Byggepladen Websted Genveje:
Hjemmesiden
Om foreningen
Event Kalender
Statistik om medlemmer
Byggebladet
Download

Forum start Forum start > Åbent område - alle(!) kan læse med her > Se min nyeste skabning
  Aktive emner Aktive emner RSS Feed - Fremtidens Bil
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fremtidens Bil

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Sanjeet.Sodhi Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 25-Marts-2020
Region: Sydvestjylland
Status: Offline
Point: 161
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Sanjeet.Sodhi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fremtidens Bil
    Sendt: 26-Januar-2024 kl. 13:32

Jeg havde nok lagt den oppe det forkerte sted på forummet, så jeg prøver det live her igen.

Dette er mit bud på fremtidens bil.

Bilens lave design, sørger for minimal vindmålstand, og i kombination med et let batteri mellem forakslerne, sørger det for et meget lavt energiforbrug.

Bilen får energi fra solen gennem dens meget effektive solceller, placeret både foran og bag på bilen, som giver strømmen direkte videre til alle hjul. Kombinationen med det lille batteri under solcellerne foran, sørger for at bilen ikke skal lades med et stik: rækkevidden er ubegrænset.

Bilen har ikke et konventionelt rat, men i stedet for en kontroller midt i bilen, samt to head-up skærme for passagerne, som sørger for at man kommer behageligt til sin destination. Passagerne sidder meget komfortabelt i deres liggestole.

Bilen er desuden endnu mere klimavenlig, for når uheldet er sket, eller når bilen skal opgraderes/fornyes, så kan midterkonsollen bruges til at skille bilen ad, for at genskabe formen eller opgradere designet med de samme elementer.

Sanjeet // Legodut

LEGO Ideas // Facebook
Til top
Lars.Fink.Hansen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 03-Oktober-2010
Sted: Danmark
Region: Sønderjylland
Point: 3166
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Lars.Fink.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2024 kl. 13:45
Den ser fed ud - flotte farver - tør slet ikke tænke på prisen i DKR hvis det var en "rigtig" bil Confused
Lars Fink Hansen
Til top
Christian.W.J Se drop down
Bestyrelse
Bestyrelse
Næstformand

Medlem siden: 02-Maj-2006
Sted: Denmark
Region: Vendsyssel
Point: 3707
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Christian.W.J Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26-Januar-2024 kl. 19:44
Wauw… skarp øse!

Jeg har ofte set mange kreative brug af en brick separator… Nogle gange vellykket, andre gange not so much…
Men den måde du har fået den til at agere stylish instrumentbræt og gearvælger er eminent!Clap
Christian Wendelboe Jensen

http://www.Flickr.com/cwj93

Sine Ira Et Studio

(Destroyer Christian)
Til top
Klods
Klods

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sanjeet.Sodhi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2024 kl. 17:08
Tak Lars. Jeg valgte blå, for det er farven der står for elektrifikation og interiøret gav bare et flot kontrast til den blå farve, synes jeg.
Sanjeet // Legodut

LEGO Ideas // Facebook
Til top
Klods
Klods

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sanjeet.Sodhi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27-Januar-2024 kl. 17:10
Tak Christian. Det er en ide jeg pludselig fik, den lå ved siden af bilen da jeg gik i gang med interiøret og så har den bare den rigtige form til lige dette formål syntes jeg!
Sanjeet // Legodut

LEGO Ideas // Facebook
Til top
Jesper.Marcussen Se drop down
Tagsten
Tagsten

Medlem siden: 11-December-2013
Sted: Vejle
Region: Trekantsområdet
Point: 661
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jesper.Marcussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 15:59
Hvor er du god Sanjeet, den ser rigtig flot ud og tak fordi du tænker på en sundere fremtid, for de næste generationer😊☀️
Jesper Marcussen - Det er lige lovligt for klodset :D
Til top
Klods
Klods

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sanjeet.Sodhi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 17:33
Tak Jesper :) 
Sanjeet // Legodut

LEGO Ideas // Facebook
Til top
Ulrik.Hansen Se drop down
Dæk
Dæk

Medlem siden: 04-Marts-2008
Region: Hovedstadsområdet
Point: 7171
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ulrik.Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28-Januar-2024 kl. 20:45
Lækker bil – jeg tvivler lidt på populariteten ved de firkantede ret LOL 

Det er ikke lige almindelig blå, som man er vant til at se den. I det lys opfører den sig fluorescerende – fed effekt, der godt kunne blive svær at genskabe ved f.eks. en klodsfest Smile Har du en særlig lampe i rummet?
Ulrik Hansen | Flickr-galleri
Til top
H.Mikkelsen Se drop down
Liftarm
Liftarm

Medlem siden: 20-Juni-2007
Region: Nordvestjylland
Point: 2089
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér H.Mikkelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Januar-2024 kl. 07:49
Den bil er ret godt ramt.  Og er de to firkanter reelt touchskærm så man ikke behøver et rat?

Mange hilsner Henning M.

We need more Space
Til top
Klods
Klods

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sanjeet.Sodhi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29-Januar-2024 kl. 09:55
Tak Ulrik, tak H. Mikkelsen

Som H. Mikkelsen siger er de firkanter ikke et rat, men de to gennemsigte 2x2 tiles er head-up displays.

Jeg har tilføjet en slags kontroller på midterkonsollen (3713 rødt Technic Bush).

Mht. farven, det er en kombination af ganske almindelig blå og mørkeblå nuancer, udover sorte detaljer.

Lyset kommer fra to Philips Hue pære, som kan indstilles til hvilken som helst farve: blå i dette tilfalde. 
Sanjeet // Legodut

LEGO Ideas // Facebook
Til top
Roeland.V.Walle Se drop down
Klods
Klods

Medlem siden: 16-Januar-2022
Sted: Ølgod
Region: Vestjylland
Point: 120
Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (1) Tak(1)   Citér Roeland.V.Walle Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Februar-2024 kl. 20:17
NPU med brick separator. Fantastisk
Roeland Van de Walle
Til top
Klods
Klods

Indlæg funktioner Indlæg funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sanjeet.Sodhi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01-Februar-2024 kl. 22:57
Tak Roeland :)
Sanjeet // Legodut

LEGO Ideas // Facebook
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum tilladelser Se drop down

Forum Software by Web Wiz Forums® version 12.04
Copyright ©2001-2021 Web Wiz Ltd.

Denne side blev genereret på 0.078 sekunder.