Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Jeres første MOC ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Jeres første MOC ?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Bjarke.Nielsen Se drop down
Flise
Flise

Repræsentant fra LEGO

Medlem siden: 29-Marts-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 47
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bjarke.Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Jeres første MOC ?
    Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 10:30

Hej der.

 

Jan beyer fra det tyske community har netop indkøbt 10 store byggeplader, så nu vil han til at bygge MOC's. Det vil jeg naturligvis ikke stå tilbage for, så jeg fik lige pludselig en masse ideer fra min fars 4 længede gård til det nye Opera hus.

Jeg har selvfølgelig bygget mine egne kreationer før, men ikke i stor stil, og de fleste kreationer jeg har lavet er mindstormns robotter og Rumskibe.

Men nu vil jeg altså lige høre hvordan i startede. Har i nogle "fif". til at starte med. Jeg ved godt at jeg ikke får Knuds egenskaber lige nu. Men hvad var det første i byggede ???

 

På forhånd Tak

Bjarke

Bjarke H. Nielsen - LEGO
Til top
Knud.Thomsen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Formand

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 5513
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 11:54

Den første store model er DLG silo'en med en kran på toppen, nok 25 år gammel og gul. Jeg byggede en ring først og der efter ned og op + lidt længere op! Kranen kom af en grundæske( Creator i dag) som jeg syntes der var alt for få klodser i!

Ellers, Bjarke, få en ide, byg. Kan du li' det, så byg videre, ellers byg om! Det er det geniale ved LEGO!

Knud Richard Thomsen
Til top
C.Straaberg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 6097
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Straaberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 12:43

Der er jo mange MOC'er i tidens løb, og specielt mange som aldrig rigtigt blev til noget.

Det meste af mit MOC'eri er typisk tekniske detaljer, f.eks. har jeg for nyligt bøvlet lidt med at lave styrende og trækkende hjul (som ville være nødvendigt i en 4-hjulstrækker, eksempelvis).

Noget af det første som rent faktisk blev lidt i retning af det, jeg gik efter, er min vindmølle, som ses her ved siden af Stoffer: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=707933

Den er ikke færdig, bl.a. efterlader tårnet en del at ønske

 

Et par fif, som du måske kender:

Pas på med detaljerne: Vælg de detaljer der bedst beskriver emnet. For mange detaljer får modellen til at se rodet ud.

Overdriv, men med måde: Væsentlige detaljer kan overdrives med held, f.eks. er en dørnøgle ca. på størrelse med en arm.

Til top
Mikkel.Oldrup Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1915
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.Oldrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 19:36

Tjahhh,,,, Min første var faktisk containerterminalen du måske kan huske fra klodsfesten. Men den blev jo ikke helt færdig.

 

Det var tæt på (eller måske langt fra) rent funktionsmæssigt, men udseendet var nærmest ikke eksisterende......  Den er blevet skrottet, men jeg har en idé til hvordan en ny skal skrues sammen. Jeg skal bare lige have sejladssæsonen overstået, så kan jeg gå i gang.

 

Nå, tilbage til emnet. Når du nu er så glad for mindstorms, ville jeg da håbe at du fik lusket lidt robotstyring ind i temaet. Fx en bil/togfabrik der "virker", stenbrud, whatever....

Og evt. lidt tog ind over også.... når nu både MS og tog bruger 9 volt.

 

 

Mikkel Oldrup

Bricklink butik: BrickManiac
http://www.bricklink.com/store.asp?p=Oldrup
Hvor jeg sælger ud af min samling og løbende sætter prisen ned. PM mig hvis du vil have mail når der er nyt.
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08-Oktober-2004 kl. 20:53
Nu er jeg jo også ret så Ny-Moc'cet
(Hvis jeg altså ikke tæller den vindmølle med der fik motor i julen '76 )

Jeg fornemmer vi snakker huse?

Jeg synes det er nemmest hvis man har et udgangspunkt.
Et billede af et rigtigt hus, noget andre har lavet (eg. brickshelf), Noget der kan vise størrelsesforhold!
Og så er det ellers som Knud siger: BYG (og riv ned hvis du ikke er tilfreds)

Jeg er enig med Carsten i at man skal passe på detaljerne. Det kommer hurtigt til at ligne kagehuset fra Hans og Grete. Alt med måde.

Start i det små. Tænk over et emne. Skal det være et beboelseshus med butik forneden. Eller bare et hus i to etager. 16x32 er rigeligt til at starte med og afprøve teknik.

Tænk i farver. Hvad passer sammen. Hvad kan danne kontrast.

Jeg startede med

som var prøver for mig på farver/tage/vinduer.

Jeg bygger i dag (9 måneder senere) noget anderledes (føler jeg selv.)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.156 sekunder.