Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Byhuse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Byhuse

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
A.Engel Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 23-November-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 964
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Engel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Byhuse
    Sendt: 18-December-2007 kl. 19:34

Jeg har endlig fået bygget end MOC færdig efter lang tid uden noget der var rigtig færdigt.

 

Det er to byhuse et i tan og et i gult. Livet er en ordre fra Ina. Klik på billederne for at åbne en støre udgave.

 

Håber i kan lide den.

 

 

 

 

 

Alexander Engel
Office manager - Skærbæk Fan Weekend
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 05:42

Ikke overpyntet, hvilket jeg synes er dejligt, fin bagtrappe.

Men burde vinderne på 1. sal ikke være ud forhinanden når de virker stort set lige høje?

Lars Kristensen
Til top
Sten.Lassen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 541
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sten.Lassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 06:06

Godt gået Alexander.

Hvad med en sandkasse og et par børn i baggården. Eller en dreng der lapper cykel.

 

Til top
A.Engel Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 23-November-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 964
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Engel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 06:47
Citat: Sten.Lassen Sten.Lassen skrev:

Godt gået Alexander.

Hvad med en sandkasse og et par børn i baggården. Eller en dreng der lapper cykel.

 

God ide Sten går igang med det samme.

Alexander Engel
Office manager - Skærbæk Fan Weekend
Til top
Peter.Vingborg Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Byggebladets redaktør

Medlem siden: 29-Februar-2004
Sted: LEGO Fan Land
Region: Vestjylland
Status: Offline
Point: 7820
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Peter.Vingborg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 07:11
Citat: Lars.Kristensen Lars.Kristensen skrev:

Men burde vinderne på 1. sal ikke være ud forhinanden når de virker stort set lige høje?

Der kan jo være højt til loftet i stueplan i det ene hus og ikke i det andet?!  
Redaktør på Byggebladet
Layoutmanager:
LEGO dage, Frilandsmuseet Hjerl Hede
MODUVERSE DANMARK, SFW 2022 og 2023
Byg & Leg, Svendborg Teater
Julemessen MAGION, Grindsted
Klodsfest 2024, Hvalsø
Til top
K.Pedersen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 287
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 12:37

Fine huse, men jeg synes der er plads til et par forbedringer.

 

  • I stueplanet synes jeg godt, at vinduerne og dørene kunne flugte hinanden. Vinduerne virker i hvert fald lavt placeret.
  • Det lille dørtrin ud mod fortovet kunne laves i en anden farve end huset. F.eks. dark grey eller grøn for at symbolisere den klassiske dørmåtte.
  • Jeg synes der er for langt mellem døren og vinduet i stueplanet, så væggen virker meget bar.
  • For at få symmetrien i det ellers flotte bånd på det tan-farvede hus til at gå op, kunne du lave et eller andet, der er to studs bred på midten.

Det var lige et par forlag, men ellers godt byggeri.

Til top
A.Engel Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 23-November-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 964
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Engel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 12:42
Citat: K.Pedersen K.Pedersen skrev:

Fine huse, men jeg synes der er plads til et par forbedringer.

 

  • I stueplanet synes jeg godt, at vinduerne og dørene kunne flugte hinanden. Vinduerne virker i hvert fald lavt placeret.
  • Det lille dørtrin ud mod fortovet kunne laves i en anden farve end huset. F.eks. dark grey eller grøn for at symbolisere den klassiske dørmåtte.
  • Jeg synes der er for langt mellem døren og vinduet i stueplanet, så væggen virker meget bar.
  • For at få symmetrien i det ellers flotte bånd på det tan-farvede hus til at gå op, kunne du lave et eller andet, der er to studs bred på midten.

Det var lige et par forlag, men ellers godt byggeri.

 

Vil prøve at kigge på det skal også lave et par små ændringer alligvel. Det med vinduerne er så lavt placeret synes jeg også selv ser mærkeligt ud, det gjorder det bare ikke før vejpladen kom. Men den ene plade har gjort meget.

Alexander Engel
Office manager - Skærbæk Fan Weekend
Til top
A.Engel Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 23-November-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 964
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Engel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 15:19

Så har jeg lavet nogen opdateringer på husene. Vinduerne på 1.csal er blevet sat i samme højde, vinduerne i sturplan er blevet rykket en klods højere op, så de nu flugter med dørerne. De tan hus har fået symetri på facaden. måtten/ dørtrinet er blevet en anden farve end selve huset. Vinduet i stue etagen i det tan hus, er blevet rykket en klods til venstre...

 

byhuae_004.jpg

 

Og endelig er der kommet noget om i bagi. Det siger vel sig selv hvad det er, men knipper det kan du altid spørge.

byhuae_007.jpg

 

Hele mappen

 

 

 

 

 

Alexander Engel
Office manager - Skærbæk Fan Weekend
Til top
Lars.Kristensen Se drop down
Liftarm
Liftarm


Medlem siden: 10-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Østjylland
Status: Offline
Point: 2112
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Kristensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 15:38

Det hjalp - set med mine øjne - at du fik rettet vinduerne og det virker meget mere færdigt efter der kom liv i baggården - især hegnet.

Tillykke!Clap

Lars Kristensen
Til top
Ina.Nilsson Se drop down
Liftarm
Liftarm
Avatar

Medlem siden: 28-Januar-2006
Sted: Denmark
Region: Trekantsområdet
Status: Offline
Point: 2774
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ina.Nilsson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 16:33

Se nu ligner det noget...Livet i gården har virkelg løftet dine to små fine huse... Symetrien i det tan-farvede hus har også pyntet rigtig meget...

 

Flot Alexander...

Ina Hjorth Nilsson







Til top
Bo.Jensen Se drop down
Panel
Panel


Medlem siden: 21-Oktober-2005
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1261
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bo.Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 17:13
Rigtig mange fine detailer,kan godt lide sandkassen.Hilsen Bo
Til top
K.Pedersen Se drop down
Klods
Klods


Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 287
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér K.Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19-December-2007 kl. 17:43
Jeg kan kun tilslutte mig koret. Det ser rigtig godt ud...
Til top
Sten.Lassen Se drop down
Tagsten
Tagsten
Avatar

Medlem siden: 20-Juni-2007
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 541
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sten.Lassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 03:57

Flot Alexander.

 

En enkelt detalje. Hvordan kommer men ind i gården, hvis man ikke lige bor i tan-huset?

Der mangler vist en låge i stakittet

Til top
A.Engel Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 23-November-2006
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 964
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér A.Engel Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20-December-2007 kl. 06:44
Citat: Sten.Lassen Sten.Lassen skrev:

Flot Alexander.

 

En enkelt detalje. Hvordan kommer men ind i gården, hvis man ikke lige bor i tan-huset?

Der mangler vist en låge i stakittet

Det kan godt være det ikke er så synligt men der er faktisk en låge lige ved siden af det gule hus.

Alexander Engel
Office manager - Skærbæk Fan Weekend
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.