Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Olivias omyggede 8448 cabriolet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Olivias omyggede 8448 cabriolet

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Olivias omyggede 8448 cabriolet
    Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 01:10

Så er billeder af Olivia von Scala's lavtflyvende røde 8448 cabriolet V12'er tilgænglige på Brickshelf.

 

De kan ses her:

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=102702

 

Som det kan ses på agterpartiet er der ført en aksel ud nede fra styretøjet, således at køretøjet kan styres herfra.

Baglygterne er fra Bionicle, ligesom anhængertrækket.

Chassis'et er forlænget 2 knopper midtpå, således at der blev plads til et bagsæde til Olivias veninder.

Desværre er der ikke noget egentligt bagagerum, hvilket er en ulempe, når de skal på shoppetur i downtown Scalawood.

På billederne er Olivia på besøg hjemme på den fædrende gård sammen med Emma for at drikke en kop te sammen med hele von Scala familiens mor.

Forlængelsen på 2 knop af 8448 misklæder ikke, synes jeg, og det gav tilmed plads til et par ekstra sidepaneler.

Taget er naturligvis forlænget tilsvarende, og det kan stadig klappes sammen sådan som oprindeligt tiltænkt.

Der er sidenhen tilføjet nav på hjulene, af samme type som ses på Christian von Scala's sorte boulevardracer (se anden tråd).

Bemærk hvor livagtigt de nydelige Scala figurer kan posere, især på billede nummer 006.

Der er kugleled i nakke, skuldre, albuer, hofter og knæ.

Scala figurerne er meget robuste, og skalaen passer nøjagtigt til de store Technic biler, sådan at de derved kan give dem "liv".

Anvendelsen er her tilsvarende anvendelsen for de egentlige minifigs, blot i større skala.

Mange af de øvrige Scala ting er for mig ganske uanvendelige, og idet de viste figurer stammer fra nogle auktionskøb, er "resterne" derfor til salg i min BrickLink butik Technic Workshop http://www.bricklink.com/store.asp?p=cbt.

Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 20:40
Citér Chassis'et er forlænget 2 knopper midtpå, således at der blev plads til et bagsæde til Olivias veninder

Hvordan f... er der blevet plads til en bagsæderække ????? Og så kun på 2 knopper
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 21:59

Citat: Per.Langkilde Per.Langkilde skrev:

Citér Chassis'et er forlænget 2 knopper midtpå, således at der blev plads til et bagsæde til Olivias veninder

Hvordan f... er der blevet plads til en bagsæderække ????? Og så kun på 2 knopper

 

Der er en del "spildplads" bagved sæderne på originalen, dér hvor der sidder en mystisk liftarmskonstruktion som "fyld". Så væk med den + 2 ekstra knopper, og viola, så er der plads til et bagsæde.

Til top
Anders.Ginnerup Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 381
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Ginnerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 22:30
Alle dine biler er flotte, men den her er er vidst den bedste. Taget passer perfekt, både når det er oppe og nede. Det kan ikke have været nemt at lave!

Har du ellers overvejet at lave sidedøre? Jeg tror et par af den type der vipper op, i stedet for ud, ville passe godt ind.
Til top
Carsten.Thomsen Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 4842
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Carsten.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Oktober-2004 kl. 23:48

Citat: Anders.Ginnerup Anders.Ginnerup skrev:

Alle dine biler er flotte, men den her er er vidst den bedste. Taget passer perfekt, både når det er oppe og nede. Det kan ikke have været nemt at lave!

 

Tak-tak. Jo, det var ingen problem. Taget skulle blot forlænges, idet chassiset jo også er forlænget. Der skal blot bruges liftarms på tagets øverste stykke, som er 2 knopper længere end originalerne. Alt andet er det samme.

 

Citat: Anders.Ginnerup Anders.Ginnerup skrev:

Har du ellers overvejet at lave sidedøre? Jeg tror et par af den type der vipper op, i stedet for ud, ville passe godt ind.

 

Well, det har andre prøvet.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=34996

Hvis dørene skal åbnes vha. pneumatisk dæmper, så kommer mekanikken til at fylde en del.

Men jeg har skam overvejet sidedøre af en eller anden slags. Men designet må helst ikke lide under det, synes jeg. Så det bliver måske ikke nogen let opgave. 8448's design er nemlig i mine øjne super-duper, så de lette og uelegante løsninger er bandlyste !!!  .

Til top
Anders.Ginnerup Se drop down
Tagsten
Tagsten


Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 381
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Anders.Ginnerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Oktober-2004 kl. 02:26
Ups. Jeg ejer ikke 8448 (har kun 3 store/mellem størrelse technic sæt) og var ikke klar over, at der var forskellige måder at bygge den på. Troede derfor det med taget var noget du selv havde ordnet.

Lige meget hvad, så synes jeg stadig du her har lavet en fed bil, ligesom med de to andre.

Citat: Carsten.Thomsen Carsten.Thomsen skrev:

 

Well, det har andre prøvet.

http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=34996

Hvis dørene skal åbnes vha. pneumatisk dæmper, så kommer mekanikken til at fylde en del.

Men jeg har skam overvejet sidedøre af en eller anden slags. Men designet må helst ikke lide under det, synes jeg. Så det bliver måske ikke nogen let opgave. 8448's design er nemlig i mine øjne super-duper, så de lette og uelegante løsninger er bandlyste !!!  .



Jeg er som sagt ikke så klog på Technic, men respekt for at du ikke vælger den nemme løsning.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.