Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Julehygge
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Julehygge

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Julehygge
    Sendt: 01-December-2004 kl. 21:33
Jeg er ved at lave en lille juletogbane

Brickshelf kan man følge udviklingen. (Som er noget langsommelig )

Er I andre også i gang?
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-December-2004 kl. 21:43

Det ser hyggeligt ud, Per.

 

Påtænker du også at lave et hus med en stor skorsten, hvor ham her:

http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?M=santafig3

kan komme ned igennem ?.

 

Et passende understel til en god gedigen julemandsrensdyrskane, til parkering på taget, kunne måske være:

http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=30248

Det kræver jo lidt af en kane, med tanke på alle de mange tons gaver, han skal uddele til Brickville's artige børn.

Til rensdyr er man vel nødsaget til at bruge almindelige klodser ?.

Til top
Lars.Sørensen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 27-August-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 168
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Sørensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-December-2004 kl. 20:54
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Påtænker du også at lave et hus med en stor skorsten, hvor ham her:

http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?M=santafig3

kan komme ned igennem ?.

 

totalt grineren

Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-December-2004 kl. 22:04
Jamen selvfølgelig skal der være en skorsten og et tag at lande kanen på

Apropos: Så har jeg lige fundet en lille juletræskæde i IKEA. 15 lysdioder koblet på en batteriboks med afbryder. For kun kr. 15,- Så nu skal der lys i byen De fås i øvrigt i klar, hvid, blå og rød
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-December-2004 kl. 00:06
Så er dreamteam på plads

I øvrigt fanget med et Lego kamera
Til top
Chris.Paton Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Juni-2004
Sted: Greenland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1321
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-December-2004 kl. 00:32

Citat: Per.Langkilde Per.Langkilde skrev:

Jamen selvfølgelig skal der være en skorsten og et tag at lande kanen på

Apropos: Så har jeg lige fundet en lille juletræskæde i IKEA. 15 lysdioder koblet på en batteriboks med afbryder. For kun kr. 15,- Så nu skal der lys i byen De fås i øvrigt i klar, hvid, blå og rød

 

Glæde mig at se kanen!  Og jeg tror jeg er nødt til at køre forbi IKEA for at få fat i nogle er de der lysdioder!  Tak for tipp.

 

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-December-2004 kl. 00:56

Citat: Per.Langkilde Per.Langkilde skrev:

Så er dreamteam på plads

I øvrigt fanget med et Lego kamera

 

Det ligner et ideelt juleteam.

Der er dog kun én, der er i arbejdstøj (overalls). Er det ham alene der skal lave alle julegaverne ?.

Det forekommer mig desuden at der er to langskæggede herrer. Den ene er måske Gammelnok fra The Julekalender (eller Gammelnoq - han er vel grønlænder, når det kommer til stykket...  ) ? .

Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-December-2004 kl. 18:50
Der kan godt være forskel på gamle nisser og så julemanden ikk'

Det er jo 'kun' hjælperne i marken!
Julemanden er jo nødt til at medbringe egen mekaniker (Hvis kanen skulle bryde sammen) og nogen til at holde og fodre rensdyrene mens han ekspedere pakker
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04-December-2004 kl. 21:22
Mit digitalkamera vil ikke som jeg vil men her får i julemandens kane.

Uden rensdyr. Dem tygger jeg stadig på (Altså ikke klodserne )

Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2004 kl. 02:06
Så er der rensdyr på

Til top
Knud.Thomsen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Formand

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 5513
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2004 kl. 11:42

De ser da rigtig godt ud, Per!

 

Knud Richard Thomsen
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2004 kl. 12:30

Julehyggen breder sig... .

Hehe, der er vist ingen tvivl om hvem af rensdyrene, der er Rudolf  .

 

Kunne en dims som denne her:

http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=x127b

bruges til at overføre de mange rensdyrkræfter (ikke hestekræfter) til kanen ?.

Den fås i flere længder (Kan ses her: http://www.bricklink.com/catalogList.asp?catType=P&catSt ring=231)

 

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2004 kl. 19:36

 

Ja, jeg spottede også Rudolf med det samme! Sjov idé!

 

Som seletøj kan du jo også bruge dem her:

http://www.peeron.com/inv/parts/x169

René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2004 kl. 21:53
Jeg har luret lidt på seletøj.

Jeg tror jeg prøver både med snor og gungan-seler. Så får vi se hvad der vinder
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-December-2004 kl. 23:53

Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Det ligner et ideelt juleteam.

Der er dog kun én, der er i arbejdstøj (overalls). Er det ham alene der skal lave alle julegaverne ?.

 

Her er måske lidt inspiration at hente, Per:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=1018069

 

Her er flere nisser (eller hvad det nu er) igang med arbejdet med at fremstille julegaver.

Det ser endda ud til at maskineriet på julegavefabrikken er computerstyret.

Automaten yderst til højre er enten en stempelautomat eller en colaautomat ?.

De moderne tider må sandelig siges at være kommet til Nisseland  .

Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10-December-2004 kl. 08:20
Lidt sjov med en julemand og en skorsten

0 sekunder
5 sekunder
10 sekunder
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-December-2004 kl. 01:57

Hehe... du har åbenbart været heldig at fange den rødklædte gaveudbringer med et meget hurtigt kamera, Per.

Eller også havde han en meget sløv dag, den gode Julemand.

Jeg fandt denne (vistnok klassiske) beskrivelse af Julemandens arbejdsdag (eller rettere arbejdsnat  ) på 31 timer:

 

Julemanden er i form:
Julemanden har, p.g.a. jordens forskellige tidszoner og rotation, ca. 31 timer til at klare sit arbejde i, idet vi antager, at han rejser fra øst mod vest, hvilket ville være logisk at gøre. Det svarer altså til, at han besøger 967,7 husstande pr. sekund. Det vil altså sige, at for hver kristne husholdning med et artigt barn, har julemanden ca. 1/1000 sekund til at parkere slæden, springe ud og hoppe ned gennem skorstenen, fylde sokkerne, der hænger på kaminen, anbringe de resterende gaver under træet, spise det slik der er lagt frem til ham, kravle op igen gennem skorstenen, hoppe op i slæden og fortsætte til det næste hus.

 

... måske derfor at staklen trænger til rundt regnet 364 dages ferie bagefter  .

Og med 967,7 stykker juleslik pr. sekund i sammenlagt 31 timer er der vel ikke noget at sige til at han ikke har problemer med at fylde nissedragten ud.

En sådan mave kaldes også en bulbstævn (ligesom på skibe)  . Måske er den med til at forbedre aerodynamikken ?. Den kane må jo vistnok have fart på. (Mon ikke man bør lade være med at stå i vejen for den... ).

Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-December-2004 kl. 13:16
Citér har julemanden ca. 1/1000 sekund til at parkere slæden, springe ud og hoppe ned gennem skorstenen, fylde sokkerne, der hænger på kaminen, anbringe de resterende gaver under træet, spise det slik der er lagt frem til ham, kravle op igen gennem skorstenen, hoppe op i slæden og fortsætte til det næste hus.

Lidt som stemplet på en bilmotor
Det synes jeg bare ikk' rigtig passer til min udgave
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-December-2004 kl. 14:41
Jeg bygger stadig men i dag skal gæsterne ha' lov til at se med!
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11-December-2004 kl. 15:55

Citat: Per.Langkilde Per.Langkilde skrev:

Citér har julemanden ca. 1/1000 sekund til at parkere slæden, springe ud og hoppe ned gennem skorstenen, fylde sokkerne, der hænger på kaminen, anbringe de resterende gaver under træet, spise det slik der er lagt frem til ham, kravle op igen gennem skorstenen, hoppe op i slæden og fortsætte til det næste hus.

Lidt som stemplet på en bilmotor
Det synes jeg bare ikk' rigtig passer til min udgave

 

Der er heller ikke noget værre end at stresse i den her søde juletid  . Den skal nydes.

 

Nydeligt hus, Per  . Det er betænksomt af beboerne i huset at have landingslys på taget. De vil vel ikke risikere at Julemanden bare fløj forbi, fordi han ikke kunne se at finde vej i vintermørket  .

 

Hvad med et juletræ udenfor ?.

Der er idéer til store grantræer at hente her:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=30525

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=76315

Eller hvad med et juletræ i størrelse 1:1 af duplo-klodser ?

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=284582

...til brug i stuen. Det kan jo skilles ad og bruges igen til næste år også  .

Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.109 sekunder.