Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Mørkegrøn racerbil - hjælp ønskes
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mørkegrøn racerbil - hjælp ønskes

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
C.Rasmussen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 1624
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mørkegrøn racerbil - hjælp ønskes
    Sendt: 12-Januar-2005 kl. 21:28
Så har jeg begået endnu en racerbil, denne gang i mørkegrøn. Men jeg har det problem at jeg ikke kan vælge mellem 3 forskellige varianter:

Version 1 - med reservehjul placeret på skrå


Version 2 - med reservehjul placeret lige


Version 3 - med håndbremse


Flere billeder kan ses i denne BrickShelf folder efter moderation.
Hvad synes I?

Christian
At skabe er at leve...

Christian Lindblad Rasmussen
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Januar-2005 kl. 21:43
Skisme svært at se i den størrelse

Hvorfor laver du (I) aldrig "deep links" sådan her
http://www.brickshelf.com/gallery/panjob/army/compare1.jpg i stedet for
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=919195
Så virker det med det samme
Til top
C.Rasmussen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 1624
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Januar-2005 kl. 21:54
Så er den fikset, tak for rådet!

Christian
At skabe er at leve...

Christian Lindblad Rasmussen
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Januar-2005 kl. 22:33
Først og fremmest. Godt gået Christian. Den er bare flot.
Og så med de nye mørkegørnne slopes

Men jeg synes at det er svært at vælge (som du selv)

Kan man ikke få dem alle tre vist i denne vinkel
Til top
C.Rasmussen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 1624
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Januar-2005 kl. 22:41
Tak, jo dem knipser jeg imorgen formiddag, Christian
At skabe er at leve...

Christian Lindblad Rasmussen
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 5294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Januar-2005 kl. 00:02

Hmm..

 

Ud fra de tilgængelige billeder, så hælder jeg nok til håndbremse-løsningen.

 

Det er ikke fordi de andre ikke er pæne eller realistiske at se på, det er mere det med at Lego's hjul reelt set er alt for brede i forhold til de rigtige hjul på en førkrigs-racer. Reservehjulet kommer til at virke for dominerende.

 

Af de to løsninger med reservehjulet foretrækker jeg dog version 1 med det skråtstillede reservehjul.

 

Men uanset hvad... Det er en fed lille racer!

Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
C.Rasmussen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 1624
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Januar-2005 kl. 12:21
Sådan:







Christian
At skabe er at leve...

Christian Lindblad Rasmussen
Til top
H.Andersen Se drop down
Gæst
Gæst


Medlem siden: 03-Marts-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 135
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Januar-2005 kl. 13:41
Fantastiskt flot racerbil! Jeg hælder også til den med håndbremsen.
Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 6097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Januar-2005 kl. 13:42

Jeg er mest til Håndbremseløsningen. Virker mere "rigtig".

 

p.s. Flot bil

 

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Januar-2005 kl. 16:39
Løsning: Lav én af hver, måske i forskellige farver, og lad den ene være en Alfa Romeo, en anden en Bugatti (blå, naturligvis), en tredie en Ferrari (rød, naturligvis), etc.
Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 6097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Januar-2005 kl. 17:25
Du skal da vist lige opdateres. Christian har lavet masser af racerbiler i mange farver efterhånden
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Januar-2005 kl. 19:36
Jeg synes at reservehjulet kommer til at dominere for meget
Så jeg ville vælge håndbremsen
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Januar-2005 kl. 22:01

Citat: C.Straaberg C.Straaberg skrev:

Du skal da vist lige opdateres. Christian har lavet masser af racerbiler i mange farver efterhånden

 

Man kan da aldrig få for mange...  .

Hvad med en rød Ferrari 125F1, 166F2, 166SC, 275F1, 340F1, 375F1, 500F2, 375INDY, 553F1 el. 553F2, 625F1, 801F1, 555F1, 246F1, 412MI, DINO156F1, 256F1, måske ?.

Her skulle stilen vist matche så nogenlunde.

 

Citat: Per.Langkilde Per.Langkilde skrev:

Jeg synes at reservehjulet kommer til at dominere for meget  

 

Jep, aerodynamikken skal jo også tages med i betragtning  .

Til top
C.Rasmussen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 1624
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Januar-2005 kl. 22:38
Først og fremmest tak for de mange råd, der temmeligt entydigt peger i retning af håndbremsen. Den med reservehjulet placeret lige er stort set identisk, så den vil jeg lave som en alternativ model.

Jeg ville gerne have en racer hvor reservehjulet fulgte bilens linier, men da det lykkedes synes jeg det så mærkeligt ud at reservehjulet var skråt/skævt i forhold til de andre hjul. Det skyldes nok flere ting, først og fremmest som flere er inde på at hjulene er for brede og dermed dominerende. Men måske også den korte hjulafstand. Jeg tror jeg vil prøve ideen på en anden bil ud for en 2x4 kileformet (wedge) klods i stedet for som her 2x3.

Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Løsning: Lav én af hver, måske i forskellige farver, og lad den ene være en Alfa Romeo, en anden en Bugatti (blå, naturligvis), en tredie en Ferrari (rød, naturligvis), etc.

Jeg har allerede lavet en rød, dog ikke Ferrari, da de først er kommet til senere. Jeg er næsten færdig med en ny blå Bugatti.

Citat: C.Straaberg C.Straaberg skrev:

Christian har lavet masser af racerbiler i mange farver efterhånden

Ja, det er et længerevarende projekt! Tak for linket.

Christian
At skabe er at leve...

Christian Lindblad Rasmussen
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 5294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Januar-2005 kl. 11:07

Citat: C.Rasmussen C.Rasmussen skrev:

Jeg ville gerne have en racer hvor reservehjulet fulgte bilens linier, men da det lykkedes synes jeg det så mærkeligt ud at reservehjulet var skråt/skævt i forhold til de andre hjul. Det skyldes nok flere ting, først og fremmest som flere er inde på at hjulene er for brede og dermed dominerende. Men måske også den korte hjulafstand. Jeg tror jeg vil prøve ideen på en anden bil ud for en 2x4 kileformet (wedge) klods i stedet for som her 2x3.

 

Jeg synes det gav en god virkning med reservehjulet så tæt som muligt på karossen. I fordums tid, da dækkene ikke var så hårdføre som idag, var det jo ikke unormalt at man i væddeløb medbragte ikke bare et reservehjul, men derimod måske 3-4 ekstra dæk og slanger + mekaniker. Og derfor kan man på gamle billeder og illustrationer af og til se racerbiler med en hel stak dæk fastgjort både bagpå og på siden af bilen med læderremme. Derfor synes jeg umiddelbart bedst om løsningen med skråtstillet reservehjul, da det "lige reservehjul" virkede sådan lidt fritsvævende.

 

Jeg har et eller andet sted en bog med dels bilens historie beskrevet på måske 20-30 sider og så ellers et par hundrede sider med en gennemgang af alverdens bilmærker og meget flotte håndtegnede farveillustrationer af bilmodeller fra alle mulige for længst glemte bilmærker. Det var en bog jeg engang fandt på et loppemarked og den er vist fra 70'erne, så det er kun biler ældre end dette der er med. Men bogen er en sand guldgrube af inspiration til bygning af biler som dine. Og der er udover illustrationer af enkelte bilmærker også nogle illustrationer af scener fra racerløb fra før verden gik af lave.. Le Mans, Mille Miglia, Rally Monte Carlo og den slags klassiske landevejsløb.

 

Jeg skal prøve at se om jeg kan finde bogen og evt. medbringe den på Klodsfesten.... Den er prima-guf!

Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
C.Rasmussen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 1624
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14-Januar-2005 kl. 11:13
Citat: Martin.Bruun Martin.Bruun skrev:


Citat: C.Rasmussen C.Rasmussen skrev:

Jeg ville gerne have en racer hvor reservehjulet fulgte bilens linier, men da det lykkedes synes jeg det så mærkeligt ud at reservehjulet var skråt/skævt i forhold til de andre hjul.

Jeg synes det gav en god virkning med reservehjulet så tæt som muligt på karossen.


Jeg skal prøve at se om jeg kan finde bogen og evt. medbringe den på Klodsfesten.... Den er prima-guf!



Det ville være rigtigt dejligt, tak!

Jeg har tænkt over at det skrå reservehjul skal være på en bil med skærme, så er forskellen til de andre hjul ikke så tydelig.

Christian
At skabe er at leve...

Christian Lindblad Rasmussen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.125 sekunder.