Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Kom til byggemøde
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Byggemøde i København
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Byggemøde i København

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
Jeppe.Makwarth Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 13-August-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 91
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Makwarth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Byggemøde i København
    Sendt: 30-Juni-2008 kl. 10:10
Ja så sidder jeg der igen og læser om byggemødet i Tåstrup. Knald godt tiltag - og nu skal jeg også se, at komme med Men ak det går altid op i hat & briller - men der også lige det der, at hvis man tager toget er det begrænset hvor store mængder man kan have med og det samme gælder cyklen hvor man oven i hatten også kan nå, at blive våd med denne sommer.
Så var det lige, at jeg ville forhøre mig om der var andre "dovne" Kjøwenhavnere (eller alle andre der måtte have interesse heri) der kunne være interesseret i, at vi holdt byggemøde(r) i København ?? (så de dovne kunne gå eller cykle dertil).
Vores ejendom (Ribegade 8 - Sankt Jakobs gade 11) har et meget  brugbart kælderlokale med borde og stole.  Det er gratis, at låne - det kræver bare forud bestilling. Så kommer spørgsmål nr. 2, at hvis man var interesseret i byggemøde om det så skulle være her - eller man måske selv ligger inde med et kanon sted?
tjaa det var vist det
Jeppe Makwarth
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 5294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 10:29

Det er jo ikke nogen naturlov at byggemøder SKAL foregå i Tåstrup, vi har bare efterhånden opbygget en god relation til Medborgerhuset i Tåstrup og lokaliterne dér fungerer ganske glimrende til formålet.

 

Det er selvfølgelig rigtigt, at det er begrænset hvor meget man kan have med i et tog, men realistisk set, så er det vist de færreste deltagere til vores byggemøder, der alligevel når at bygge meget mere end et mellemstort sæt. Og det er da ikke noget problem at medbringe i et tog.

 

Og hmmm.. umiddelbart er det mit indtryk at de fleste deltagere til byggemøderne i Tåstrup kommer i bil, hvoraf måske halvdelen kommer fra udenfor storkøbenhavn.

 

Hvordan er parkeringsmulighederne derinde på Østerbro? .. Er det ikke lidt anstrengt?

 

Men prøv da at arranger et byggemøde og reserver en aften, så kan vi da prøve det af?

Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Jeppe.Makwarth Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 13-August-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 91
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Makwarth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 10:39
Parkeing er fuldstændigt umuligt
Det cykel / gåben (eller blive bragt af lillemor/far)
Jeg er godt klar over, at Tåstrup er kanon derfor er jeg da også ked af, at jeg ikke har været med endnu (det kommer en dag - det ved jeg)
Dette er måske også mere en forespørgsel ud i luften, om der er andre "skildpadder" som jeg, og vi måske kan gøre noget sammen.

Og inden jeg sætter en dato af og afprøver idéen så er det jo meget rart, at vide om der overhoved er en stemning herfor.



Jeppe Makwarth
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 13:39
Netop parkeringen er ret afgørende - ellers gider Jan Beyer jo heller ikke at
dukke op og så er der godt to år til næste gang det foregår her på
djævleøen, så emnet kan nå at blive vendt en to-trehundrede gange inden
da.



Vh Ulrik
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 6097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 14:10
Ulrik, du forveksler vist Klodsfest og byggemøde 
Sidstnævnte kan foregå så tit der er nogen der vil arrangere og deltage. En hverdagsaften eller en weekenddag er fine til formålet.

- Det kan sagtens foregå hos Jeppe - det er bare at sige hvornår!
Til top
Nicolai.Sally Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 07-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 86
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nicolai.Sally Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 14:19

Hej Jeppe m.fl.,

 

Jeg er positivt indstillet overfor hygge/byggemøde indenfor voldene. Særligt motiverende synes jeg det ville være hvis vi i en mindre gruppe i nærområdet kunne enes om samarbejde målrettet om en eller anden form for tema/delprojekt som bidrag til Klådsfædstens layout.

 

Personligt er Tåstrup lidt for langt væk ift. hverdagens travle aktiviteter, så det er ikke sandsynligt at jeg vil deltage derude som det ser ud pt med tredje barn på vej...

 

Så jeg er lydhør overfor forslag sådan cirka en gang efter skolestart

 

vh nicolods

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 15:26

 

Hej Jeppe...

 

Jeg ved ikke, om jeg måske læser dit indlæg lidt forkert - men så ret mig...

 

De månedlige byggemøder i Tåstrup fungerer rigtig godt, så det synes jeg ikke, man skal pille ved - det ligger på faste datoer og et fast sted, så det er ved at være tradition... Hvis vi skulle skifte mellem flere steder, så ville det bare skabe forvirring og risiko for, at folk ville komme til at møde op det forkerte sted... (Hvis det var det, du mente...)

 

Men hvis du tænkte på enkelte byggemøder, så er det en kanon idé, og hvis jeg kan få det passet ind, så vil jeg gerne komme!

 

Det fede ved sådan et tiltag er, at man netop ville kunne komme til at møde dem, som man ellers ikke ser så meget, som f.eks. dig og Mr. Sally - så det ville være helt kanon... Så hvis det var det, du mente - så er det bare at gå igang...

 

Og PS... Indlægget er skrevet som min helt personlige holdning (bestyrelses-kasketten er taget af - det er meget muligt, at andre bestyrelses-medlemmer har andre holdninger  )

René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 5294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30-Juni-2008 kl. 16:27

Enig med René, det ene udelukker vel ikke det andet.

 

Og kan nogle byggemøder i indre by lokke nogle andre medlemmer til end dem som plejer at komme i Tåstrup, så kan de to ting jo sagtens foregå side om side. Og så længe det ikke er samme dato, så lur mig om René er den eneste Tåstrup-stamdeltager som også kunne finde på at komme til Østerbro.

 

I øvrigt, når Jakob Bindslet har arrangeret bygge/hygge i privaten i NV så har der hurtigt været stor interesse. Så jeg tror såmænd roligt, at du kan regne med interesse for et eller flere byggemøder på Østerbro.

Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
Sus.Warming Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 25-Oktober-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 524
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sus.Warming Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 02:48

Øv - sidder og bliver helt træt af jeg/vi reciderer i Århus nu... Sikke en aktivitet i hovedstadsområdet :-)

 

Nå, men når lejligheden engang er solgt, huset fundet og LEGO-kasserne atter hentet fra opbevaringen, så må jeg prøve om der er stemning for et møde her i det Østjyske.

 

Knus herfra

Sus - (Tidligere københavner i eksil i det jyske :-)

 

 

Til top
Jan.Larsen Se drop down
Klods
Klods
Avatar

Medlem siden: 12-Februar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 230
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jan.Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 03:37

Jeg er enig med Rene og Martin.

 

Jeg ville da gerne komme til sådan et møde, hvis jeg kan få det passet ind.

Jan Boddum Larsen
Til top
Jeppe.Makwarth Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 13-August-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 91
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Makwarth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 04:03
Først: Det her har intet med Tåstrup møderne eller andet at gøre. Tåstrup møderne er et kanon godt koncept og som før nævnt så dukker jeg op en dag
Dette skulle blive nogle "private" byggemøder, hvor alle er velkommen, men hvor "målgruppen" er N Ø K V & F og som selvfølgelig ikke falder sammen med anden aktivitet fra Byggepladen.
Nicolais idé med et team der bidrager med noget til klodsfesten syntes jeg er kanon om vi så når klodsfesten 2009 vides ikke, men så når vi den i Tåstrup 2010

Jeppe Makwarth
Til top
Sten.Lassen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 541
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sten.Lassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 04:55

Et byggemøde der kan nås på et 2-zoners klippekort lyder meget tillokkende, så du kan også regne med at jeg dukker op - hvis det passer med mine øvrige aktiviteter.

 

Til top
Joost.Haugmark Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 17-December-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 167
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joost.Haugmark Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 08:37

Det lyder ganske hyggeligt. Hvor mange kvadratmeter har I til rådighed? Bare så det er nemmere at sammenligne med alternative steder, beboerhus (vesterbro) og kulturhus (vesterbro eller valby).

 

Jeg sidder og skriver opgave det meste af juli, men lad os se hvad der sker når der kommer datoer op. Jo længere varsel jo bedre ihvertfald. 

Til top
G.Christensen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 711
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér G.Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 08:48
Citat: Sus.Warming Sus.Warming skrev:

Øv - sidder og bliver helt træt af jeg/vi reciderer i Århus nu... Sikke en aktivitet i hovedstadsområdet :-)

 

Nå, men når lejligheden engang er solgt, huset fundet og LEGO-kasserne atter hentet fra opbevaringen, så må jeg prøve om der er stemning for et møde her i det Østjyske.

 

Knus herfra

Sus - (Tidligere københavner i eksil i det jyske :-)

 

 

 

Kommer for mit vekommende an på, hvor langt mod øst?

 

Til top
Niels.Bugge Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 31-Oktober-2005
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 570
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Niels.Bugge Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Juli-2008 kl. 15:02

Når jeg ikke kommer til så mange byggemøder i københavnsområdet skyldes det desværre normalt ikke transporttiden, men at jeg overhovedet ikke har tid til at deltage *suk*

Her i sommerferien skal jeg have klargjort en lejlighed og flytte her i, men på længere sigt håber jeg at deltage mere - og hvem ved, måske kan vi holde et par mikromøder på Amager? (trepersoners sofa + 4-5 kontor/spisestuestole).

Niels Bugge



Forskellen på mænd og drenge er størrelsen på deres legosamling
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 04-Marts-2008
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7227
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02-Juli-2008 kl. 09:32

Citat: C.Straaberg C.Straaberg skrev:

Ulrik, du forveksler vist Klodsfest og byggemøde 
Sidstnævnte kan foregå så tit der er nogen der vil arrangere og deltage. En hverdagsaften eller en weekenddag er fine til formålet.

- Det kan sagtens foregå hos Jeppe - det er bare at sige hvornår!

 

Ups ja, det er hårdt at være newbie

Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
Anton.Wrisberg Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1671
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anton.Wrisberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03-Juli-2008 kl. 10:56
Citat: Ulrik.Hansen Ulrik.Hansen skrev:

Ups ja, det er hårdt at være newbie

Det kommer du hurtigt over Ulrik

Til top
Jeppe.Makwarth Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 13-August-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 91
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Makwarth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juli-2008 kl. 13:30
TRUT-TELI-TRUT CITY-pladen indkalder til byggemøder.

Hvornår?: Første mandag i september, oktober & november.
dvs. mandag 01. september, mandag 06. oktober & mandag 03. november.

Hvor?: I min ejendoms kælder rum - gå ind i porten lige til venstre for Sankt Jakobs gade 11 - 2100 København Ø - og så ned i kælderen - og ja som tidligere nævnte parkering er en umulighed.

Hvilken tid?: Døren er åben mellem 19 & 23 man kan komme og gå som det passer en indenfor dette tidsrum. Tilmelding ikke nødvendigt, men giv et praj om du agter, at komme så jeg ved hvor liter kaffe jeg skal brygge.

Hvordan?: Jeg sørger for kaffe og citron-måner (ønsker man urtete og napoleons-hatte medbringes dette selv). øl & vand (begge 50 cl.) kan købes for enhedspris á 10,- kr. (kun et tilbud, man må gerne medbringe selv)

Tema?: frit-slag-i-bolledejen
Og hvis man ikke kan, vil eller ikke orker, at slæbe noget med selv. Ja så har jeg slæbt hele dytten ned i kælderen inkl. diverse rode kasser med eller uden tema og nej der skal ikke ryddes op eller sorteres men bare bygges & hygges.

Håber at mange vil dukke op - der er vel plads til en ca. 30 stykker kommer der flere så finder vi også ud af det

Vel mødt til alle
Med venlig hilsen
Jeppe (& Nicolai)
Jeppe Makwarth
Til top
Joost.Haugmark Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 17-December-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 167
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Joost.Haugmark Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05-Juli-2008 kl. 14:26

Rigtig godt initiativ. Jeg vil gerne indikere at jeg dukker op alle tre gange som udganspunkt, (og at jeg mht. kaffe er lidt af en svagdrikker).

Til top
Jeppe.Makwarth Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 13-August-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 91
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jeppe.Makwarth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13-Juli-2008 kl. 17:03
Herligt herligt

Så er vi da 3 : Joost, nicolai og jeg flere er velkommen.
Nu er det jo sommerferie tid, så tag det roligt kom stille hjem fra ferien og se om du ikke også kan deltage.

Så ser vi hvad der sker.

På glædeligt gensyn
Jeppe
Jeppe Makwarth
Til top
 Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.