Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Carlas Ferrari
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Carlas Ferrari

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Carlas Ferrari
    Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 02:10

Her et enkelt lille billede af Carla von Scala's røde Ferrari MOC:

 

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=956166

 

Dette køretøj er sidenhen ombygget. Snuden er gjort bredere (kan ikke ses på billedet), og den har fået smallere og mere Ferrari-agtige hjul, bestående af 44772-hjulet http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=44772 med dæk 2997 http://www.bricklink.com/catalogItemPic.asp?P=2997, hvilket klæder den bedre.

Denne hjulkombination har jeg også anvendt til bl.a. en sort Ford V8 1932 Hot Rod.

På grund af at Ferrari'en er så lav er der kun plads til Andrea, Carla, Emma eller Marie bag rattet, og ikke de lidt større Scala figurer.

På billedet forsøger Carla at få styr på sit i forvejen noget rodede hår, idet hun lige har været ude at køre en (måske lidt for) hurtig tur på landevejen udenfor Scalawood.

Ferrariens døre åbnes ved hjælp af pneumatiske dæmpere, som aktiveres af knapper inde i kabinen, via flexkabler.

Forlygterne er vippelygter, der ligeledes aktiveres af en knap i kabinen, via flexkabler. Dette system er ikke helt færdigkonstrueret. (Kan ikke ses på billedet).

Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7659
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 15:07
Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

Ferrariens døre åbnes ved hjælp af pneumatiske dæmpere, som aktiveres af knapper inde i kabinen, via flexkabler.

Forlygterne er vippelygter, der ligeledes aktiveres af en knap i kabinen, via flexkabler. Dette system er ikke helt færdigkonstrueret. (Kan ikke ses på billedet).

 

Det lyder som en fed løsning... Det ville jeg da gerne se nærmere på en dag

 

Men det er ikke meget, vi kan se af bilen... Der kommer vel flere billeder på et tidspunkt?

René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 20:41
Den her ville jeg også se lidt flere billeder af.
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Oktober-2004 kl. 22:02

Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Men det er ikke meget, vi kan se af bilen... Der kommer vel flere billeder på et tidspunkt?

 

Citat: Per.Langkilde Per.Langkilde skrev:

Den her ville jeg også se lidt flere billeder af.

 

Well, Ferrari'en er en 100% MOC, så den lægger jeg ikke flere billeder af ud på Internettet  .

Af andre 100% MOC's (som jeg desværre heller ikke lægger billeder af ud på Internettet) i min samling kan nævnes:

Hvid Beach Buggy med 6-cylindret boksermotor og hjul fra 8880

En blå Jeep CJ7 ("Renegade") med V8 og hjul fra 8466

En sort Hot Rod agtig Low Rider med V8 og pneumatisk hjulophæng - dvs. med pneumatik OG fjedre.

En rød/lysegrå Hot Rod med V8 - baghjulene er fra 8461

En sort/rød Ford 1932 V8 Hot Rod

En rød/sort Unimog-lignende firehjulstrukket pneumatisk kranbil

En gul/lysegrå åben Morris Mascot safari-model (Mr. Bean goes safari... ) - nok den mest "nuttede".

M fl.

Endvidere er en hvid/sort Mercedes SSK agtig sportsvogn med række-6'er + 4 gear (3+bak) p.t. på "bedding".

Derudover er der en gul/lysegrå ombygget åben 8448 med Ferrari-agtigt agterparti og originale 8448-hjul, samt en hvid ombygget 8448 med firehjulstræk, hjul fra 8880 og med motorhjelm, der kan åbnes på samme måde som motorhjelmen på Christians sorte 8448-klon.

Dertil en kun lettere modificeret 8386 (den er SÅ fed, og skalaen passer perfekt til de øvrige biler), samt en Williams F1 i samme stil (altså ikke en 8461). Jeg overvejer desuden at bygge en Renault-udgave.

Til slut er der en original 8880, der blot tjener som eksempel på hvordan jeg ikke skal bygge biler... . Og det er jo næsten en inspiration i sig selv.

Dvs. ialt omkring 20 biler.

Dertil kommer ca. 15 motorcykler, hvoraf de 10 er MOC's og de er 5 ombyggede originale LEGO sæt. Den vildeste af dem er nok en drag-bike med V8 motor, dobbelt kædetræk og "liggende" kørestilling, og den "fedeste" (synes jeg selv) er en tan/sort Honda Goldwing-agtig cruiser med 6-cylindret boksermotor. Altsammen i "liftarms"-stil, bortset fra de originale motorcykler. 8430/8417 ligger vel et eller andet sted midt imellem "liftarms"- og "klods"-stil.

Og sidst men ikke mindst er der lidt "løst" i form af gocart (af liftarms og i samme stil som dem man ser i gocart-centre) med 1-cylindret bokser/række/stjerne/V-motor (!), en Egholm-agtig redskabsbærer med forskelligt tilbehør, samt en havetraktor med kraftudtag for og agter, ligeledes med forskelligt tilbehør.

Altsammen er i skala ca. 1:8 - 1:10, og alle bilerne har affjedring, gearkasse og stempelmotor, og alt er bygget så "økonomisk" som muligt i "liftarms-stil", med anvendelse af paneler, liftarms, flex aksler og ribbed hoses, hvilket også gælder motorcyklerne og "det løse" der er nævnt ovenfor.

Måske kunne der blive mulighed for et kig på køretøjerne engang IRL. Det skal dog siges at sådan nogle bæster desværre fylder mindst to flyttekasser  .

Der kunne måske aftales et besøg for interesserede, hvis vejen engang fører nogen forbi det vendsysselske. Der er skam ganske rart heroppe (de fleste er i hvert fald taknemmelige for at bo her, som Niels Hausgaard plejer at sige), og nogen af os taler endda dansk... .

Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Juni-2005 kl. 21:45

Man har et standpunkt indtil man tager et nyt.

 

Jeg har nu besluttet at vise nogle af mine MOC's frem for omverdenen, frem for at de hensygner i de flyttekasser, som de til dagligt er pakket ned i.

 

Der er derfor flere billeder at se af Carlas 308/328-lignende Ferrari i min Brickshelf folder.

 

Yderligere MOC's er omtalt andetsteds - se disse.
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12-Juni-2005 kl. 22:31

Citat: C.Thomsen C.Thomsen skrev:

Man har et standpunkt indtil man tager et nyt.

 Og hvor er det BARE dejligt at det er sket

Jeg skal lige "tygge" lidt på billederne. Der er så mange

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.092 sekunder.