Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Station
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Station

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Station
    Sendt: 27-September-2004 kl. 00:44
Jeg kunne godt bruge lidt gode råd til midtersektionen på min station

Se her og kom med lidt gode råd. Please.
Til top
Knud.Thomsen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Formand

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 5513
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2004 kl. 09:35

Der skal du lave et tårn evt trukket ud til den ene side.( jeg kan ikke se  den anden)

 

Knud Richard Thomsen
Til top
C.Rasmussen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 1624
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2004 kl. 09:49
Generelt er din station flot, men også lidt tam. Så flere farver ville nok være godt. Jeg ved godt at det hjælper når der bliver parkeret røde og blå biler samt tog omkring stationen. Jeg ville nok lave en hvid kant mellem mure og tag. Det ser ud som om der er en sort kant der. Spørgsmålet er om disse hvide bånd (Hjælp Peter, hvad hedder de?) skal fortsætte på tårnet. Det tror jeg ikke, men har du forsøgt det?

Jeg kunne godt bruge lidt ekstra baggrundsviden for at komme med et godt forslag. Så vidt jeg kan tælle er tårnets grundplan cirka 12x18? Det havde nok været nemmere hvis det var kvadratisk.

Et ur! Ingen station uden ur. Man skal kunne se om man når toget.

Christian
At skabe er at leve...

Christian Lindblad Rasmussen
Til top
René.Hoffmann Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar
Facebook kaptajn

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 7658
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér René.Hoffmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2004 kl. 12:37

 

Hej Per!

 

Wauw for en station... Du begynder at gå Martin i bedene...

 

Nu kan vi have en stor station i hver ende af vores næste Klodsfest... Det bliver stort!!

 

Et klokketårn er jo oplagt... Hvad med en storkerede? Jeg synes selv, at stationen er meget vellykket i gammel stil - du mangler bare detaljerne... Udhængende perron-tag måske? Standere med tog-tider, telefonboks, bagagevogne, bænke, stations-forstander, etc etc... Så det sidste skal nok komme...

René Hoffmann

LEGO-holic by nature



Medlem af "Det Anarkistiske Firkløver"
Til top
Martin.Bruun Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 24-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 5294
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Martin.Bruun Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2004 kl. 15:37
Citat: René.Hoffmann René.Hoffmann skrev:

Du begynder at gå Martin i bedene...

 

Ja, den er vist større end Knopperød station! ...

 

Men jeg er enig med de tildligere indlæg i, at du har en rigtig flot station der.  ... Og jeg synes også det mest oplagte er et tårn med et ur. helst et der kan ses fra alle fire sider.

 

Måske skulle du starte med at lade taget gå lidt op i en spids, så du ender med en kvadratisk base på måske 8 x 8 eller 10 x 10 knopper og så derfra bygge et ur op og så ovenpå uret den sidste spids af taget.

Martin Bruun



"A man builds with his brain and not with his hands"

- Brickelangelo
Til top
C.Rasmussen Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Midtjylland
Status: Offline
Point: 1624
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér C.Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2004 kl. 16:42
Citat: Martin.Bruun Martin.Bruun skrev:

Måske skulle du starte med at lade taget gå lidt op i en spids, så du ender med en kvadratisk base på måske 8 x 8 eller 10 x 10 knopper og så derfra bygge et ur op og så ovenpå uret den sidste spids af taget.
Det var også noget i den stil jeg havde tænkt på. Måske med støvgrøn på den sidste del af taget? På den måde bliver tårnet ikke så højt.

Christian
At skabe er at leve...

Christian Lindblad Rasmussen
Til top
Mikkel.Oldrup Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1915
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.Oldrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2004 kl. 17:46

Jeg synes også der ser godt ud.

 

Hvad med en tagterrasse med en cafe/isbod oppe i tårnet. Evt. omkranse  terrassen af en lav mur med skydeskår. Man ser jo mange steder at man har lavet bygninger lidt borg-agtige.

Mikkel Oldrup

Bricklink butik: BrickManiac
http://www.bricklink.com/store.asp?p=Oldrup
Hvor jeg sælger ud af min samling og løbende sætter prisen ned. PM mig hvis du vil have mail når der er nyt.
Til top
Chris.Paton Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 02-Juni-2004
Sted: Greenland
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 1321
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Chris.Paton Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2004 kl. 17:59
Flot station!  Vinduer på den første sal er rigtig god.  Men jeg har desværre ikke noget råd.  Buildings aren't my strong point!
Til top
Mikkel.Oldrup Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1915
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.Oldrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2004 kl. 18:46
Hvad med noget vedbend eller noget andet til at vokse op af muren
Mikkel Oldrup

Bricklink butik: BrickManiac
http://www.bricklink.com/store.asp?p=Oldrup
Hvor jeg sælger ud af min samling og løbende sætter prisen ned. PM mig hvis du vil have mail når der er nyt.
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2004 kl. 20:10
Først og fremmest tak for al den respons.

Jeg svarer lige i blandet orden

Citér Det havde nok været nemmere hvis det var kvadratisk.


'Basen' er 16x20

Citér Generelt er din station flot, men også lidt tam. Så flere farver ville nok være godt.

Hvad med noget vedbend eller noget andet til at vokse op af muren


Jeg kan bedst li' den 'rene' stil. Sådan er det bare.

Citér Udhængende perron-tag måske? Standere med tog-tider, telefonboks, bagagevogne, bænke, stations-forstander, etc etc


Det I ser er forsiden Den er noget anderledes på togsiden. Måske skulle jeg filme et billede

Citér Måske skulle du starte med at lade taget gå lidt op i en spids, så du ender med en kvadratisk base på måske 8 x 8 eller 10 x 10 knopper og så derfra bygge et ur op og så ovenpå uret den sidste spids af taget.

Hvad med en tagterrasse med en cafe/isbod oppe i tårnet. Evt. omkranse terrassen af en lav mur med skydeskår. Man ser jo mange steder at man har lavet bygninger lidt borg-agtige.


Jeg har tænkt over disse. Det bliver nok en god blanding
Til top
Mikkel.Oldrup Se drop down
Panel
Panel
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Hovedstadsområdet
Status: Offline
Point: 1915
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Mikkel.Oldrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2004 kl. 20:56

Hvis bygningen mangler lidt "liv" kan man jo altid sætte et stillads og en facaderenovation op.

(ikke nødvendigvis rettet mod togstationen, men noget som kan bruges på mange bygninger.)

Mikkel Oldrup

Bricklink butik: BrickManiac
http://www.bricklink.com/store.asp?p=Oldrup
Hvor jeg sælger ud af min samling og løbende sætter prisen ned. PM mig hvis du vil have mail når der er nyt.
Til top
O.Christiansen Se drop down
Plade
Plade
Avatar

Medlem siden: 09-September-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 53
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér O.Christiansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2004 kl. 20:58
jeg vil bare sige , en meget flot bygning.
Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-September-2004 kl. 22:58
Citat: O.Christiansen O.Christiansen skrev:

jeg vil bare sige , en meget flot bygning.

Tak Ole

Al den 'kvadratiske' snak mindede mig om en reklame:
"Kvadratisk, Praktisk og Smart" (tror jeg nok)

Jeg prøver s.. Så får vi se

Men hvordan laver jeg et ur Det skal jo ikk' være et af de 'snollede' der trykt på en tile?
Til top
Jacob.Fabritius Se drop down
Flise
Flise


Medlem siden: 27-Maj-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 46
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jacob.Fabritius Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-September-2004 kl. 10:09

Flot bygning.

 

Mht. ur kan du f.eks. få inspiration fra Hogwarts Caste 2nd edition (4757) hvor der bruges en 6 x 6 radar dish (med en wind up motor tror jeg nok?)

Nu passer det ikke lige i farven men, man kunne jo også have brugt duploklodser, hvis din bygning havde været rød eller gul.

 

Til top
Per.Langkilde Se drop down
Dæk
Dæk
Avatar

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: ikke oplyst
Status: Offline
Point: 5932
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Per.Langkilde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-September-2004 kl. 19:30
Citat: Jacob.Fabritius Jacob.Fabritius skrev:

Mht. ur kan du f.eks. få inspiration fra Hogwarts Caste 2nd edition (4757) hvor der bruges en 6 x 6 radar dish (med en wind up motor tror jeg nok?)


Så skal bare lige købe 4 af de nye 'castle'
Det ser jo flot ud

Citat: Jacob.Fabritius Jacob.Fabritius skrev:

Nu passer det ikke lige i farven men, man kunne jo også have brugt duploklodser, hvis din bygning havde været rød eller gul.


 


Wauw. Det skal jeg huske til en anden gang! Mon man skulle lave en rød 'big ben'. Hm.....
Til top
Knud.Thomsen Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Avatar
Formand

Medlem siden: 26-Januar-2004
Sted: Denmark
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 5513
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Knud.Thomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-September-2004 kl. 09:47

Mht. ur: en plade 8 x 8 knop med tiles el. runde 1 kn. ved timer. ( de første 4 er nemme at placere) + et eller andet til viser.............

en ide at bygge videre på.....

 

Knud Richard Thomsen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.094 sekunder.