![]() |
Genveje: Hjemmesiden Om foreningen Event Kalender Statistik om medlemmer Byggebladet Download |
Byggemøde i København |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Forfatter | |
Jeppe.Makwarth ![]() Plade ![]() Medlem siden: 13-August-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 89 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 30-Juni-2008 kl. 10:10 |
Ja så sidder jeg der igen og læser om byggemødet i Tåstrup. Knald godt tiltag - og nu skal jeg også se, at komme med
![]() ![]() ![]() Så var det lige, at jeg ville forhøre mig om der var andre "dovne" ![]() Vores ejendom (Ribegade 8 - Sankt Jakobs gade 11) har et meget brugbart kælderlokale med borde og stole. Det er gratis, at låne ![]() tjaa det var vist det |
|
Jeppe Makwarth
|
|
![]() |
|
Martin.Bruun ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 5292 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er jo ikke nogen naturlov at byggemøder SKAL foregå i Tåstrup, vi har bare efterhånden opbygget en god relation til Medborgerhuset i Tåstrup og lokaliterne dér fungerer ganske glimrende til formålet.
Det er selvfølgelig rigtigt, at det er begrænset hvor meget man kan have med i et tog, men realistisk set, så er det vist de færreste deltagere til vores byggemøder, der alligevel når at bygge meget mere end et mellemstort sæt. Og det er da ikke noget problem at medbringe i et tog.
Og hmmm.. umiddelbart er det mit indtryk at de fleste deltagere til byggemøderne i Tåstrup kommer i bil, hvoraf måske halvdelen kommer fra udenfor storkøbenhavn.
Hvordan er parkeringsmulighederne derinde på Østerbro? .. Er det ikke lidt anstrengt?
Men prøv da at arranger et byggemøde og reserver en aften, så kan vi da prøve det af? |
|
Martin Bruun
"A man builds with his brain and not with his hands" - Brickelangelo |
|
![]() |
|
Jeppe.Makwarth ![]() Plade ![]() Medlem siden: 13-August-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 89 |
Parkeing er fuldstændigt umuligt
![]() Det cykel / gåben (eller blive bragt af lillemor/far) Jeg er godt klar over, at Tåstrup er kanon ![]() ![]() Dette er måske også mere en forespørgsel ud i luften, om der er andre "skildpadder" som jeg, og vi måske kan gøre noget sammen. Og inden jeg sætter en dato af og afprøver idéen så er det jo meget rart, at vide om der overhoved er en stemning herfor. |
|
Jeppe Makwarth
|
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7107 |
Netop parkeringen er ret afgørende - ellers gider Jan Beyer jo heller ikke at
dukke op ![]() djævleøen, så emnet kan nå at blive vendt en to-trehundrede gange inden da. ![]() Vh Ulrik |
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
C.Straaberg ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 6070 |
Ulrik, du forveksler vist Klodsfest og byggemøde
![]() Sidstnævnte kan foregå så tit der er nogen der vil arrangere og deltage. En hverdagsaften eller en weekenddag er fine til formålet. - Det kan sagtens foregå hos Jeppe - det er bare at sige hvornår! |
|
![]() |
|
Nicolai.Sally ![]() Plade ![]() ![]() Medlem siden: 07-Marts-2008 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 86 |
Hej Jeppe m.fl.,
Jeg er positivt indstillet overfor hygge/byggemøde indenfor voldene. Særligt motiverende synes jeg det ville være hvis vi i en mindre gruppe i nærområdet kunne enes om samarbejde målrettet om en eller anden form for tema/delprojekt som bidrag til Klådsfædstens layout.
Personligt er Tåstrup lidt for langt væk ift. hverdagens travle aktiviteter, så det er ikke sandsynligt at jeg vil deltage derude som det ser ud pt med tredje barn på vej...
Så jeg er lydhør overfor forslag sådan cirka en gang efter skolestart
vh nicolods |
|
![]() |
|
René.Hoffmann ![]() Dæk ![]() ![]() Facebook kaptajn Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7595 |
Hej Jeppe...
Jeg ved ikke, om jeg måske læser dit indlæg lidt forkert - men så ret mig...
De månedlige byggemøder i Tåstrup fungerer rigtig godt, så det synes jeg ikke, man skal pille ved - det ligger på faste datoer og et fast sted, så det er ved at være tradition... Hvis vi skulle skifte mellem flere steder, så ville det bare skabe forvirring og risiko for, at folk ville komme til at møde op det forkerte sted... (Hvis det var det, du mente...)
Men hvis du tænkte på enkelte byggemøder, så er det en kanon idé, og hvis jeg kan få det passet ind, så vil jeg gerne komme!
Det fede ved sådan et tiltag er, at man netop ville kunne komme til at møde dem, som man ellers ikke ser så meget, som f.eks. dig og Mr. Sally - så det ville være helt kanon... Så hvis det var det, du mente - så er det bare at gå igang...
Og PS... Indlægget er skrevet som min helt personlige holdning (bestyrelses-kasketten er taget af - det er meget muligt, at andre bestyrelses-medlemmer har andre holdninger |
|
René Hoffmann
LEGO-holic by nature Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver" |
|
![]() |
|
Martin.Bruun ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 24-Januar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 5292 |
Enig med René, det ene udelukker vel ikke det andet.
Og kan nogle byggemøder i indre by lokke nogle andre medlemmer til end dem som plejer at komme i Tåstrup, så kan de to ting jo sagtens foregå side om side. Og så længe det ikke er samme dato, så lur mig om René er den eneste Tåstrup-stamdeltager som også kunne finde på at komme til Østerbro.
I øvrigt, når Jakob Bindslet har arrangeret bygge/hygge i privaten i NV så har der hurtigt været stor interesse. Så jeg tror såmænd roligt, at du kan regne med interesse for et eller flere byggemøder på Østerbro. |
|
Martin Bruun
"A man builds with his brain and not with his hands" - Brickelangelo |
|
![]() |
|
Sus.Warming ![]() Tagsten ![]() Medlem siden: 25-Oktober-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 524 |
Øv - sidder og bliver helt træt af jeg/vi reciderer i Århus nu... Sikke en aktivitet i hovedstadsområdet :-)
Nå, men når lejligheden engang er solgt, huset fundet og LEGO-kasserne atter hentet fra opbevaringen, så må jeg prøve om der er stemning for et møde her i det Østjyske.
Knus herfra Sus - (Tidligere københavner i eksil i det jyske :-)
|
|
![]() |
|
Jan.Larsen ![]() Klods ![]() ![]() Medlem siden: 12-Februar-2004 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 230 |
Jeg er enig med Rene og Martin.
Jeg ville da gerne komme til sådan et møde, hvis jeg kan få det passet ind. |
|
Jan Boddum Larsen
|
|
![]() |
|
Først: Det her har intet med Tåstrup møderne eller andet at gøre. Tåstrup møderne er et kanon godt koncept
![]() ![]() Dette skulle blive nogle "private" byggemøder, hvor alle er velkommen, men hvor "målgruppen" er N Ø K V & F og som selvfølgelig ikke falder sammen med anden aktivitet fra Byggepladen. Nicolais idé med et team der bidrager med noget til klodsfesten syntes jeg er kanon ![]() ![]() |
|
Jeppe Makwarth
|
|
![]() |
|
Sten.Lassen ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 541 |
Et byggemøde der kan nås på et 2-zoners klippekort lyder meget tillokkende, så du kan også regne med at jeg dukker op - hvis det passer med mine øvrige aktiviteter.
|
|
![]() |
|
Joost.Haugmark ![]() Klods ![]() Medlem siden: 17-December-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 167 |
Det lyder ganske hyggeligt. Hvor mange kvadratmeter har I til rådighed? Bare så det er nemmere at sammenligne med alternative steder, beboerhus (vesterbro) og kulturhus (vesterbro eller valby).
Jeg sidder og skriver opgave det meste af juli, men lad os se hvad der sker når der kommer datoer op. Jo længere varsel jo bedre ihvertfald. |
|
![]() |
|
G.Christensen ![]() Tagsten ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 711 |
Kommer for mit vekommende an på, hvor langt mod øst?
|
|
![]() |
|
Niels.Bugge ![]() Tagsten ![]() ![]() Medlem siden: 31-Oktober-2005 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 570 |
Når jeg ikke kommer til så mange byggemøder i københavnsområdet skyldes det desværre normalt ikke transporttiden, men at jeg overhovedet ikke har tid til at deltage *suk* Her i sommerferien skal jeg have klargjort en lejlighed og flytte her i, men på længere sigt håber jeg at deltage mere - og hvem ved, måske kan vi holde et par mikromøder på Amager? (trepersoners sofa + 4-5 kontor/spisestuestole). |
|
Niels Bugge
Forskellen på mænd og drenge er størrelsen på deres legosamling |
|
![]() |
|
Ulrik.Hansen ![]() Dæk ![]() ![]() Medlem siden: 04-Marts-2008 Sted: Denmark Region: Hovedstadsområdet Status: Offline Point: 7107 |
Ups ja, det er hårdt at være newbie |
|
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
|
|
![]() |
|
Anton.Wrisberg ![]() Panel ![]() Medlem siden: 20-Juni-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 1671 |
![]() |
|
![]() |
|
TRUT-TELI-TRUT
![]() Hvornår?: Første mandag i september, oktober & november. dvs. mandag 01. september, mandag 06. oktober & mandag 03. november. Hvor?: I min ejendoms kælder rum - gå ind i porten lige til venstre for Sankt Jakobs gade 11 - 2100 København Ø - og så ned i kælderen - og ja som tidligere nævnte parkering er en umulighed. Hvilken tid?: Døren er åben mellem 19 & 23 man kan komme og gå som det passer en indenfor dette tidsrum. Tilmelding ikke nødvendigt, men giv et praj om du agter, at komme så jeg ved hvor liter kaffe jeg skal brygge. Hvordan?: Jeg sørger for kaffe og citron-måner (ønsker man urtete og napoleons-hatte medbringes dette selv). øl & vand (begge 50 cl.) kan købes for enhedspris á 10,- kr. (kun et tilbud, man må gerne medbringe selv) Tema?: frit-slag-i-bolledejen Og hvis man ikke kan, vil eller ikke orker, at slæbe noget med selv. Ja så har jeg slæbt hele dytten ned i kælderen inkl. diverse rode kasser med eller uden tema og nej der skal ikke ryddes op eller sorteres men bare bygges & hygges. Håber at mange vil dukke op - der er vel plads til en ca. 30 stykker kommer der flere så finder vi også ud af det ![]() Vel mødt til alle Med venlig hilsen Jeppe (& Nicolai) |
|
Jeppe Makwarth
|
|
![]() |
|
Joost.Haugmark ![]() Klods ![]() Medlem siden: 17-December-2007 Sted: Denmark Region: ikke oplyst Status: Offline Point: 167 |
Rigtig godt initiativ. Jeg vil gerne indikere at jeg dukker op alle tre gange som udganspunkt, (og at jeg mht. kaffe er lidt af en svagdrikker). |
|
![]() |
|
Herligt herligt
![]() Så er vi da 3 : Joost, nicolai og jeg flere er velkommen. Nu er det jo sommerferie tid, så tag det roligt kom stille hjem fra ferien og se om du ikke også kan deltage. Så ser vi hvad der sker. På glædeligt gensyn Jeppe |
|
Jeppe Makwarth
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 123 4> |
Skift forum | Forum tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |