele er flot. Men når det kommer til stykket khar du altså brugt et kopi maskingevær. Men det er nu stadig noget af det flotteste siden Gud hved hvårnår. |
|
![]() |
|
Den havde jeg godt nok ikke lige set...
Gad vide om det er en driller fra det samme barnebarn, som har gemt "Sniffer den 1'ste" (som jeg aldrig fandt og derfor måtte lave en ny).
Nåh, men godt at det ikke skal deltage i Klodsfesten
Godt set, Jakob |
|
![]() |
|
Stefan.Sandbeck ![]() Panel ![]() ![]() Medlem siden: 30-Oktober-2008 Sted: Denmark Region: Vestsjælland Status: Offline Point: 1276 |
Så har man set det med. Vores alle sammen`s Ambassadør samler også på Brickarms og kan ikke selv kende forskel
![]() |
|
Stefan Sandbeck
Den ABS afhængige Autolakere(citat fra Kundby) TC8 |
|
![]() |
|
Nej, jeg samler ikke på Brickarms dele, men købte nogle våben og soldater engang hvor tanken var at lave noget WW2 scenarie. Det er så - formentlig ved børnebørnenes mellemkomst - blevet blandet med det originale LEGO uden at jeg har lagt mærke til det... |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |